انواع گردنبند

اصطلاحات انواع زیورآلات (انواع گردنبند)

هنگام خرید گردنبند باید به استایل و سبک لباس پوشیدن خود توجه داشته باشید. هر گردنبند مناسب استایل و سبکی خاص است؛ یعنی نمی‌شود هر گردنبندی را برای هر لباسی انتخاب کنید. برای مثال نباید گردنبندهای نخی را برای لباس‌های مجلسی و کلاسیک استفاده کنید و یا گردنبدهای ماتین را برای لباس‌های اسپرت و معمولی. قبل از خرید گردنبند بهتر است از انواع گردنبند تا حدودی اطلاع داشته باشد تا بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید. به همین جهت در ادامه این مقاله از آرته لایف استایل شما را با انواع گردنبند آشنا می کنیم تا بتوانید انتخاب بهتری، متناسب با استایل تان داشته باشید.

1- گردنبند مهره‌ای

گردنبند مهره‌ای از انواع گردنند است که از مرجان‌ها، بیک لایت و فیروزه ساخته می‌شود. شکل طراحی این نوع گردنبندها به گونه است که مهره‌های درشت در مرکز کار قرار می‌گیرند و مهره‌های کوچک‌تر در اطراف آن. گاهی برای زیبایی بیشتر در مرکز گردنبند از پلاک‌های متنوع استفاده می‌شود. طول این گردنبندها معمولا بین 35 تا 60 سانتی متر است. در واقع آن ها از نظر طولی در انواع چوکر، پرنسس و ضیافتی طراحی می‌شوند. مهره‌ها فقط برای گردنبند استفاده نمی‌شوند. دستبندهای مهره‌ای نیز از زیورآلات پرطرفدار بین آقایان و خانم‌ها هستند.

انواع گردنبند

2- گرنبند چند رشته

از انواع گردنبند هستند که در قالب چند رشته‌ی به هم متصل شده طراحی می‌شوند. این گردنبندها از نظر طولی ترجیحا در انواع گلوبندها و چوکر طراحی می‌شوند. در واقع به شکلی هستند که دور گردن می‌گیرند. دلیل این نوع طراحی ایجاد جلوه‌ی بیشتر در آن ها است. جنس گردنبندهای چند رشته معمولا از مرواید و مهره است.

بیشتر بخوانید  فروشگاه زیورآلات نقره

انواع گردنبندها

3- گردنبند لاکت

گردنبندهای لاکت از انواع گردنبند هستند که از گذشته های دور بین جوامع مختلف رواج داشته و تا امروز نیز مورد پسند افشار مختلف می‌باشند. در گذشته درون این گردنبندها موی کسی را که دوستش داشتند، قرار می‌دادند. در طول سال‌ها این گردنبندها در حالت‌های مختلفی استفاده شده‌اند. برای مثال شما می‌توانید عکس از کسی که دوستش دارید و یا یادگاری‌ که برای شما ارزشمند است را در گردنبند لاکت قرار دهید. این گردنبندها بسیار ساده و در عین حال بسیار با ارزش بوده و زنجیر بلندی دارند.

انواع گردنبند لاکت

4-گردنبند Sautoir

گردنبندهای بلندی هستند که دارای آویز زینتی و یا منگوله‌ای در مرکز خود هستند. گردنبند Sautoir از 77 تا 92 سانتی متر طول دارد که حالت V دارد و پایین‌تر نیم تنه قرار می‌گیرد. آن ها برای لباس‌ های یقه هفتی و یقه باز مناسب هستند.

انواع گردنبند

5- گردنبندهای Lariat

گردنبندهای Lariat از انواع گردنبند هستند که ظاهری Y شکل دارند. Lariatها برای کسانی که گردن بلندی ندارند، انتخاب بسیار مناسبی هستند؛ زیرا باعث می‌شوند گردن آن‌ها بلندتر از چیزی که است به نظر برسد. در انتهای این نوع گردنبندها حلقه‌ای گره می‌خورد و یا از روی آن عبور می‌کند. همین کار شخصیتی درام به شما می‌بخشد.

انواع گردنبند

6- گردنبندهای lavaliere

طول این گردنبندها معمولا بین 36 تا 49 سانتی متر است و روی استخوان ترقوه قرار می‌گیرد. البته در اندازه‌های دیگر نیز طراحی می‌شوند. در پایین آن‌ها سنگ‌ها و یا مهره‌ها، لوستر مانند قرار می‌گیرند که ظاهری افسانه‌ای ایجاد می‌کند.

7– گردنبندهای Negligee

Negligeeها از انواع گردنبند هستند که در اندازه‌های بلند در طول‌های نامتقارن ساخته می‌شوند. در آخر این مدل گردنبندها منگوله‌ای قرار می‌گیرد. ظرافت و زیبایی این گردنبند با لباس‌های پر زرق و برق ترکیب جذابی ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید  زنجیر گردنبند مناسب؛ راهنمای خرید مناسب ترین زنجیر گردنبند مناسب

انواع گردنبند

8- گردنبندهای Riviere

جنس گردنبندهای Riviere از سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی است که در اندازه‌های متفاوت و مشابه به یکدیگر متصل می‌شوند. طول این گردنبندها بین 36 تا 41 سانتی متر است و با لباس‌های یقه‌ای و بند دار به راحتی ست می‌شود. این گردنبندها تزئینات مرکزی زیادی ندارند و برای مهمانی‌های ساده‌تر مناسب هستند.

انواع گردنبند

9- گردنبند FESTOON

از انواع گردنبند می‌باشد که مانند گلدسته‌ای است که گاهی همراه با پارچه‌ای در دور گردن می‌آید. گردنبند FESTOON از انواع سنگ‌های قیمتی ساخته می‌شود. این گردنبندها با لباس‌های یقه باز استایل می‌شوند و زیبایی خاص و کلاسیکی به لباس شما می‌بخشد.

انواع گردنبند

10- گردنبند نخی/ THREAD

گردنبندهای نخی با انواع نخ‌های رنگارنگ که به یکدیگر گره خورده‌اند طراحی می‌شوند. این ها از انواع گردنبند های دست ساز هستند که عموما هنرمندان برای لباس‌های خاصی که ویژه‌ی کنسرت‌های آن ها طراحی شده استفاده می‌کنند. این گردنبندها با تیشرت‌های گردن گرد و یقه قایقی به خوبی ست می‌شوند.

انواع گردنبند

11-گردنبند BIB

حالت کلی این گردنبندها مانند دستبند هستند. گردنبند BIB زیر استخوان ترقوه قرار می‌گیرد و حدودا 39 تا 49 سانتی متر طول دارد. آن ها از سنگ‌های قیمتی یا منجوق‌ها و مرواریدها ساخته می‌شوند و دارای طراحی بی‌نظیری هستند.

انواع گردنبند

12-گردنبندهای ماتین

طول این گردنبندها بین 56 تا 61 سانتی متر است و در قسمت نیم‌تنه قرار می‌گیرد. جنس گردنبندهای ماتین معمولا از مهره و سنگ است. پیشنهاد می‌شود از این گردنبندها برای لباس‌های رسمی استفاده شود.

جمع بندی

اکنون که با انواع گردنبند آشنا شدید می‌توانید با اطمینان خاطر بیشتری برای خرید گردنبند اقدام کنید. گردنبندها از انواع جواهرات زنانه و جواهرات مردانه هستند که بین سلایق مختلف طرفدارن زیادی دارد. یک گردنبند می‌تواند استایل ساده‌ی شما را به استایلی خاص و جذاب تبدیل کنید. شما می توانید انواع گردنبندهای خاص را از آرته لایف استایل تهیه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *