خواص درمانی سنگ کهربا

خواص درمانی سنگ کهربا

یکی از جالب‌ترین سنگ‌های قیمتی که به دلیل نحوه شکل گیری و رنگ منحصر به فردی که دارد از گذشته بسیار مورد توجه قرارگرفته است سنگ کهربا است. سنگ کهربا، علاوه بر زیبایی چشمگیری که دارد، از زمان‌های قدیم به دلیل خواص درمانی، بسیار محبوب بوده است. کهربا را می‌توان در سرتاسر جهان یافت؛ اما کهربای بالتیک به دلیل کیفیت بالایش بسیار ارزشمند است. در ادامه‌ی این مقاله از آرته به خواص درمانی سنگ کهربا می‌پردازیم.

کهربا چیست؟

برخلاف تصور رایج، کهربا به طور دقیق یک سنگ واقعی نیست. درواقع رزین درختی‌ است که فسیل شده ‌است و می‌تواند سنی بین 30 تا 90 میلیون سال داشته باشد. البته رزین کهربا با شیره درخت معمولی یکسان نیست؛ این نوع رزین به ‌طورکلی در درختان همیشه سبز قدیمی یافت می‌شود و به طور خاص از نوعی درخت کاج تهیه می‌شود.

سنگ کهربا دارای رنگ های طلایی، زرد و گاهی قرمز است، اما نادرترین رنگ کریستال کهربایی که تاکنون کشف شده، در واقع آبی است.کشف کهربای آبی نسبتاً جدید است و رنگ سنتی و اصلی سنگ کهربا همان سنگ زرد یا قهوه‌ای است.

خواص درمانی سنگ کهربا

تصور مردم در دوران باستان این بوده است که قطعات سنگ‌های کهربا دارای خواص جادویی‌اند و به همین دلیل در گذشته از سنگ کهربا در موارد مختلف بسیار استفاده می‌کردند. ازآنجایی که سنگ کهربا دارای کیفیت الکترومغناطیسی است، باعث ایجاد بار الکتریکی می‌شود. بنابراین جواهراتی که روی پوست شما می‌نشینند برای درمان موثرترهستند. در ادامه چند مورد از خواص درمانی سنگ کهربا را بررسی می‌کنیم.

بیشتر بخوانید  طلا آب شده و ارزش آن

خواص درمانی سنگ کهربا

1– پاکسازی روح

سنگ کهربا به عنوان یک پاکسازی‌کننده قوی روح شناخته می‌شود. کهربا سنگ محبوبی است. چراکه کهربا دارای خواص متافیزیکی شگفت‌انگیزی است که با از بین بردن فوبیا و ترس و با جذب درد و انرژی منفی به کاهش استرس کمک می‌کند. علاوه‌براین، افسردگی را نیز برطرف می‌کند. کهربا به عنوان یکی از بهترین کریستال‌ها یا سنگ‌های طبیعی شناخته شده است که می‌توان از آن برای محافظت در برابر حملات روانی نیز استفاده کرد.

2– درمان مفاصل

از دیگر خواص درمانی سنگ کهربا می‌توان به کاهش التهابات مفصلی و روماتیسم و همچنین کاهش و بهبود درد کمر اشاره کرد.

3– درمان زخم

یکی از خواص جالب سنگ کهربا کمک به بهبود و درمان انواع زخم‌هایی است که در ناحیه‌ی زانو، ساق پا و ماهیچه‌های بدن شکل می‌گیرند.

4– پاکسازی و درمان بدن

سنگ کهربا بیماری را از بدن بیرون می‌کشد و موجب بهبود بخشیدن به سیستم ایمنی بدن می‌شود. از دیگر خواص سنگ کهربا افزایش سوخت و ساز بدن است که باعث تقویت عملکرد و پاکسازی کبد و همچنین تیروئید می‌شود.

کهربا باعث باز شدن راه مرکز گلو می‌شود که گواتر و سایر مشکلات گلو مانند برونشیت و عفونت‌های مجرای تنفسی رادرمان می‌کند.

خواص درمانی سنگ کهربا

5– پاکسازی پوست

از خواص دیگری که برای سنگ کهربا می‌توان نام برد، درمان انواع آلرژی‌‌ها و بیماری‌های پوستی مانند اگزما، دمل و کورک و خارش‌های پوستی است.

6– پاکسازی ذهن

این سنگ با تحریک عقل باعث افزایش اعتماد‌ به نفس می‌شود که موجب بروز خلاقیت ذهن می‌شود. همچنین قسمت‌های راست و چپ مغز را نیز متعادل می‌کند. از دیگر خواص شگفت انگیز سنگ کهربا می‌توان به تشویق خودانگیختگی و به ارمغان آوردن خرد، تعادل و صبر اشاره کرد.

بیشتر بخوانید  درباره‌ی فیروزه ‌نیشابور بیشتر بدانید!

این سنگ دارای انرژی محافظت روانی قوی است و یک سنگ گرم و دوست داشتنی برای پوشیدن است، کهربا به تعادل احساسات، پاکسازی ذهن و آزادسازی انرژی منفی کمک می‌کند.

سخن پایانی

در این مقاله از گالری آرته لایف استایل به مواردی از خواص درمانی سنگ کهربا پرداختیم. همانطور که گفتیم این سنگ زینتی نوعی رزین فسیل شده از درختان همیشه سبز مانند کاج است که در طیف رنگی زرد تا قهوه‌ای است. سنگ کهربا یک شفادهنده قدرتمند است و دارای خواص درمانی بسیاری است که به فردی که آن را می پوشد، احساس سلامتی و شفابخشی دوست داشتنی می‌دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *