با کاربردهای انواع گردنبند از نظر طولی آشنا شوید

گردنبندها از اکسسوری‌های جذاب و پرطرفدار بین خانم‌ها و آقایان هستند. البته انتخاب اینکه چه گردنبندی را در چه برنامه ای با چه لباسی ست کنید، کار چندان آسانی نیست. چرا که کاربردهای انواع گردنبند از نظر طولی متفاوت است. انتخاب گردنبندها قواعد مختلفی دارد که برای استایلی جذاب و اصولی، بهتر است آنها را رعایت کنید.

انواع گردنبندها از نظر طولی

1- گلوبند یا collar

کوتاه‌ترین انواع گردنبند است و دارای 30 تا 32 سانتی‌متر( 12 تا 13 اینچ) است. گردنبند collar محکم دور گردن بسته می‌شود و مناسب لباس‌های گردن باز مثل گردن اسکوپ، گردن V و لباس‌های بدون شانه و گردن است.

انواع گردنبند از نظر طولی - چوکر

2- گرنبند چوکر/choker

این گردنبند بین 35 تا 40سانتی‌متر (14 تا 16 اینچ) است. مقدار کمی با گردنبند collar متفاوت است و یکی نیستند. گردنبند چوکر تقریبا برای  انواع لباس ها مناسب است.

انواع گردنبند از نظر طولی - پرنسس

3- گرنبند پرنسس؛ انواع گردنبند

گردنبند پرنسس یکی از مدل‌های گردنبند است که بین 43 تا 48 سانتی متر (17 تا 19 اینچ) است. این گردنبند بر روی استخوان ترقوه قرار دارد. این سبک برای ایجاد گردنبندهای ظریف مروارید آب شیرین بسیار مناسب است. به خوبی با تاپ یا لباس‌های بدون بند همخوانی دارد؛ زیرا کمبود مواد روی شانه‌ها خود گردنبند را برجسته می کند

انواع گردنبند از نظر طولی - گردنبند ضیافتی

4- گردنبند ضیافتی/Matinee

گردنبند Matinee بین 51 تا 60 سانتی‌متر (20 تا 24 اینچ) است. این گردنبند پایین‌تر از ترقوه در مرکز سینه قرار دارد. مناسب کسانی است که همزمان چند گردنبند استفاده می‌کنند و برای استایل‌های کاری و کژوال مناسب است. این مدل مناسب کسانی است که گردنی پهن دارند؛ زیرا گردن آنها را کشیده‌تر و قو مانند نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید  گردنبند مرواریدی

انواع گردنبند از نظر طولی - گردنبند اپرا

5- گردنبند اپرا؛ انواع گردنبند

گردنبند اپرا یکی از مدل‌های گردنبند های محبوب است. این گردنبند حدودا 71 تا 91 سانتی‌متر (28 تا 36 اینچ) است. این گردنبند مناسب مراسم‌های خاص در موقعیت خاص است و با لباس‌های شب جذاب‌تر می‌شود. این نوع درست در نقطه‌ی کانونی استخوان سینه قرار می‌گیرید و موجب جلب توجه می‌شود. به همین دلیل معمولا جواهرسازان یک مهره‌ی جذاب به آن محل اضافه می‌کنند.

انواع گردنبند از نظر طولی - گردنبند طنابی

6- گردنبند طرح طنابی یا Rope

گردنبند Rope حدودا 91 تا 106 سانتی‌متر (36 تا 42 اینچ) است. طولانی‌ترین گردنبند موجود است. برای ایستادن روی لباس طراحی شده است. مناسب لباس‌های مجلسی یا استایل‌های اور سایز (oversize) می‌باشد. توصیه می‌شود در صورت استایل مجلسی از کفش پاشنه بلند استفاده کنید که با این گردنبند قد شما کوتاه به نظر نیاید.

برخی از اصول و کاربرد انواع گردنبندها از نظر طولی

انتخاب انواع گردنبند با توجه به گردن

هنگام خرید انواع گردنبند به طول گردن خود و پوست آن توجه کنید. گردنبند چوکر برای کسانی که گردن باریکی دارند انتخاب خوبی است. زیرا گردن آن‌ها را مقداری پهن‌تر نشان می‌دهد. افرادی که گردن پهنی دارند بهتر است این مدل را انتخاب نکنند. کسانی که پوست گردن چروک دارند بهتر است از گردنبند‌های کوتاه و تنگ استفاده نکنند. زیرا نگاه را سمت آن قسمت می‌برد.

برای انتخاب گردنبند به شکل صورت‌تان توجه کنید. صورت‌های گرد معمولا می‌توانند از همه‌ی مدل‌های گردنبندها استفاده کنند. (البته باز هم به فرم گردن، بدن و قدتان توجه کنید).

البته اگر صورت گردی دارید بهتر است از انواع گردنبند بلند همراه آویز که ایجاد “V” می‌کنند استفاده کنید. همچنین از چوکر گرد دوری کنید؛ زیرا صورت شما را گردتر نشان می‌دهد

بیشتر بخوانید  سیاه قلم چیست؟

استفاده از چوکرهای گرد برای صورت‌های قلبی مناسب است؛ زیرا گرد بودن یک آن صفحات و زاویه‌های شکل قلبی را صاف می کند. این گردنبندها برای صورت‌های مستطیلی و کشیده نیز مناسب‌‌اند.

انتخاب گردنبند

انتخاب گردنبند با توجه به لباس‌های کمدتان

بطور مثال در لباس‌های یقه گرد انواع گردنبند بلند طرح طنابی و یا مهره‌ای انتخاب مناسبی هستند. البته ممکن است برای افرادی که قدی کوتاه و صورتی گرد دارند مناسب نباشد. این افراد باید توجه کنند که گردنبندهایی که می خرند قد آنها را کوتاه‌تر و صورت آنها را گردتر نکند.

سخن آخر

در این مقاله تعدادی از اصول انتخاب انواع گردنبند از نظر طولی را برای انتخاب مناسب بیان کردیم. اما توجه داشته باشید اجباری در انتخاب گردنبند با این اصول وجود ندارد. اگر گردنبندی به دل شما نشست و آن را دوست داشتید خودتان را محدود نکنید و آن را بخرید. حس خوب درون شما نسبت به این اصول شما را زیباتر نشان می‌دهد. مدل‌های مختلف گردنبند را می توانید از گالری آرته لایف استایل است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *