استفاده از سنجاق سینه؛ راهنمای انتخاب انواع سنجاق سینه

سنجاق سینه یکی از شیک‌ترین انواع زیورآلات به حساب می‌آید. استفاده از سنجاق سینه مناسب می‌تواند زیبایی لباس شما را تکمیل کند. صدها مدل مختلف سنجاق سینه وجود دارد که می‌توانید با توجه به سلیقه و مدل لباستان آن‌ها را انتخاب کنید. استفاده از انواع سنجاق سینه محدودیت سنی خاصی ندارد. همه افراد از پیر تا جوان می‌توانند با کمک سنجاق سینه مناسب لباس خود، استایلی زیبا خلق کنند.
سنجاق سینه می‌تواند توجه افراد را به شخصی که از آن استفاده کرده جلب کند؛ اما این به شرطی مثبت است که در انتخاب خود دقت کنید. اغلب افراد هنگام خرید زیورآلات فقط به گوشواره و انگشتر و مانند آن فکر می‌کنند. در حالی که استفاده از یک سنجاق سینه زیبا باعث می‌شود در میان بقیه بدرخشید. در این مطلب به شما کمک می‌کنیم تا سنجاق سینه مناسب انواع لباس را انتخاب کنید.
استفاده از سنجاق سینه

انواع سنجاق سینه

به طور کلی، هر سنجاق سینه دارای دو بخش اصلی سنجاق و بدنه است. بدنه‌ی گل سینه مهم‌ترین قسمت سنجاق سینه می‌باشد. این بخش دارای تزئینات متنوعی است. سنجاق سینه در سایزها، طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی طراحی می شود. استفاده از سنجاق سینه بر اساس هر یک از این طرح و رنگ‌ها متفاوت می‌باشد.
سایز سنجاق سینه‌ها دارای محدودیت خاصی نیست. در نتیجه، می‌توانید بر اساس سلیقه و نوع لباستان از مدل‌های کوچک یا بزرگ استفاده کنید. طرح‌های سنجاق سینه نیز بسیار متنوع اند. انتخاب طرح متناسب با نوع یقه و مدل لباستان اهمیت بالایی دارد. پرکاربردترین طرح‌های سنجاق سینه عبارت اند از اشکال هندسی، حیوانات، گل، میوه‌ها، طرح‌های انتزاعی، نقوش سنتی و … .
تنوع بالای سنجاق سینه‌ها دست شما در انتخاب را باز می‌گذارد؛ اما استفاده از سنجاق سینه متناسب با استایل شما، دارای اصولی است. این اصول عبارت اند از نوع لباس، طرح و جنس لباس، مدل یقه لباس و موقعیت شما حضور دارید.
استفاده از سنجاق سینه

بیشتر بخوانید  انگشتر زنانه

نکات مهم و تأثیرگذار در انتخاب سنجاق سینه

همان‌قدر که استفاده از سنجاق سینه در درخشش استایل شما مفید است، می‌تواند مخرب هم باشد. سنجاق سینه که با لباستان همخوانی نداشته باشد، تأثیر منفی بر جلوه کلی استایلتان خواهد گذاشت.
انتخاب یک سنجاق سینه با سایز درست بسیار مهم است. سنجاق سینه‌های کوچک و ساده برای استفاده روزانه و لباس‌های عادی مناسب اند. بهتر است از سنجاق سینه‌های بزرگ و پر زرق و برق فقط در مجالس و مهمانی‌ها استفاده کنید. استفاده از انواع سنجاق سینه روی لباس‌های نازک و ظریف نیز پیشنهاد نمی‌شود. اگر سنجاق سینه خیلی بزرگ باشد همه توجه به آن جلب می‌شود و بخش‌های دیگر استایلتان نادیده گرفته می‌شود. از سوی دیگر، اگر از سنجاق خیلی کوچکی استفاده کنید، هیچکس متوجه تغییری در لباس شما نخواهد شد.
استفاده از سنجاق سینه‌ها

استفاده از سنجاق سینه مناسب انواع یقه

یکی از مهم‌ترین نکات برای یافتن سنجاق سینه مناسب انواع لباس، توجه به فرم یقه لباس است. عموماً سنجاق سینه در سمت چپ یقه لباس قرار می‌گیرد. بنابراین هماهنگی آن با نوع یقه از اهمیت بالایی برخوردار است. به صورت کلی اگر لباسی با یقه گرد دارید بهتر است از سنجاق سینه‌های خیلی بزرگ دوری کنید. مدل‌های خطی، بلند و ظریف سنجاق سینه برای لباس‌های یقه گرد انتخاب بهتری هستند. در عوض اگر لباسی با یقه هفت یا مدل‌های مشابه دارید بهتر است فرم سنجاق سینه شما گرد و کمی بزرگ باشد. استفاده از سنجاق سینه‌های بلند یا دارای آویز برای لباسی با یقه هفت مناسب نیست.

استفاده از گل سینه بر اساس طرح و ابعاد

اگر طرفدار سنجاق سینه‌های نگین‌دار هستید باید با دقت آن‌ها را کنید. این مدل‌ها در عین زیبایی می‌توانند روی استایل شما را تأثیر منفی داشته باشند. سنجاق سینه‌های نگین‌دار برای لباس‌هایی که دارای یقه مدل‌دار هستند، مناسب نیستند. مناسب‌ترین لباس برای این سنجاق سینه‌ها، لباسی با طرح ساده و بدون گل با یقه ساده یا یقه‌ی پهن است. اگر روی یقه لباستان کار شده یا طرح آن گلدار است بهتر است سراغ مدل‌های ساده‌تر و بدون نگین بروید. این نکته برای یقه‌های تنگ و برش دار نیز صدق می‌کند. اگر یقه لباستان باریک است و حالت کراواتی یا چین دارد هم از طرح‌های ساده و مینیمال استفاده کنید.

هنگام استفاده از سنجاق سینه، علاوه بر توجه به ابعاد و میزان سادگی سنجاق سینه، به شکل آن نیز توجه کنید. هیچ محدودیتی برای طرح‌های سنجاق سینه وجود ندارد؛ اما استفاده از هر طرحی در هر موقعیتی مناسب نیست. اگر لباس شما مجلسی است و قصد شرکت در یک مهمانی مهم را دارید، می‌توانید سراغ طرح‌های نگین دار بروید. یک سنجاق سینه نگین دار سایز متوسط با طرح گل گزینه‌ای همه پسند است. برای لباسی نیمه رسمی یا اسپرت، می‌توانید از طرح‌های حیوانات، ابزار موسیقی و مدل‌های مینیمال استفاده کنید. اخیراً سنجاق سینه‌هایی با اشکال هندسی و زاویه دار توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده اند. این طرح‌ها با ظاهر خاص و شیک خود جلوه زیبایی به لباس شما می‌بخشند. سنجاق سینه‌های زاویه دار بیشتر مورد پسند جوانان هستند و بسته به طراحیشان برای انواع استفاده مناسب اند.
نکته آخر و بسیار مهم، وجود هماهنگی کلی میان سنجاق سینه و استایل شما است. اگر سبک لباس پوشیدنتان ساده و رسمی است، استفاده از سنجاق سینه‌های رنگارنگ مناسب نیست و این عدم تناسب استایل شما را خراب می‌کند. همواره به سراغ طرح‌ها و مدل‌هایی بروید که با سبک لباس پوشیدن شما هماهنگ است. صرفاً به خاطر زیبایی سنجاق سینه آن را استفاده نکنید. سنجاق سینه هر قدر زیبا باشد، در صورت هماهنگ نبودن با سبک لباس‌هایتان جذابیتی نخواهد داشت.
استفاده از سنجاق سینه

بیشتر بخوانید  معروف ترین برندهای زیورآلات جهانی

سخن پایانی

سنجاق سینه یکی از متنوع‌ترین و کاربردی‌ترین انواع زیورآلات است. استفاده از سنجاق سینه مناسب نوع لباس و مدل یقه تأثیر به سزایی در زیبایی ظاهر شما خواهد داشت. تنوع بسیار بالا در طرح‌ها و مدل‌های سنجاق سینه گزینه‌های بسیاری را در اختیار شما قرار می‌دهد. با یک سنجاق سینه مناسب در مجالس و مهمانی‌ها بدرخشید و از استایلی زیبا لذت ببرید. علاوه بر یقه لباس‌ها می‌توانید سنجاق سینه را روی کیف، کلاه، شال و … استفاده کنید و ظاهری شیک و خاص برای خودتان طراحی کنید.
در سال‌های اخیر در دنیای مد و فشن به استایل آقایان توجه بیشتری شده است. سنجاق سینه‌های متنوعی در این سال‌ها روانه‌ی بازار شده است. در نتیجه آقایان گزینه‌های بیشتری برای انتخاب خواهند داشت. ما در گالری آرته لایف استایل نیز متناسب با سلیقه‌ی افراد مختلف گل سینه‌های متنوعی را طراحی کرده ایم. شما می‌توانید با کلیک بر روی جواهرات مردانه از آن‌ها دیدن کرده و سفارشات خود را ثبت کنید. سفارشات شما در کوتاه‌ترین بازه‌ی زمانی به دستتان خواهند رسید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *