نقره استرلینگ

نقره استرلینگ چیست؟

نقره از فلزات پرطرفدار در سراسر دنیا است که کاربردهای زیادی در لوازم پزشکی، صنایع الکترونیک، جواهرات و زیورآلات دارد. اگر شما هم از علاقه مندان به ظروف و زیورآلات نقره هستید، احتمالا واژه نقره استرلینگ به گوش‌تان خورده است. اما آیا فکر می‌کنید نقره‌ی استرلینگ و نقره معمولی یک چیز هستند؟ نقره‌ی استرلینگ و نقره معمولی دو ماده متمایز با آرایش، تکنیک های مراقبتی، طول عمر و قیمت های مختلف هستند.

تفاوت نقره خالص و نقره استرلینگ

نقره خالص در حالت طبیعی بسیار نرم و شکننده است. فلز کاران فهمیدند ساختن جواهرات و ظروف خانگی از نقره خالص عملی نیست؛ چرا که دوام زیادی ندارند و به سرعت خدشه‌دار می‌شوند. اینجا بود که آلیاژهای فلزی وارد شدند و نقره استرلینگ ساخته شد.

آلیاژ در واقع مخلوطی از دو یا چند نوع فلز است، جایی که فلزات جامد تبدیل به مایع می‌شوند و سپس با هم ریخته می‌شوند. نقره‌ی استرلینگ نسبت به نقره خالص استحکام و دوام خیلی بیشتری دارد.

نقره استرلینگ

عیار نقره استرلینگ

نقره‌ی استرلینگ آلیاژی است که قسمت های عمده آن نقره و قسمت کمی از دیگر فلزات است. به طور دقیق 92.5٪ نقره و 7.5٪ دیگر، معمولا از مس و گاهی نیکل، روی، قلع و … ساخته شده است. مخلوط کردن نقره با میزان کم مس، آن را مستحکم و با دوام می کند، تا در برابر آزمایش ها مقاوم تر شود.

کاربرد نقره‌ی استرلینگ

نقره استرلینگ عموما برای ساخت زیورآلات، لوازم تزئینی، ساعت‌ها و ظروف نقره استفاده می‌شود. بیشتر انگشترها، دستبندها و گردنبندهای نقره از این نقره ساخته شده‌اند. در کل جایی که ظاهر و مقاومت مهم است، از این عیار نقره استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید  راهنمایی انتخاب گردنبند نقره مناسب با لباس

نقره استرلینگ

لکه‌دار شدن نقره استرلینگ

نقره‌ استرلینگ در هوا و آب خالص پایدار است. اما به دلیل تشکیل سولفید نقره، در معرض ازن، سولفید هیدروژن یا هوای حاوی گوگرد لکه دار می‌شود. این لایه‌ی نازک از لکه‌های تیره شفافیت و برق نقره را از بین می ‌برد. راه‌هایی برای از بین بردن این لکه‌ها در خانه وجود دارد. برای آگاهی از این راهکارها مقاله تمیز کردن و براق کردن نقره در خانه را مطالعه کنید.

سخن آخر

نقره از مدت‌ها قبل به عنوان نماد ثروت و شکوفایی شناخته می‌شدند. استفاده از فلزات گرانبهای خالص در ساخت جواهرات در واقع بسیار نادر است زیرا فلزات وقتی با یکدیگر ترکیب نشوند خیلی نرم هستند و دوامی ندارند. نقره‌ی استرلینگ در واقع انتخاب بسیار بهتری برای ساخت جواهرات است. در زیورآلات گالری آرته لایف استایل با استفاده از نقره استرلینگ محصولات مقاوم و با دوامی را ، در اختیار شما قرار داده‌ایم که می توانید از قسمت فروشگاه سایت اقدام به خرید کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *