انواع گوشواره

اصطلاحات انواع زیورآلات (انواع گوشواره)

گوشواره‌ها، جزء جواهرات زنانه پرطرفدار هستند که تأثیر به سزایی در افزایش جذابیت بانوان دارند. هر شخص باید متناسب با فرم صورت خود، گوشواره‌ی مناسب خودش را انتخاب کند. در این مقاله قصد داریم نکات مهم در انتخاب گوشواره، انواع گوشواره و قفل آن را برای شما شرح دهیم. در ادامه این مقاله از آرته لایف استایل با ما همراه باشید تا بتوانید گوشواره مناسب خود را انتخاب نمایید.

انواع اصطلاحات گوشواره

گوشواره لوستری

گوشواره‌های لوستری از سال ۱۹۲۰ در غرب وهزاران سال است که در خاورمیانه و هند محبوب هستند. این گوشواره‌ها که امروزه طرفداران زیادی دارند، مناسب تیپ‌های غیر رسمی و مراسمات شبانه هستند. با حرکت گوشواره در اکثر موارد، درخشش بیشتری به خود می‌گیرد.

انواع گوشواره

گوشواره میخی

تولید گوشواره‌های میخی از سال ۱۹۲۰ شروع شد. انواع گوشواره‌های میخی در شکل‌ها و مدل‌های مختلف، از مدل‌های ساده تا تزئین شده با جواهرات قیمتی و با فلزات مختلف در بازار موجود است. گوشواره میخی از جلوی گوش وارد سوراخ گوش می‌شود و قفل آن از پشت لاله‌ی گوش بسته می‌شود.

انواع گوشواره

گوشواره آویزان یا دنگل

گوشواره‌های آویز می‌توانند در انواع مختلفی شامل فلزی یا ترکیبی از فلز و جواهر تولید می‌شوند. گوشواره‌های آویز برای خانم‌هایی که موهای بلندی دارند، گزینه مناسبی است.

انواع گوشواره

گوشواره رشته‌ای یا بخیه‌ای

گوشواره‌های بخیه‌ای یکی از جدیدترین انواع گوشواره هستند که در سال ۲۰۰۰ به تولید انبوه رسیدند. گوشواره‌های بخیه‌ای از یک پشتی کوچک تشکیل شده‌اند که به آن یک زنجیر متصل است و این زنجیر از سوراخ گوش رد می‌شود.

انواع گوشواره

گوشواره حلقه‌ای

این گوشواره دارای ظاهری دایره شکل است. گوشواره حلقه‌ای درون سوراخ گوش قرار می‌گیرد و دور نرمه‌ی گوش حلقه می‌شود. گوشواره حلقه‌ای ممکن است ساده، فلزی یا به‌همراه سنگ‌های قیمتی طراحی و ساخته شود.

بیشتر بخوانید  نقره استرلینگ چیست؟

انواع گوشواره

گوشواره مثلثی

به انواعی از گوشواره گفته می‌شود که به صورت مثلث شکل طراحی و ساخته می‌شوند.

گوشواره‌های متناسب با انواع فرم صورت‌های

یکی از مهم‌ترین نکات در هنگام خرید گوشواره، توجه به نوع فرم صورت بانوان است. در ادامه به طور مختصر به این موضوع خواهیم پرداخت.

انواع گوشواره

صورت‌های بیضی

افرادی که فرم صورت بیضی شکل دارند، تقریباً قادر به استفاده از تمامی انواع گوشواره هستند. اما می‌توان مناسب‌ترین گوشواره برای چهره این گونه افراد، گوشواره‌های بیضی و یا اشکی شکل است. گوشواره‌های مناسب برای  صورت‌های های بیضی شکل شامل موارد زیر است:

  • گوشواره آویز
  • گوشواره لوستری
  • گوشواره میخی
  • گوشواره مثلثی
  • گوشواره دنگل
  • گوشواره دکمه‌ای بزرگ
  • گوشواره حلقه‌ای

انواع گوشواره

صورت‌های گرد

کسانی که صورت گرد دارند، باید از گوشواره‌هایی استفاده کنند که صورت آن‌ها را کشیده‌تر نمایش دهد. استفاده از گوشواره‌های دایره شکل برای این افراد مناسب نیست. گوشواره‌های مناسب برای صورت‌های گرد شامل موارد زیر است:

  • گوشواره آویز
  • گوشواره دنگل
  • گوشواره رشته‌ای یا بخیه‌ای
  • گوشواره لوستری باریک

انواع گوشواره

صورت‌های مربعی

کسانی که صورت‌های مربعی دارند، بهتر از از گوشواره‌های گرد استفاده کنند تا فرم استخوانی چهره‌ی این افراد نرم‌تر به نظر برسد. این افراد نباید از گوشواره‌های خیلی عریض استفاده نمایند. گوشواره‌های مناسب برای صورت‌های مربعی شامل موارد زیر است:

  • گوشواره حلقه‌ای بلند
  • گوشواره دنگل
  • گوشواره آویز بلند

صورت‌های کشیده

افرادی که صورتی کشیده دارند، باید از گوشواره‌هایی استفاده کنند که چهره‌ی آن‌ها را بیضی‌تر نمایش دهد. گوشواره‌های مناسب برای صورت‌های کشیده شامل موارد زیر است:

  • میخی
  • آویز کوتاه
  • حلقه‌ای با سایز متوسط و بزرگ

انواع گوشواره

صورت‌های الماسی

برای صورت‌های الماسی گوشواره‌های آویز و حلقه‌ای بهترین گزینه هستند. این افراد باید برای این که زاویه‌های تیز صورتشان خیلی به چشم نیاید، از گوشواره‌هایی که دارای منحنی‌های نرم هستند استفاده کنند.

بیشتر بخوانید  سوراخ کردن گوش کودک؛ چه زمانی گوش کودک را سوراخ کنیم؟

صورت‌های قلبی

گوشواره‌ی آویز، اشکی و لوستری بهترین انواع گوشواره برای صورت‌های قلبی شکل هستند. گوشواره‌هایی که قسمت پایینی آن‌ها عریض‌تر از قسمت پایینی است، قسمت پایینی صورت را پر می‌کنند و باعث می‌شوند که صورت این افراد بالانس شود. گوشواره‌های مناسب برای صورت‌های قلبی شامل موارد زیر است:

  • گوشواره آویز بلند
  • گوشواره لوستری

انواع گوشواره

آشنایی با انواع قفل گوشواره

آشنایی با انواع قفل گوشواره به شما کمک می‌کند تا بتوانید گوشواره‌ای را انتخاب نمایید که احتمال باز شدن و گم شدن آن کم‌تر باشد.

قفل پیچی

قفل پیچی کاملاً شبیه قفل میخی است با این تفاوت که انتهای میخ گوشواره حالت پیچی دارد. قفل در آن چرخانده شده و روی لاله گوش محکم می‌شود. در این مدل قفل احتمال باز شدن، افتادن و گم شدن گوشواره به صفر می‌رسد.

قفل اهرمی

قفل اهرمی یکی از رایج‌ترین انواع قفل‌های گوشواره در اروپا است. این قفل سریع و بی‌دردسر بسته می‌شود و در عین حال امن است.

قفل فنری

این قفل به گونه‌ای است که میخ گوشواره در سوراخ گوش فرو رفته و خودِ گوشواره به صورت حلقه‌ای در پشت لاله گوش، در انتهای این میخ چفت می‌شود.

قفل میخی

ساختار قفل میخی به گونه‌ای است که قسمت میخی‌شکل آن به پشت گوشواره متصل می‌شود و توسط گیره‌ای به شکل گل از جنس فلز یا سیلیکون محکم می‌شود.

انواع گوشواره

قفل گوشواره قلابی

این قفل به صورت یک سیم خمیده در بالای گوشواره است که در لاله گوش قرار می‌گیرد و گوشواره را ثابت نگه می‌دارد. این قفل اغلب به صورت S شکل بوده و به دلیل این که بلند است، از گوش خارج نمی‌شود. این قفل به قفل آفریقایی هم مشهور است. قفل قلابی بیشتر در گوشواره‌های سنگین مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید  گردنبند مرواریدی

قفل گوشواره امگا

این نوع قفل مانند قفل‌های میخی است، با این تفاوت که قسمت میخی ‌شکل آن توسط بخشی به شکل Ω بسته و در جای خود محکم می‌شود.

قفل فشاری

قفل‌های فشاری به قفل ضربه‌ای هم مشهور هستند و اغلب در گوشواره‌های حلقه‌ای مشاهده می‌شوند. پس از قرار دادن میخ گوشواره در گوش، این قفل به صورت ضربه‌ای در میخ محکم می‌شود.

جمع‌بندی

در این مقاله انواع اصطلاحات گوشواره، انواع قفل و گوشواره‌های مناسب برای انواع مختلف فرم چهره را برای شما شرح دادیم. شما با استفاده از نکات گفته شده می‌توانید بهترین و مناسب‌ترین گوشواره را برای خود انتخاب کنید. اگر قصد خرید انواع گوشواره با بالاترین کیفیت را دارید به فروشگاه معتبر آرته لایف استایل مراجعه نمایید و با اطمینان از اصالت کالا خرید خود را ثبت کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *