خواص سنگ جید

خواص سنگ جید

یکی از سنگ‌های معدنی که در جواهرسازی و زیورآلات از آن بسیار استفاده می‌شود، سنگ جید است. علاوه بر خواص سنگ جید به دلیل تنوع بالا در رنگ و ساختار لایه‌ای، جلوه‌ای خاص به زیورآلات و جواهرات می‌دهد. در طراحی و ساخت اکسسوری‌های مختلف از سنگ جید استفاده می‌شود. علاوه بر کاربرد جید در ساخت زیورآلات، به عنوان سنگ ماه تولد هم از آن استفاده می‌شود. طبق آزمایش‌های انجام شده و امواج موجود در سنگ جید، آن را برای متولدین ماه‌های اسفند، مهر و شهریور مناسب می‌دانند. در ادامه مطلب از وب‌سایت آرته لایف استایل یکی از مراجع معتبر برای خرید انواع زیورآلات مردانه و زنانه به بررسی خواص سنگ جید می‌پردازیم.

ویژگی‌های سنگ جید

جید یک سنگ معدنی با ترکیب سیلیکات آلومینیوم سدیم است که ساختار کریستالی دارد. به‌صورت مات، شفاف و نیمه شفاف وجود دارد و علاوه بر سختی 7، به‌ندرت دچار شکستگی می‌شود. جوان‌سازی پوست و زیبایی، ماساژ صورت، پاک‌سازی بدن و استفاده در ساخت جواهرات و زیورآلات از خواص سنگ جید هستند.

سنگ جید در واقع نوعی از سنگ یشم است که در رنگ‌های سبز، زرد، سفید، خاکستری، بنفش، مشکی و نارنجی دیده می‌شود. متفاوت‌بودن رنگ سنگ جید به دلیل وجود انواع مختلف ناخالصی است. خالص‌ترین جید به رنگ سفید است. رنگ سبز آن به خاطر وجود کروم در ساختار سنگ جید است که به‌صورت رنگ سبز زمردین نیمه شفاف دیده می‌شود و ارزش بالایی دارد. یکی از خواص سنگ جید که در ساخت جواهرات و زیورآلات مانند گردنبند، سنجاق سینه، مهره و پابند استفاده می‌شود، قابلیت برش به اشکال بسیار ظریف است.

بیشتر بخوانید  ارتباط سنگ قیمتی با فنگ شویی؛ سنگ‌های قیمتی با فنگ شویی چه ارتباطی دارند؟

ویژگی‌های سنگ جید

روش تشخیص سنگ جید

باتوجه‌به کانی‌شناسی مشابه سنگ جید با سنگ نفریت مهم است که در کنار آشنایی با خواص سنگ جید، روش تشخیص آن را بدانید. در حالت کلی بر اساس سختی و تراکم می‌توان به‌راحتی جید را از نفریت تشخیص داد. اما برای تشخیص آن از نمونه‌های جعلی متعدد که در بازار موجود است، می‌توانید از روش اندازه‌گیری وزن مخصوص جید استفاده کنید. علاوه بر این روش می‌توانید برای تشخیص آن از نفریت از روش صداسنجی استفاده کنید. سنگ جید بر اثر ضربه وارد شده صدایی منعکس نمی‌کند، اما نفریت برخلاف آن است و در صورت ضربه از خود صدا منعکس یا متصاعد می‌کند. همچنین برای تشخیص سنگ جید از نمونه‌های جعلی می‌توانید آن را بر روی شیشه بکشید، اگر خط انداخت اصل است.

نحوه نگهداری سنگ جید

یکی از خواص سنگ جید در کنار سختی و استحکام بالا، براقیت آن است. برای اینکه براق بودن جید حفظ شود؛ برای تمیزکردن آن می‌توانید از پارچه تمیز، آب و کف استفاده کنید. دقت داشته باشید صابون کاملاً از روی سطح آن پاک شود و از مواد شیمیایی برای تمیزکردن استفاده نکنید. برای نگهداری بهتر سنگ جید که در زیورآلات استفاده شده سعی کنید برای جلوگیری از خراش، آن‌ها را کنار دیگر زیورآلات نگذارید. قبل از حمام رفتن یا انجام تمرینات ورزشی آن‌ها را کنار بگذارید. همچنین می‌توانید آن‌ها را در جعبه جواهرات پارچه‌ای یا در داخل پارچه نگهداری کنید.

فواید و خواص سنگ جید

فواید و خواص سنگ جید

در حالت کلی خواص سنگ جید به دو دسته خواص ماورایی و درمانی تقسیم می‌شود.

بیشتر بخوانید  نقره استرلینگ چیست؟

خواص معنوی یا ماورایی

باتوجه‌به قدمت جید و انرژی که درون این سنگ نهفته است در قالب انگشتر، دستبند و گردنبند جهت تماس با بدن استفاده می‌شود. انرژی‌های منفی را دور می‌کند و با انرژی آرام‌بخش، سطح انرژی درون بدن را بالا می‌برد.

خواص درمانی

ایجاد آرامش و تعادل روانی و همچنین درمان افسردگی از خواص سنگ جید است. به‌صورت کلی فواید سنگ جید شامل موارد زیر است:

  • کم‌کردن و از بین بردن درد جهت بهبود بدن با استفاده از خاصیت ترمیم‌کنندگی
  • افزایش اشتها در افراد بی‌میل به غذا
  • سوخت‌وساز منظم سلول‌های بدن و کاهش استخوان درد و پوکی استخوان
  • درمان میگرن، سردردهای عصبی و افزایش میزان شادی در افراد
  • خروج عفونت و باکتری از بدن و متعادل‌کردن کار روده‌ها
  • درمان اختلالات جنسی و سردمزاجی در آقایان
  • عملکرد بهتر طحال، روده‌ها و کبد و پاک‌کردن هرگونه چربی و سنگ از کلیه‌ها
  • تقویت حس شنوایی
  • تقویت سیستم ایمنی و قلب
  • کاهش مشکلات مثانه و درمان بیماری‌های تناسلی در زنان و مردان
  • کاهش فشارخون و درمان کم‌خونی
  • جهت کاهش تب با گذاشتن جید به مدت 24 ساعت در آب

خواص درمانی

کاربردهای استفاده از سنگ جید

بعد از آشنایی با خواص سنگ جید شما را با کاربردهای این سنگ باارزش و کاربردی آشنا می‌کنیم. کاربردهای جید شامل موارد زیر است:

  • به‌صورت رولر جید جهت ماساژ صورت و پوست استفاده می‌شود.
  • در ساخت جواهرات، زیورآلات و اکسسوری‌های جذاب به کار می‌رود.
  • استفاده به‌صورت ظرف یا وسیله تزئینی زیبا و دریافت انرژی مثبت

جمع‌بندی

تنوع رنگی بالا و خواص سنگ جید باعث شده است که علاوه بر درمان و کاهش بیماری‌ها به‌صورت تخصصی در ساخت جواهرات و زیورآلات استفاده شود. جید زیبایی و درخشش زیورآلات را چندین برابر می‌کند و نکته مهم این است که نسبت به اصل بودن آن اطمینان داشته باشید. وب‌سایت آرته لایف استایل دارای 10 سال سابقه طراحی و ساخت زیورآلات است. زیورآلات ساخته شده در مجموعه آرته، کیفیت عالی و قیمت مناسبی دارند. برای تهیه انواع زیورآلات و ترکیب با سنگ‌های باارزش می‌توانید به فروشگاه زیورآلات دست‌ساز نقره آرته گالری مراجعه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *