انگشتر سولیتر

انگشتر سولیتر چیست؟ چرا انگشترهای سولیتر محبوب است؟

به هر نوع حلقه با یک تک الماس یا کریستال، انگشتر سولیتر ‌گفته‌ می‎شود. جنس این حقله می‌تواند طلای سفید، زرد، پلاتین یا نقره باشد. این انگشتر با نام‌های دیگری مانند، انگشتر تک الماس یا انگشتر تک سنگ نیز شناخته می‌شود.

قدمت این انگشتر به زمان روم باستان می‌رسد، در آن زمان یک کریستال تراش نخورده روی نوارهای طلا تنظیم می‌شد. جواهرسازان هندی و اسلامی اولین کسانی بودند که الماس را برش دادند. در سال 1330 روش این جواهرسازان در اروپا مورد استفاده قرار گرفت. در سال 1720 معادن الماس در برزیل کشف شد و دسترسی به الماس افزایش یافت. در آن زمان الماس‌ها به شکل گل رز روکش می‌کردند.

ساخت انگشتر سولیتر

الماس یکی از سخت‌ترین سنگ‌های قیمتی است و از دیرباز نماد عشق ابدی بوده است. ریشه‌ی لغت Diamonds (الماس) از کلمه‌ی adamas در یونان باستان به معنی ابدی و جاویدان گرفته شده‌ است. ملکه ویکتوریا هنگام نامزدی با شاهزاده آلبرت یک حلقه به شکل مار پیچ خورده با یک الماس دریافت کرد. در آن زمان مار پیج خورده نماد عشق بی پایانی بود که با الماس کامل می‌شد.

در سال 1948 یک نویسنده خانم، برای اولین بار شعار «الماس همیشه هست» را برای برند جواهرسازی DeBeers انتخاب کرد. از آن زمان انگشتر سولیتر به عنوان حلقه‌ی نامزدی عنوان شد. این انگشتر یکی از بهترین گزینه‌ها برای حلقه‌ی نامزدی است. این نکته را به یاد داشته باشید که اگر این انگشتر را به عنوان حلقه‌ی نامزدی دریافت کردید. حلقه‌های ازدواج را به صورت سنتی باید در انگشت حلقه‌ی دست چپ به ترتیبی که دریافت کرده‌اید استفاده کنید. با اینکه این انگشتر به عنوان حلقه‌ی نامزدی هم معروف است، ولی به این معنی نیست که زنان مجرد نمی‌توانند از این حلقه‌های زیبا استفاده کنند.

بیشتر بخوانید  بهترین طراحان طلا و جواهر در دنیا؛ با بهترین‌ها آشنا شوید

انگشتر سولیتر

تفاوت انگشتر سولیتر و انگشتر الماس

یک سولیتر، یک سنگ الماس یا کریستال است که بر روی جواهر نصب شده است. یک حلقه‌ی الماس بیش از یک سنگ الماس دارد که روی جواهر نصب شده‌اند. علاوه بر حلقه، سولیتر می‌تواند گردنبند، گوشواره و یا هرنوع جواهر دیگری باشد.

انواع انگشتر Solitaire

برخی گمان می‌کنند الماس یا کریستال سولیتر باید حتما گرد باشد، اما کریستال این انگشتر می‌تواند به هر شکلی باشد.

حلقه سولیتر گرد: این حلقه یکی از محبوب‌ترین حلقه‌های تک الماس است. معمولا یک الماس گرد 57 وجهی روی این حلقه قرار می‌گیرد. این حلقه به دلیل محبوبیت بالا و سخت بودن برش گرد الماس، گران‌ترین حلقه‌ی سولیتر است.

انگشتر سولیتر پرنسسی: دومین حلقه تک الماس پرطرفدار سولیتر پرنسسی است. یک الماس 70 وجهی با برش مربع روی این حلقه قرار می‌گیرد.

حلقه سولیتر برش زمرد: یک الماس با نسبت 1.5 : 1 با برش شبیه به زمرد بر روی حلقه‌ی سولیتر قرار می‌گیرد.

حلقه سولیتر بیضی: یک تک الماس بیضی شکل روی این انگشتر قرار می‌گیرد. این طرح محبوبیت کمتری نسبت به حلقه سولیتر گرد دارد.

انگشتر سولیتر

حلقه سولیتر مارکیز: الماس این حلقه به شکل قایق با انتهای نوک تیز برش خورده و یکی از ظریف‌ترین برش‌های الماس است.

حلقه سولیتر به شکل قلب: الماس این حلقه به شکل قلب برش داده شده و نماد عشق کامل است. انگشتر سولیتر یکی از پرطرفدارترین انگشترها در روز ولنتاین است.

قیمت حلقه سولیتر

چهار عامل بر ارزش الماس تاثیر می‌گذارد که به C4 معروف هستند: رنگ (Color)، وضوح (Clarity)، برش (Cut)، قیراط (carat). به طور کلی قیمت حلقه‌ی Solitaire بسته به کیفیت و شکل الماس و فلز انگشتر متفاوت است. الماس حلقه‌ی سولیتر حداقل 0.30 قیراط وزن دارند. در سایر حلقه‌ها ممکن است سنگ‌های قیمتی بیشتری به کار رفته باشد اما قیراط کمتری نسبت به سولیتر دارند.

بیشتر بخوانید  زیورآلات ایران باستان؛ با تاریخچه‌ی زیورآلات ایرانی آشنا شوید

ماریا کری رتبه اول گران‌ترین حلقه نامزدی جهان را دارد. این انگشتر که توسط نامزد سابقش جیمز پکر به او داده شد، 10 میلیون دلار قیمت داشت. انگشتر سولیتر یک الماس 35 قیراطی با تراش زمرد دارد و از پلاتین جامد ساخته شده است. زیورآلات سواروسکی نیز از دیگر زیورآلاتی هستند که بسیار مورد پسند قرار دارند. آن ها نیز از جسن نقره و یا نیستند. برای آشنایی با آن ها پیشنهاد می‌کنیم به این مقاله سر بزنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *