اره کاری با دست

اره کاری با دست چیست؟

برای طراحی انواع جواهرات زنانه از دو روش دستی (با اره) و کامپیوتری لیزری (با استفاده از برخی نرم افزارها) استفاده می‌شود. سبک اره کاری روشی دستی برای طراحی جواهرات است. در این سبک برای برش دادن فلزهای طلا، نقره، برنج و… از اره مویی بسیار ظریف استفاده می‌کنند. اره کاری نیازمند مهارت بالایی بوده و یکی از مراحل مهم ساخت جواهرات است.
اره یکی از مهم‌ترین ابزارهای ساخت زیور آلات طلا و نقره است. معمولاً اره‌های ساخته شده برای صنعت جواهر سازی به شکل C هستند و باید تیغ اره در داخل کمان قرار بگیرد. همچنین این اره‌ها دارای سازهای مختلفی هستند که برای کار با اره جواهرات باید سایز مناسب آن انتخاب شود.
اره کاری با دست

ابزارهای اره کاری

برای اره کاری و ایجاد طرح‌های مختلف بر روی جواهرات با این سبک، نیاز به ابزارهای مناسب است. نمونه ای از این ابزارها شامل اره و دماغه هستند که در ادامه با آن‌ها بیشتر آشنا خواهید شد.

انتخاب اره مناسب برای اره کاری با دست

انتخاب اره با سایز مناسب، مهم‌ترین و اولین مرحله‌ی اره کاری است. برای انتخاب مناسب‌ترین اره باید به سایز اره و ورق فلزی دقت نماییم. در هنگام اره کاری باید دو الی چهار دندانه اره در تماس با ورق فلزی باشند. توجه داشته باشید که اگر سایز اره کوچک‌تر از ورق فلز مورد نظر باشد، باید زمان بیشتری را برای برش ورق صرف نماییم. همچنین اگر ضخامت ورق از تیغه اره کمتر باشد، در هنگام کار کردن امکان پارگی ورق و حیف و میل شدن آن وجود دارد. در نتیجه انتخاب تیغه مناسب برای اره کاری موجب افزایش ظرافت کار می‌شود و از هدر رفت مواد اولیه جلوگیری می‌کند.
اره کاری

بیشتر بخوانید  دسته بندی انواع سنگ در صنعت جواهرسازی

انتخاب دماغه

برای انجام اره کاری نیاز به تجهیزات کمکی دیگر مانند دماغه نیز است. دماغه به یک قطعه چوبی می‌گویند که یک سمت آن پهن و سمت دیگر آن نوک تیز است. در وسط برخی از نمونه‌های دماغه حالتی V شکل وجود دارد. دماغه موجب برش بهتر ورقه‌های مختلف می‌شود و در افزایش ظرافت نهایی محصول موثر است.

نتیجه گیری

زیورآلاتی که با اره کاری دستی طراحی می‌شوند، بسیار زیباتر و شیک‌تر از زیور آلاتی هستند که با نرم افزارهای رایانه ای طراحی می‌شوند. این روش به دلیل ظریف کاری و زمان بر بودن موجب افزایش قیمت جواهرات نیز می‌شود. ما در آرته لایف استایل به شما کاربران عزیز پیشنهاد می‌کنیم که در میان انواع جواهرات به دنبال آن مدل‌هایی باشید که با این سبک تولید و طراحی شده‌اند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *