خواص درمانی فیروزه

خواص درمانی فیروزه؛ آیا سنگ فیروزه خواص درمانی دارد؟

یکی از سنگ‌هایی که همیشه در طول تاریخ موردتوجه بشر قرار گرفته، سنگ فیروزه بوده است. مهم‌ترین دلیل اهمیت آن هم ممکن است، به‌خاطر خواص سنگ فیروزه و زیبایی آن باشد. از انواع سنگ فیروزه می‌توان به نوع فیروزه عجمی و شجری اشاره کرد. علاوه بر این، به علت رنگ جذاب آن حداقل در هزاره‌های ششم و پنجم پیش از میلاد این سنگ موردتوجه انسان‌ها قرار گرفته است. در ادامه مقاله به بررسی خواص درمانی فیروزه می‌پردازیم.

مشخصات سنگ فیروزه

سنگ فیروزه از انواع سنگ‌های آذرین است. این سنگ که بسیار زیبا است و خواص فراوانی را نیز داراست، دارای درجه سختی 6 است و شیشه را می‌تواند ببرد و در رنگ‌های سبز، آبی و سفید وجود دارد. فیروزه در اثر حرارت، آب خود را از دست می‌دهد و رنگش تغییر می‌کند و رنگ آن تیره می‌شود. سنگ فیروزه دارای دو نوع است یکی سنگ مشرقی است که رنگ آن هیچ زمان خراب نمی‌شود.

نوع دیگر سنگ فیروزه، سنگ مغربی است که به آن بون هم می‌گویند و در اثر مرور زمان، رنگ آن تغییر کرده و به‌خاطر وجود فسفات در آن تبدیل به سبز می‌شود. بهترین سنگ فیروزه در کشورمان و در شهر نیشابور پیدا می‌شود و شهرت جهانی دارد. لازم به ذکر است که خیلی از آنها به‌صورت علمی ثابت نشده، اما به‌خاطر انرژی‌هایی که در این سنگ وجود دارد، حکایت از ارزش بالای معنوی و اعتقادی است.

خواص درمانی فیروزه

خاصیت‌های درمانی سنگ فیروزه

سنگ فیروزه از زمان قدیم به‌عنوان یک سنگ زینتی و قیمتی کاربرد داشته است اما علاوه بر این که زیبایی خاص و بی‌نظیری دارد، خواص درمانی زیادی را نیز دارا است. در ادامه مقاله چند مورد از خواص درمانی فیروزه را بررسی می‌کنیم.

بیشتر بخوانید  الماس صورتی چیست؟

1- تقویت چشم

یکی از خواص درمانی فیروزه برای تقویت چشم است. سنگ فیروزه برای درمان بیماری‌های چشمی و تقویت چشم خاصیت دارد، به این صورت که به سنگ فیروزه نگاه کنید و یا آن را روی چشمتان بگذارید. علاوه بر این، می‌توانید از سنگ فیروزه برای تهیه سرمه استفاده کنید. همچنین بهتر است که کسانی که در شب دید خود را از دست می‌دهند، از سرمه فیروزه استفاده کنند. اگر مردمک سفید شده و یا هر مورد دیگری در چشم باشد، سنگ فیروزه می‌تواند آن را درمان کند.

2- تسکین بیماری‌های روحی

از دیگر خواص درمانی فیروزه به تسکین بیماری‌های روحی می‌توان اشاره کرد. سنگ فیروزه، برای آرام‌کردن بیماران عصبی مؤثر است و اضطراب را ازاین‌گونه بیماران دور می‌کند. علاوه بر این، این سنگ می‌تواند افسردگی‌های روانی و روحی را هم درمان کند. سنگ فیروزه، وحشت و ترس را دور می‌کند و باعث نشاط و شادی می‌شود.

3- پادزهر گزش حشرات

از دیگر خواص درمانی سنگ فیروزه درمان گزش حشرات است. یک گرم از این سنگ را به‌عنوان پادزهر برای هرگونه مسمومیت و نیش مار، استفاده می‌کنند. همچنین برای جانوران موذی دیگر و دورکردن سم آنها، نیم گرم از سنگ فیروزه کافی است.

خواص درمانی فیروزه

4- دفع نیروی منفی و کمک به ندیدن کابوس

علاوه بر خواص درمانی گفته شده، یکی دیگر از خواص درمانی فیروزه برای دفع نیروی منفی است. سنگ فیروزه می‌تواند نیروهای مثبت را جذب کند و ارتعاشات منفی و نیروهای آشفته و مضر را از انسان دور کند. همچنین این سنگ باعث می‌شود تا کسانی که کابوس می‌بینند، از شر دیدن کابوس نجات یابند.

بیشتر بخوانید  نیم ست استایل زنانه؛ چه نیم ستی را برای استایل خود انتخاب کنیم؟

5- انرژی‌درمانی

در علم مدیتیشن و یوگا برای انرژی‌درمانی از سنگ‌های مختلفی استفاده می‌کنند. یکی از سنگ‌هایی که خواص بسیاری در این زمینه دارد، فیروزه است. درواقع برای تقویت چاکرای 5 سنگ فیروزه بسیار مؤثر است. محل قرارگرفتن چاکرای پنجم بر روی گودی گلو است. مسائل و تنش‌های شغلی، رفتار نامتعادل و درگیری‌های ذهنی و… این چاکرا را ضعیف می‌کند. قراردادن سنگ فیروزه بر روی چاکرای گلو به‌عنوان یک گردنبند برای غلبه به موانع و مشکلات، اراده و انگیزه می‌بخشد.

6- ایجاد نشاط

یکی دیگر از خواص درمانی فیروزه این است که سبب ایجاد نشاط در افراد افسرده و غمگین می‌شود. همچنین برای انجام کارهای سخت به آنها نیروی کافی را می‌بخشد. به‌این‌علت که سنگ فیروزه نیروها و انرژی‌های مثبت و خاصی را به بدن فرد منتقل می‌کند و از حالت کرختی و یکنواختی خارج می‌کند و شادی‌بخش است، در نتیجه برای کاهش افسردگی افراد مؤثر است.

7- درمان مشکلات مفاصل

یکی دیگر از خاصیت‌های درمانی سنگ فیروزه، برای درمان مشکلات مفاصل است. سنگ فیروزه می‌تواند جریان خون را در بافت‌های عضلانی زیادتر کند و در آسیب‌هایی مثل درد مفاصل و پارگی تاندون‌ها و رباط‌ها، بهبودی آن‌ها را سریع‌تر کند.

خواص درمانی فیروزه

8- درمان غدد داخلی

یکی دیگر از خواص درمانی فیروزه، برای درمان غدد داخلی است. درواقع فعالیت عده‌ای از غده‌های داخلی بدن مثل غده تیروئید امکان دارد که دچار اختلال شود. قراردادن سنگ فیروزه بر روی غده ناحیه گلو در بهبود فرایند فعالیت این غدد مفید و مؤثر است.

بیشتر بخوانید  دلایل محبوبیت الماس؛ 5 دلیلی که موجب محبوبیت الماس در دنیا شده است

9- برای روح و روان

یکی دیگر از خواص درمانی فیروزه برای روح و روان است. درواقع سنگ فیروزه، سنگی است که موجب آرامش می‌شود و قدرت عشق و دوستی، عقل و حکمت و صداقت را افزایش می‌دهد. سنگ فیروزه در برابر نیروهای منفی، مظهر آرامش و محافظت و خوش یمنی است. توصیه می‌شود که برای دورکردن انرژی‌های منفی به‌خصوص چشم‌زخم از گردنبند و یا انگشتر فیروزه استفاده کنید. این سنگ ما را در برابر بلایا و حوادث محافظت می‌کند. برای رونق در کسب‌وکار و آسان شدن کارها از این سنگ استفاده کنید. نیروهای مغناطیسی موجود در فیروزه باعث بیدارشدن نیروهای درونی و آرامش می‌گردد.

10- درمان درد شکم

از دیگر خواص درمانی فیروزه برای درمان درد شکم است. در روزگاران گذشته برای درمان بیماری‌های شکمی، سنگ فیروزه را پودر می‌کردند و به بیماری که از درد شکم رنج می‌برد، می‌خوراندند.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی خواص درمانی فیروزه پرداختیم. همان‌طور که گفتیم، سنگ فیروزه از انواع سنگ‌های سخت آذرین است و در رنگ‌های سبز، آبی و سفید وجود دارد. همچنین گفتیم که سنگ فیروزه نباید حرارت ببیند. به این خاطر که در اثر حرارت، آب خود را از دست می‌دهد و رنگش تغییر می‌کند و رنگ آن تیره می‌شود. سنگ فیروزه علاوه بر زیبایی ظاهری فوق‌العاده‌ای که دارد، از خواص درمانی بسیاری برخوردار است. شما عزیزان می‌توانید انواع انگشتر نقره زنانه و گردنبند نقره زنانه را که به سنگ فیروزه مزین باشند، از گالری آرته لایف استایل تهیه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *