از خواص درمانی رنگ در سنگ قیمتی بهره مند شوید!

در طول روز افراد زیادی را می‌بینیم که به استفاده از سنگ‌های قیمتی در زیورآلات خود علاقه مند هستند. به طور کلی استفاده از سنگ‌های قیمتی در زیورآلات طلا و نقره امری رایج و محبوب است. سنگ‌های قیمتی به واسطه‌ی ظاهر زیبا، مقاومت بالا و به ویژه خواص درمانی که دارند محبوب هستند. سنگ‌های قیمتی به تناسب رنگ و جنسی که دارند خواص درمانی متنوعی نیز دارند. در ادامه به خواص رنگ در سنگ خواهیم پرداخت.
همانطور که می‌دانید نور خورشید از 7 رنگ تشکیل شده است. این رنگ‌ها را می‌توان به وسیله‌ی یک منشور از یکدیگر جدا کرد. این هفت رنگ عبارتند از رنگ‌های قرمز، زرد، سبز، آبی، بنفش، نیلی و نارنجی هستند. هر یک از آن‌ها با توجه به طول موج و فرکانس خود خواص متنوعی برای بدن انسان دارند. در این مقاله خواص درمانی سنگ‌های هر یک از این رنگ‌ها را بررسی خواهیم کرد.
خواص درمانی رنگ در سنگ

خواص درمانی رنگ در سنگ نارنجی

استفاده از سنگ‌های نارنجی را در زیورآلات مختلف به مراتب دیده‌ایم. سنگ نارنجی یکی از سنگ‌های تأثیر گذار در حفظ سلامتی بدن انسان است. سنگ‌های نارنجی، گرم و تقویت کننده هستند. در علم روانشناسی این سنگ‌ها را در بین سنگ‌های مثبت دسته بندی کرده‌اند. در نتیجه آن‌ها انرژی خوب و نشاط آوری را به همراه دارند. پس از استفاده از سنگ نارنجی اولین تأثیر آن در سلامتی را در سیستم هضم غذا و گردش خون خواهید دید. این سنگ‌ها موجب تنظیم شدن سیستم تغذیه‌ی شما خواهند شد. برخی از سنگ‌های نارنجی موجود عبارتند از سنگ‌های وپال، آتشین یشم، عقیق آتشین و یشم نارنجی.
خواص درمانی رنگ در سنگ /قرمز

خواص درمانی رنگ در سنگ قرمز

سنگ‌های قرمز رنگ یکی از محبوب‌ترین سنگ‌ها در زیورآلات هستند. بسیاری از محصولات گالری آرته لایف استایل نیز به این سنگ زیبا مزین شده‌اند. سنگ‌های قرمز رنگ تأثیر خود را جهت بهبود کم خونی ثابت کرده‌اند. کم خونی موجب سردی دست‌ها، لاغری فرد و بی حالی او می‌شود. در این شرایط طی دوره‌ی درمان خود پیشنهاد می‌کنیم از سنگ‌های قرمز رنگ نیز استفاده کنید. خودتان افزایش سرعت را در روند درمانتان خواهید دید. تعدادی از سنگ‌های قرمز رنگ عبارتند از سنگ‌های یاقوت، مرجان، سنگ یشم و بلادستون.
خواص درمانی رنگ در سنگ/ زرد

بیشتر بخوانید  عیارطلا به چه معناست؟

خواص درمانی رنگ در سنگ زرد

سنگ‌های زرد رنگ یکی دیگر از سنگ‌های رنگی با خواص درمانی تأثیر گذار می‌باشد. این سنگ‌ها در رابطه با دیابت و یبوست می‌توانند بسیار مؤثر باشند. همچنین، آن‌ها می‌توانند برای درمان لاغری‌های مفرط نیز مفید واقع شوند. به این صورت که کسی که تا حد زیادی لاغر است احتمال دارد که جذب اشعه‌ی قرمز زیادی داشته باشد. در نتیجه اشعه‌ی زرد رنگ در این سنگ‌ها می‌تواند سیستم بدنی فرد را متعادل کند.
علاوه بر این، سنگ‌های زرد رنگ بر روی چاقی مفرط نیز بسیار تأثیرگذار می‌باشند. افرادی که به حد زیادی چاق هستند احتمال دارد که جذب بالای اشعه‌ی آبی رنگ داشته باشند. در نتیجه اشعه‌ی زرد رنگ این سنگ‌ها این امر را خنثی خواهد کرد. سنگ‌های زرد بر روی آرام کردن سیستم عصبی نیز بسیار مؤثر می‌باشند. به علاوه، سنگ قیمتی زرد روی مغز، جگر، طحال، کلیه و حافظه نیز تأثیر مثبتی دارد. سنگ زرد رنگ نقش مهم و قابل توجهی در تولید ویتامین A در بدن دارد. برخی از سنگ‌های زرد رنگ عبارتند از توپاز (یاقوت زرد)، سیترین و کهربا.
خواص درمانی رنگ در سنگ/ آبی

خواص درمانی رنگ در سنگ آبی

سنگ‌های آبی رنگ نیز به وفور در زیورآلات استفاده می‌شوند. این سنگ نیز خواص درمانی و شفا بخشی متعددی دارد. آن‌ها تأثیر بسیار زیادی بر روی بیماری گرفتگی گلو دارند. به علاوه سنگ آبی رنگ خنک کننده، خواب آور و قابض نیز می‌باشد. سنگ آبی به ویژه آبی روشن، نشأت گرفته از جنبه‌های روحانی زندگی می‌باشد. سنگ‌های آبی قدرت مقاومت در برابر سموم مختلف، میکروب‌ها و کاهش درد را به بدن می‌بخشند. در علم روانشناسی نیز رنگ آبی در دسته بندی رنگ‌های مثبت و آرام بخش دسته بندی شده است. سنگ‌های سافیر، یاقوت آبی و فیروزه تعدادی از سنگ‌های آبی رنگ هستند.
خواص درمانی رنگ در سنگ/ سبز

بیشتر بخوانید  حکاکی روی سنگ چیست؟

خواص درمانی رنگ در سنگ سبز

سبزهای سبز رنگ یکی دیگر از سنگ‌های قیمتی محبوب بین علاقه‌مندان زیورآلات مزین به سنگ قیمتی می‌باشند. سنگ سبز در علم روانشناسی در دسته‌ی سنگ‌های مثبت و آرامش بخش دسته بندی می‌شود. این سنگ‌ها نقش متعادل کننده‌ای بر روی سیستم عصبی انسان دارد. به این صورت که آن‌ها موجب آرامش فرد به هنگام هیجانات مختلف می‌شوند. به علاوه، سنگ سبز نقش مثبتی بر قلب، دستگاه گردش خون و فشار دارد. به طور کلی رنگ سبز می‌تواند منشأ تازگی، شادابی و آرامش در محیط باشد. سنگ‌های زمرد، تورمالین سبز، عقیق خزه ای و یشم سبز تعدادی از سنگ‌های سبز رنگ و محبوب می‌باشند.
خواص درمانی رنگ در سنگ/ نیلی

خواص درمانی رنگ در سنگ نیلی

یکی دیگر از سنگ‌های رنگی که در تزئین زیورآلات استفاده می‌شوند سنگ‌های نیلی رنگ هستند. رنگ نیلی نشانه‌ی اتحاد، صداقت، خودکفایی و اصالت می‌باشد. رنگ نیلی، رنگی آرامش بخش بوده و در آرام کردم سیستم عصبی می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد. به علاوه، سنگ‌های نیلی رنگ اثرات درمانی بسیاری نیز دارند. آن‌ها در بهبود میگرن و مشکلات معده نیز تأثیرگذاری خود را ثابت کرده‌اند. همچنین، سنگ قیمتی نیلی نقش مؤثری در کنترل ترشحات غده‌ی هیپوفیز دارند. برخی از سنگ‌های نیلی رنگ عبارتند از سافیر نیلی و ازورایت.
خواص درمانی رنگ در سنگ/ بنفش

خواص درمانی رنگ در سنگ بنفش

یکی از رنگ‌های محبوب و دوست داشتنی در زیورآلات و به طور کلی دنیای مد رنگ بنفش است. استفاده از سنگ‌های بنفش رنگ در زیورآلات محبوبیت بسیاری بین رنج‌های سنی مختلف دارند. در علم روانشناسی سنگ‌های بنفش رنگ در بین سنگ‌های مثبت دسته بنده می‌شوند. انرژی موجود در سنگ بنفش عاملی برای افزایش جذابیت، چالاکی، دلگرمی و رحم و عطوفت در فرد است. رنگ بنفش برای تولید ویتامین D در بدن انسان بسیار تأثیرگذار می‌باشد. سنگ‌های آمیتیست، زمرد و عقیق تعدادی از سنگ‌های بنفش موجود می‌باشند.

بیشتر بخوانید  ارتباط سنگ قیمتی با فنگ شویی؛ سنگ‌های قیمتی با فنگ شویی چه ارتباطی دارند؟

سخن آخر

در صورتی که می‌خواهید از خواص درمانی رنگ در سنگ استفاده کنید پیشنهاد می‌کنیم، سر خود و بدون داشتن دانش کافی این کار را نکنید. انتخاب سنگ بدون آگاهی با هدف استفاده از خواص درمانی می‌تواند تعادل انرژی را در بدن انسان از بین ببرد. به طور کلی سنگ‌های قیمتی محبوبیت و اثرگذاری زیادی دارند. این سنگ‌ها زیبایی زیورآلات را چندین برابر می‌کنند. به علاوه آن‌ها به استایل شما سبکی متفاوت و زیبا می‌بخشند. آن‌ها به تناسب استفاده، استایلی کلاسیک، مجلسی، رسمی، مینیمال و یا وینتج را برای شما به ارمغان می‌آورند. برای آشنایی با انواع سنگ‌های قیمتی نیز به مقاله‌ی هرآنچه از خواص سنگ‌های طبیعی باید بدانید سر بزنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *