تاریخچه استفاده از سنجاق سینه

تاریخچه استفاده از سنجاق سینه؛ استفاده از سنجاق سینه در طول تاریخ

استفاده از سنجاق سینه آنقدر محبوب بوده که تاریخچه استفاده از آن به اولین زیورآلات ساخته شده توسط بشر برمی‌گردد. قدیمی‌ترین سنجاق سینه‌های کشف شده قدمتی در حدود پنج هزار سال دارند. تاریخچه استفاده از سنجاق سینه با دلایل مذهبی، شعاری و زینتی طرفداران زیادی در بین افراد با سلیقه‌های متفاوتی که دارند شده است.

طرح‌های اولیه

سنجاق سینه‌هایی که در ابتدا تولید می‌شدند با ساده‌ترین ابزار و با طرح‌های ابتدایی مانند دایره و بیضی بودند و دو سوراخ به منظور عبور دادن سوزن در آن‌ها تعبیه شده بود. در گذشته استفاده از سنجاق سینه در کشورهایی مثل اسکاندیناوی، مجارستان و بخش‌هایی از آسیا و اروپا بیش‌تر از سایر مناطق جهان دیده می‌شد. با توجه به پراکندگی منطقی که استفاده از سنجاق سینه در آن‌ها رواج داشته طبیعتا شاهد مدل‌های متنوعی مطابق با سلیقه مردم آن مناطق هستیم. گاهی از سنجاق سینه‌های دوتایی استفاده می‌شده که با استفاده از یک زنجیر به هم متصل هستند.

تاریخچه استفاده از سنجاق سینه نشان می‌دهد پس از رکود قرن شانزدهم در قرن هفدهم استفاده از زیورآلات دوباره رونق پیدا کرد. تحولات قرن هجدهم و نوزدهم با ترکیب نقش‌های موجود محبوبیت استفاده از سنجاق سینه در بین مردم بیش‌تر شده و تاثیر زیادی روی فرهنگ عموم گذاشته است. از آن پس سیر تغییرات سنجاق سینه به عنوان زیورآلاتی که بیش‌ترین محبوبیت را در بین افراد داشته با تغییرات دنیای مد و فشن همراه شد و طرح و نقش‌های بی‌نظیری به بازار عرضه کرده است.

تاریخچه استفاده از سنجاق سینه

تاریخچه استفاده از سنجاق سینه؛ جنس‌های متفاوت

در دوران برنز سنجاق سینه افراد معمولی از جنس فلزاتی مثل آهن بوده و افراد ثروتمند از جنس‌هایی مثل طلا و نقره با نگین‌هایی از جنس الماس، زمرد، یاقوت و… تزئین می‌شدند استفاده می‌کردند. در دوران رنسانس تغییر و تحولات دنیای مد سبب شده که استفاده از سنجاق سینه از رونق بیفتد. سنجاق سینه‌هایی که در طول دوران‌های مختلف ساخته شده‌اند تنها از جنس فلز نبوده است. سنجاق سینه‌هایی با جنس‌ پارچه، چوب و پر از مدل سنجاق سینه‌هایی هستند که که دنیای مد آن‌ها را بین افراد محبوب و استفاده از آن را رونق بخشیده است.

بیشتر بخوانید  نحوه اندازه گیری زیورآلات و بدلیجات در خانه

دلایل استفاده از سنجاق سینه

در بررسی تاریخچه استفاده از سنجاق سینه به دلایل متعددی می‌رسیم که نشان دهنده اهمیت فراوان استفاده از این زیورآلات است.

استفاده از سنجاق سینه با عنوان نشان دلیری

در گذشته برای افراد بالارتبه با عنوان نشان دلیری سنجاق سینه‌هایی اعطا می‌کردند. هدف استفاده از این سنجاق سینه‌ها برای مناسب‌های رسمی و تمایز عمومی بین افراد نظامی بوده است. القابی مانند شوالیه، صدراعظم، افسر و … با تفاوت میان نوع و تعداد سنجاق سینه‌هایی که استفاده می‌کردند مشخص می‌شود.

استفاده از سنجاق سینه با عنوان نشان برتری

مورد دیگر اعطای سنجاق سینه به افراد به عنوان هدیه و نشان برتری است. افراد با عنوان‌هایی مثل دریافت‌کننده جایزه مسابقه و دارنده نشان افتخار این مدل سنجاق سینه را دریافت می‌کردند.

تاریخچه استفاده از سنجاق سینه

استفاده از سنجاق سینه بین سازمان‌ها؛ تاریخچه استفاده از سنجاق سینه

در سازمان‌هایی که هدف خاصی را دنبال می‌کنند، سنجاق سینه‌هایی طراحی می‌شود و افراد عضو آن سازمان با عنوان نشان اتحاد و برادری، صنف و انجمن از آن استفاده می‌کنند و برای آن نشان سینه احترام و ارزش زیادی قائل هستند.

استفاده از سنجاق سینه بین ثروتمندان

محبوبیت سنجاق سینه آنقدر زیاد بوده که ثروتمندانی را نیز به استفاده از آن ترغیب کرده است. ثروتمندانی که قصد استفاده از این زیورآلات را داشتندسنجاق سینه‌هایی با آرم مخصوص که مثلا نشان خانوادگی روی آن حک شده و هم اکنون به عنوان سنجاق و سوزن کراوات از سنجاق سینه استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید  حلقه نامزدی؛ راهنمایی انتخاب بهترین انگشتر نقره برای پارتنرتان

سنجاق سینه زنانه

طبق تاریخچه استفاده از سنجاق سینه استفاده از سنجاق سینه در بین خانم‌ها محبوبیت زیادی دارد. به تعبیر ناتالی پورتمن استفاده از سنجاق سینه لباس شما را به یک اثر هنری تبدیل می‌کند. هنگامی که قصد دارید لباس ساده‌ای به تن کنید با انتخاب سنجاق سینه مناسب می‌توانید به استایلتان اعتبار ببخشد. سنجاق سینه را می‌توانید متناسب با خلق و خو و شخصیت خود انتخاب کنید.

تاریخچه استفاده از سنجاق سینه

سنجاق سینه مردانه

استفاده از سنجاق سینه در بین آقایان نیز محبوبیت زیادی داشته است. به همراه داشتن سنجاق سینه مردانه روی لباس با هر عنوانی اعم از نشان لیاقت، خط فکری و یا حتی نشان خانوادگی برای مردان افتخار آفرین است. همین موضوع براساس تاریخچه استفاده از سنجاق سینه، آن‌ها را به استفاده بیش از پیش به این زیورآلات ترغیب کرده است.

استفاده امروزی از سنجاق سینه

امروزه سنجاق سینه در جنس‌ها و اشکال مختلف در دسترس قرار دارند تا بتوانید از بین مدل‌های مختلف چوبی، پارچه‌ای و فلزی از طرح‌های ساده گرفته تا طرح سکه‌های قدیمی و شعر نوشته‌ها مدل دلخواه خود را انتخاب کنید. سنجاق سینه از جمله زیورآلاتی است که جدا از آنچه در تاریخچه استفاده از سنجاق سینه خواندیم امروزه مورد توجه افراد شیک پوشی قرار گرفته که به استایل خود توجه زیادی دارند.

در هنگام خرید سنجاق سینه به این نکته توجه داشته باشید که از فروشگاه معتبری خرید کنید که از کیفیت و اصالت محصولاتشان اطمینان داشته باشید. فروشگاه زیورآلات دست ساز آرته با سال‌ها تجربه در زمینه تولید تخصصی زیورآلات نقره، مدل‌های مختلف سنجاق سینه را در دسترس شما عزیزان قرار داده تا بتوانید به راحتی از منزل خریدی مطمئن داشته باشید. هدف تیم آرته رضایت خاطر شما عزیزان است.

بیشتر بخوانید  خواص درمانی فیروزه؛ آیا سنگ فیروزه خواص درمانی دارد؟

تاریخچه استفاده از سنجاق سینه

سخن آخر

مطالعه تاریخچه استفاده از سنجاق سینه نشان داده که سنجاق سینه از آن دست زیورآلاتی است که هیچ‌گاه قدیمی و از مد افتاده نشده است. بلکه در طول دوره‌های مختلف تاریخی مدل آن عوض شده است. سنجاق سینه را می‌توانید روی ژاکت، بلوز و یا حتی تیشرت خود استفاده کنید و آن را محدود به استفاده با لباس‌های رسمی و مجالس نکنید. مشکلی بیش‌تر افراد در مورد زیورآلات دارند این موضوع است که نمی‌توانند مدلی مطابق با سلیقه خود پیدا کنند.

در این زمان لزوم وجود فروشگاهی که مدل‌های جدید و مطابق سلیقه همه افراد را داشته باشد حس می‌شود. گالری آرته لایف استایل با دارا بودن دانش کافی در زمینه تولید تخصصی زیورآلات نقره بهترین و جدیدترین مدل‌های زیورآلات را به شما عزیزان پیشنهاد می‌کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *