زیورآلات برند شنل

آشنایی با زیورآلات برند شنل

حتما نام برند شنل را بارها و بارها شنیده‌اید. زیورآلات یکی از محصولات تولیدی این کمپانی بزرگ است.. این شرکت فرانسوی به عنوان یکی از لوکس‌ترین طراحان  و تولید کنندگان در زمینه مد، پوشاک و اکسسوری‌های زنانه شناخته می‌شود. گران قیمت‌ترین محصولات این برند لوازم آرایش، عطر، کیف‌های دستی، جواهرات و پوشاک آن هستند. شاید کیف‌های برند شنل را در دست افراد مشهور و سلبریتی‌های ثروتمند دیده باشید. اگر دنیای محصولات شنل شما را نیز مجذوب خود کرده است در این مقاله در گالری آرته لایف استایل با ما همراه باشید تا به بررسی زیورآلات برند شنل بپردازیم.

تاسیس برند جواهرات شنل

گابریل شنل در نوزدهم آگوست 1883 در Saumur فرانسه متولد شد. زندگی سخت و پرفراز نشیب این دختر جوان آن را به شخصیتی مستقل تبدیل کرد. خلاقیت و نگاه متفاوت او به مد در زمان خود به مرور مورد استقبال زنان از طبقات مختلف اجتماعی قرار گرفت. گابریل با مهارتی که در خیاطی داشت سعی کرد تا از لباس‌های تراری و قدیمی مدل‌های جدیدی به وجود بیاورد. در واقع او دست به کار انجام کاری شد تا در دنیای مد و فشن با سایر طرح‌ها متفاوت باشد و مردم عادی توانایی خرید آن را نداشته باشند. تلاش‌های شنل منجر به شکل‌گیری مفهوم جدیدی از جواهرات در زمان خودش شد، وی معتقد بود که زیورآلات برند شنل باید با ظاهر افراد زیبایی ببخشد نه اینکه نماد ثروت و دارایی فرد باشد.

زیورآلات برند شنل

اولین جواهرات شنل

Etienne de Beaumont اولین طراح زیورآلات شنل بود که در دهه‌ی 1920کار خود را شروع کرد. هدف تیم شنل از طراحی جواهرات  تناسب زیورآلاتشان با لباس‌های طراحی شده در این برند بود. نکته جالبی که در مورد اولین طراحی‌های شنل وجود داشت این بود که به صورت رسمی فروخته نمی‌شدند و فقط مشتریان وفادار شنل امکان خرید آن را داشتند. در سال 1927 شنل باهمکاری Fulco di Verdura طراح معروف زیورآلات دستبندهای طرح صلیبی را تولید کرد. دستبند معروف نقره‌ای با طراحی maltese crossیا همان گل چهاربرگ که با مینای سیاه و سنگ‌های رنگی تزئین شده بود مورد توجه طرفداران صنعت مد و فشن قرار گرفت. در دهه 1920 ، شنل جواهرات بیزانسی را در کالکشن جدید خود قرار داد. از سال 1990 گوشواره و حلقه‌های مینیمال هم وارد کلکسیون زیورآلات برند شنل شدند. اکسسوری‌های کوچک و ظریف این برند  برخلاف گذشته با قیمت مناسبی که داشتند مورد استقبال طرفداران این برند قرار گرفت.

بیشتر بخوانید  5 دلیل اهمیت استفاده از زیورآلات

جواهرات شنل از چه جنسی هستند؟

شنا تلاش داشت تا زیورآلاتی تولید شده توسط این برند برای عموم افراد جامعه قابل خریداری باشد، به همین دلیل از متریالی در ساخت زیورآلات خود استفاده کرد که قیمت تمام شده آن متناسب با کیفیت محصول تولید شده باشد. برخی مواد مورد استفاده برای ساخت زیورآلات برند شنل شامل سنگ‌های بدلی و نیمه قیمتی، مینا، فلزات آبکاری شده با طلا و نقره، مهره‌های شیشه‌ای، کریستال‌ها، مرواریدهای بدلی، پارچه‌هایی مثل چرم، روبان و مخمل، رزین، جواهرات ورمیل، فلزاتی مثل رودیم، فولاد ضد زنگ و پوشش رودیم بر روی فولاد هستند.

زیباترین زیورآلات برند شنل برای مجموعه داران

در دهه 1920 شنل زیباترین جواهرات ریخته گری شده با شیشه را با نام (pate de verre) تولید کردند. سنگ‌هایی که نگین‌هایی از شیشه‌های مذاب داشتند. این جواهرات بی‌نظیر را شاید بتوانید در کلکسیون‌های جواهرات معروف دنیا پیدا کنید. برای ساخت این نگین‌های برجسته‌ی شیشه‌ای زمان و مهارت نیاز است. کاری که به صورت دستی انجام می‌شود. در مجموع می‌توان گفت با وجود اینکه اغلب جواهرات شنل از فلزات و سنگ‌های گرانبها ساخته نشده‌اند، با این حال، طراحی‌های بی‌نظیر و نمادین این جواهرات و نام برند شنل آنها را به قطعاتی گرانبها مبدل ساخته است. جواهرات قدیمی شنل در هر دورانی ارزش خود را حفظ خواهند کرد.

زیورآلات برند شنل

نقش شیر در زیورآلات برند شنل

شیر در جواهرات شنل جایگاه ویژه‌ای دارد چرا که شیر علاوه بر این که نماد ماه تولد کوکو شنل بود، یکی از حیوانات مورد علاقه‌ی او هم بوده است. او که همیشه یک مجسمه‌ی شیر را در کنار جعبه‌ی سیگارها و قیچی‌هایش نگه می‌داشت درباره‌ی علاقه‌اش به شیر گفته بود: «من هم همانند شیر هستم، من هم برای محافظت از خودم چنگال‌هایم را به حریف نشان می‌دهم. » در پایین بعضی از کت و شلوارهای شنل می‌توانید نماد کوچک شیر را مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید  ارزشمندترین خواص الماس سیاه

سخن آخر

هوش و فراست شنل و آگاهی بالای او در مورد نیازهای زنان و انتظارات‌شان از مد، جاه‌‌طلبی و بلندپروازی‌‌اش و جنبه‌‌های رمانتیک زندگی او الهام‌‌بخش کتاب‌‌ها، فیلم‌ها و نمایشنامه‌های بسیاری شده است. امروزه نه تنها زیورآلات برند شنل بلکه کل صنعت مد در جهان مدیون کوکو شنل است؛ زنی که با روحیه خلاقانه و آوانگاردش جهانی را دگرگون کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *