بایدها و نبایدها در هنگام خرید گردنبند

بدون شک یکی از اکسسوری‌ها و آیتم‌های تکمیل‌کننده استایل خانم‌ها در موقعیت‌های مختلف، گردنبند است. گردنبند زنانه تاریخچه بسیار قدیمی دارد و می‌توان گفت از زمان عهد حجر استفاده می‌شد. با اضافه‌کردن گردنبندهای خاص و مد روز می‌توانید زیبایی و جلوه بیشتری به استایل، سبک پوشش و حتی اندامتان بدهید. گردنبندها معمولاً گردن شما را زیباتر نشان می‌دهند و حتی زیبایی چهره و آرایش شما را دوچندان می‌کنند. خرید گردنبند مناسب به دلیل تنوعی که در مدل‌های مختلف گردنبند وجود دارد ممکن است یک کار سخت و دشوار به نظر برسد.

به‌طورکلی اولین چیزی که در استایل و جواهرات شما دیده می‌شود را می‌توان گردنبندی که انتخاب کرده‌اید دانست. به همین دلیل گردنبندی که انتخاب می‌کنید باید با سبک لباستان ست و هماهنگ باشد. در ادامه برخی نکات مهم در هنگام خرید گردنبند را بررسی می‌کنیم.

مهم‌ترین نکات خرید گردنبند

انتخاب گردنبند مناسب می‌تواند کار سخت و دشواری باشد که البته باتوجه‌به برخی نکات ضروری و مهم می‌توانید بهترین انتخاب و خرید گردنبند را داشته باشید. برای اینکه بتوانید مناسب‌ترین گردنبند را انتخاب کنید توجه به فرم بدم و فرم گردن، توجه به مدل یقه لباس، توجه به طول گردنبند و…. اهمیت بسیار زیاد و ویژه‌ای دارد.

توجه به سایز و طول گردنبند

باتوجه‌به نوع و مدل گردنبندی که می‌خرید، توجه به سایز گردنبند اهمیت بسیار بالایی دارد. در صنعت ساخت گردنبند، برای ساخت و طراحی گردنبند‌های استاندارد از واحد اینچ استفاده می‌کنند. شما می‌توانید برای خرید گردنبند طول زنجیر دلخواهتان را انتخاب کنید. اما برای اینکه گردنبند شما جلوه و زیبایی بیشتری داشته باشد، باید سعی کنید باتوجه‌به برخی نکات مانند فرم گردن و صورت و…. خرید و انتخابتان را انجام دهید. عموماً گردنبندهایی که کوتاه‌تر هستند، برای پلاک‌ها و گردنبندهای مرواریدی مناسب‌تر هستند. به‌عنوان‌مثال اگر گردن بلند و باریکی دارید استفاده از این گردنبندهای کوتاه می‌تواند جلوه بهتری داشته باشد. برای افرادی با گردن کوتاه استفاده از گردنبندهایی با طول 50 تا 60 سانت انتخاب بسیار خوبی برای بلندتر نشان‌دادن گردن این افراد است.

بیشتر بخوانید  فواید و خواص مروارید

توجه به قد برای خرید گردنبند

یکی دیگر از مواردی که می‌تواند تأثیر بسیار زیادی در خرید گردنبند شما داشته باشد، قد شما است. برای داشتن یک استایل مناسب و خرید باید به‌اندازه بلندی و یا کوتاهی قدتان توجه ویژه‌ای داشته باشید تا متناسب‌ترین آیتم‌ها را خریداری کنید. برای انتخاب  و خرید گردنبند برای افرادی که قدشان کمتر از 160 سانتی‌متر است، گردنبندهایی با طول 50 تا 60 سانت بهترین گزینه هستند. به این دلیل که استفاده از یک گردنبند بلند می‌تواند باعث قدبلند‌تر دیده‌شدن این افراد شود. کسانی که قد آن‌ها از 160 تا 170 سانتی‌متر است، دستشان برای انتخاب گردنبند مناسب باز است و می‌توانند هر نوع گردنبندی را در هراندازه و سایز به‌دلخواه انتخاب کنند. زنانی که قد آن‌ها بلندتر از 170 سانتی‌متر است نیز برای انتخاب گردنبند می‌توانند هر نوع و هر مدلی را انتخاب کنند و یک استایل خاص بسازند. گردنبندهای بلند برای این افراد می‌تواند انتخاب خوبی باشد، زیرا نوعی هماهنگی و تطبیق با قد آن‌ها است و خاص به نظر می‌رسند.

توجه به شکل و فرم بدن

گردنبند همان چیزی است در استایل شما قبل از هر چیزی به چشم می‌آید. به همین دلیل توجه داشته باشید که چشم دیگران دقیقاً در نقطه و محلی که گردنبند شما تمام می‌شود ثابت می‌ماند و توقف می‌کند. به همین دلیل اگر دوست ندارید نقطه خاصی از اندامتان به چشم بیاید، بهتر است در انتخاب و خرید گردنبند توجه داشته باشید که در کدام قسمت گردنبند شما تمام می‌شود. برای افرادی که کمی درشت‌اندام‌تر هستند، انتخاب یک گردنبند بلند که تا زیرخط سینه می‌رسد، انتخاب بسیار بد و نامناسبی است که سبب می‌شود تا گردنبند به‌درستی و استاندارد آویزان نشود. این افراد بهتر است از گردنبند‌های کوتاه‌تر تا 40 سانت استفاده کنند. همچنین برای افرادی که بالاتنه کوچک‌تری دارند، استفاده از یک گردنبند بلند و یا گردنبند‌های چندلایه می‌تواند انتخاب بهتر و مناسب‌تری باشد.

بیشتر بخوانید  شمش طلا چيست؟

توجه به فرم صورت برای انتخاب گردنبند مناسب

گردنبند باتوجه‌به مدل که دارد و دور گردن قرار می‌گیرد، به‌عنوان یک قاب برای صورت شما عمل می‌کند و می‌تواند تأثیر بسیاری در زیباتر دیده‌شدن شما و برجسته‌کردن آرایش و چهره شما باشد. به‌این‌ترتیب در خرید گردنبند به فرم و شکل صورتتان توجه داشته باشید تا زیبایی شما دوچندان شود. افرادی که صورتی با فرم گرد دارند، نباید از گردنبندهای کوتاه و چوکر استفاده کنند به این دلیل که گردی صورتشان بیشتر و برجسته‌تر می‌شود. در مقابل باید از گردنبندهایی با طول 50 تا 60 سانت استفاده کنند تا فرم صورتشان کشیده‌تر به نظر برسد. افرادی که فرم صورتشان بیضی است در انتخاب گردنبند می‌توانند هر مدلی را انتخاب کنند و هر مدل گردنبندی با هر طولی برای این افراد مناسب است.

کسانی که فرم صورت کشیده‌تر و مربع یا مستطیلی دارند، برای گردتر نشان‌دادن فرم صورت بهتر است از گردنبندهای کوتاه‌تر استفاده کنند. گردنبندهای کوتاه مانند چوکر و مدل‌های پرنسسی با طول 40 سانت می‌توانند انتخاب خوبی برای این افراد باشند تا کشیدگی‌ فرم صورتشان را کمتر کنند. افرادی که فرم صورتی قلبی و زاویه‌دار دارند، بهتر است از چوکر و گردنبندهای کوتاه استفاده کنند تا چانه باریک و زوایای صورتشان متعادل‌تر دیده شود.

توجه به مدل و یقه لباس در خرید گردنبند

علاوه بر موارد بالا در هنگام خرید گردنبند باید به مدل یقه لباسی که قصد دارید گردنبند را با آن بپوشید بسیار دقت و توجه داشته باشید. به این دلیل که انتخاب یک گردنبند متناسب با یقه لباس به زیباتر نشان داده شدن گردنبند و جلوه بهتر لباس شما بسیار کمک می‌کند. به‌عنوان‌مثال اگر لباس شما از مدل‌های دکلته باشد، بهتر است از گردنبند‌های کوتاه و چوکر استفاده کنید.

بیشتر بخوانید  سنگ شاه مقصود و خواص آن

سخن آخر

گردنبند یکی از اصلی‌ترین اکسسوری‌هایی است که در اولین برخورد با افراد دیگر به چشم می‌آید و دیده می‌شود. همچنین یکی از اصلی‌ترین آیتم‌های تکمیل‌کننده استایل‌ها و سبک‌های مختلف محسوب می‌شود. به همین دلیل باید در انتخاب و خرید گردنبند توجه ویژه‌ای داشته باشید و حساسیت بیشتری نشان دهید. گردنبند متناسب را می‌توانید باتوجه‌به نوع فرم صورت، اندام، فرم گردن و قدتان بررسی و انتخاب کنید تا جلوه بهتری به استایل شما بدهد. فروشگاه زیورآلات دست‌ساز آرته یکی از معتبرترین فروشگاه‌های اینترنتی برای خرید انواع زیورآلات زنانه و زیورآلات مردانه است. شما می‌توانید خاص‌ترین گردنبندها از فروشگاه آرته خریداری کنید و به زیبایی بدرخشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *