بایدها و نبایدها در خرید انگشتر

انگشتر از زیورآلات و اکسسوری‌های موردعلاقه خانم‌ها و آقایان است. در بین خانم‌ها این دسته از زیورآلات محبوبیت زیادی دارد و باعث زیباتر شدن انگشتان دست می‌شود. در دنیای مد و استایل امروزه به استفاده از اکسسوری‌های و زیورآلات نقره، طلا و استیل اهمیت زیادی داده می‌شود. برای خرید انگشتر سعی کنید به سبک استایل و حتی کشیدگی یا کوتاه‌بودن انگشت‌های دست خود توجه داشته باشید. در ادامه این مطلب از وب‌سایت آرته لایف‌استایل ارائه‌دهنده باکیفیت‌ترین زیورآلات نقره و دست‌ساز شما را با بایدها و نبایدهای خرید انگشتر آشنا می‌کنیم.

نکات انتخاب و خرید انگشتر

زیورآلات و اکسسوری‌ها تکمیل‌کننده تیپ و امضای آخر استایل شما هستند. در بین انواع زیورآلات استفاده از انگشتر چشم گیرتر است. در ادامه شما را با نکات خرید انگشتر آشنا می‌کنیم.

1. توجه به سایز انگشتر

مهم‌ترین نکته در خرید انگشتر دانستن سایز آن است. انتخاب انگشتر خیلی گشاد یا تنگ باعث می‌شود بر روی فرم انگشت دستتان تأثیر بدی بگذارد و زیبایی نداشته باشد. انتخاب درست سایز انگشتر به درخشش آن بر انگشتان دست و زیبایی ظاهری انگشتان کمک می‌کند. برای به‌دست‌آوردن سایز انگشتر سعی کنید علاوه بر اینکه تعیین سایز را 2 الی 3 بار انجام می‌دهید؛ در زمان بعدازظهر و هنگامی که دست‌ها گرم هستند؛ انجام شود. اگر سایز به‌دست‌آمده یک سایز میانی بود؛ سایز بزرگ‌تر را سفارش دهید.

2. رکاب انگشتر

جنس رکاب انگشتر می‌تواند طلا، نقره، استیل و پلاتین باشد. همچنین رکاب انگشتر می‌تواند نازک یا پهن باشد. اصولاً پهنای آن را تا حدی در نظر می‌گیرند که مفصل انگشت آزاد باشد. باتوجه‌به کوتاه یا بلند بودن انگشت‌های دست می‌توانید رکاب باریک یا پهن را انتخاب کنید. رکاب پهن برای انگشت‌های باریک گزینه مناسب‌تری است. در انتخاب انگشتر تنوع در طرح‌های رکاب، علاوه بر تأثیر بر روی خاص بودن و زیبایی انگشتر، کمک می‌کند تا انتخاب برای شما راحت‌تر باشد. ناگفته نماند رکاب انگشترهایی که به‌صورت دستی ساخته می‌شوند؛ ارزش و قیمت بالاتری دارند.

بیشتر بخوانید  آشنایی با استایل و زیورآلات در دهه 2000 میلادی

3. رنگ و نگین انگشتر

یکی از بایدها و نبایدها در خرید انگشتر توجه به رنگ و نگین انگشتر انتخابی است. بر اساس رنگ و تیره و روشن بودن پوست، می‌توانید یکی از رنگ‌های رز گلد، زرد و سفید را انتخاب کنید. اگر انگشتری که انتخاب می‌کنید نگین‌دار است؛ سعی کنید علاوه بر شفاف‌بودن، نگین رنگ یکنواختی داشته باشد. به‌اندازه، نوع تراش و شفافیت نگین در خرید انگشتر باید دقت داشته باشید. نکته مهم دیگر در انتخاب انگشتر در صورت نگین‌دار بودن، توجه به سایز نگین است. سعی کنید نگین باتوجه‌به رکاب و همچنین فرم دستتان سایز مناسبی داشته باشد تا در نهایت جذابیت بیشتری ایجاد کند.

4. جنس انگشتر

یکی دیگر از نکات مهم انتخاب انگشتر، جنس آن است. باتوجه‌به اینکه امروزه در بیشتر تیپ‌ها و استایل‌ها برای زیباتر شدن از انگشتر استفاده می‌شود؛ جنس نقره یا استیل گزینه مناسبی است. انگشترهای نقره باتوجه‌به دوام بالا، درخشش زیبا و قیمت مناسب انتخاب خوبی هستند. استفاده از انگشترهای تلفیقی سنگ و فلز هم برای ست‌کردن با استایل پیشنهاد می‌شوند.

علاوه بر نکات گفته شده هنگام انتخاب انگشتر به سن، رنگ پوست، سبک استایل و فرم انگشتان (کوتاه یا بلند بودن، تپل یا باریک بودن و کوچک و بزرگ‌بودن دست‌ها) باید توجه شود. انتخاب انگشتر کوکتل پر از زرق‌وبرق برای مجالس مهمانی و ست با لباس‌های شب و رسمی مناسب است. در استایل‌های کاری استفاده از حلقه‌های نقره استرلینگ یا پهن استیل گزینه‌های مناسبی هستند. در کل توجه داشته باشید که نوع انگشتر انتخابی کاملاً با استایل شما مطابقت داشته باشد.

بیشتر بخوانید  گوشواره زنانه

روش نگهداری از انگشتر

بعد از خرید انگشتر بسته به نوع جنسی که دارد؛ باید در نگهداری آن کوشا باشید تا جلوه و درخشش خود را از دست ندهد. نکات نگهداری انگشتر عبارت‌اند از:

  • دور نگه‌داشتن انواع انگشتر از مواد شیمیایی
  • پوشیدن به‌صورت دوره‌ای و در مرحله آخر
  • در آوردن انگشتر قبل از حمام رفتن
  • قراردادن گچ در کنار انگشتر و دیگر جواهرات به جذب رطوبت کمک و از سیاه‌شدن آن‌ها جلوگیری می‌کند.
  • توجه به کیفیت و استحکام انگشتر به‌خصوص جهت استفاده به‌صورت روزمره

جمع‌بندی

نکات گفته شده در بالا هنگام خرید انگشتر، به شما کمک می‌کند تا بهترین انتخاب را داشته باشید. استفاده از زیورآلات و انواع اکسسوری به‌خصوص انگشتر به زیباتر شدن استایل شما کمک می‌کند. فروشگاه آرته لایف‌استایل دارای 10 سال سابقه طراحی و ساخت زیورآلات دست‌ساز است. زیورآلات ساخته شده در مجموعه آرته کیفیت عالی و قیمت مناسبی دارند. برای تهیه انواع زیورآلات می‌توانید به بخش فروشگاه زیورآلات نقره آرته مراجعه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *