دستبند پهن مرواریدی

دستبند پهن مرواریدی

دستبند پهن مرواریدی، یکی از زیباترین جواهرات زنانه‌ ساخته شده با مروارید است که طرفداران بسیار زیادی دارد. استفاده از مروارید در محصولات زینتی از دیرباز باب بوده و امروزه نیز هنوز جایگاه خاص خود را حفظ کرده است. همان طور که می دانید مرواریدهای طبیعی و اصل را از اعماق دریاها  و اقیانوس‌ها و از میان صدف‌ها صید می‌کنند. به همین جهت مروارید اصل، کمیاب است و ارزش و قیمت بالایی دارد. برای ساخت زیورآلات مرواریدی از انواع گوناگونی از مرواریدها مانند مروارید اصل و طبیعی، مروارید پرورشی، مروارید صدفی و …استفاده می‌شود.

دستبند پهن مرواریدی

دستبند پهن مرواریدی

دستبند پهن مرواریدی یکی از اکسسوری ها  و زیورآلات خاص به حساب می‌آید که می‌توانید با استفاده از آن، تیپ و استایل خود را شکیل‌تر کنید. انواع دستبندهای ساخته شده از مروارید طرفداران خاص خود را دارند، اما ظریف یا پهن بودن این دستبندها نیز در زیبایی و جذابیت آن‌ها مؤثر است. بسیاری از افراد انواع پهن این نوع دستبندها را بیشتر می‌پسندند. البته هنگام استفاده از این نوع دستبندها باید به همخوانی و ست بودن آن با نوع تیپ و استایلی که انتخاب کرده‌اید، توجه داشته باشید. برای مثال استفاده از دستبندهای مرواریدی در کنار سرویس گردنبند و انگشتر مروارید و یک پیراهن مجلسی زیبا، می‌تواند شما را در مهمانی‌ها و مجالس منحصر به فرد نشان دهد.

دستبندهای مرواریدی در طرح‌ها و مدل‌های بسیار متنوعی در بازار عرضه می‌شوند. مدل‌های بچگانه و مدل‌های ظریف دخترانه این نوع دستبندها نیز طرفداران زیادی دارند و بسیار پر کاربرد هستند. در برخی از این مدل‌ها، از قطعات طلایی و نقره‌ای  و… در کنار مرواریدها استفاده شده که زیبایی این دستبندها را چندین برابر کرده است.

بیشتر بخوانید  انواع مرواریدها و تفاوت‌هایشان

دستبند پهن مرواریدی

انواع دستبند مرواریدی

همان طور که گفتیم مروارید طبیعی که از اعماق اقیانوس‌ها به دست می‌آید، قیمت بالایی دارد. اگر دستبند پهن مرواریدی شما از مرواریدهای طبیعی و اصل ساخته شده باشد، باید به یاد داشته باشید که عدم توجه و مراقبت صحیح از آن سبب فاسد شدن و از بین رفتن  مرواریدهای به کار رفته در آن می‌شود.

در ساخت اغلب زیورآلات مرواریدی با ارزش و زیبا از مرواریدهای صدفی استفاده می‌شود. مروارید صدفی همان طور که از نامش مشخص است، در صدف تولید می‌شود و مدل‌های متنوعی دارد. قیمت این نوع مرواریدها با توجه به کیفیت و نوعشان متفاوت است.

مرواریدهای پرورشی نیز همان طور که از نامشان مشخص است، در استخرهای مخصوصی توسط کارشناسان این زمینه پرورش داده می‌شوند. از مرواریدهای پرورشی  در اغلب زیورآلات شیک مرواریدی استفاده می‌شود و کیفیت بالایی نیز دارند.

دستبند مرواریدی

عوامل تأثیر گذار بر روی قیمت دستبندهای مرواریدی

قیمت دستبند پهن مرواریدی، تحت تأثیر عوامل گوناگونی تعیین می‌شود. برای مثال نوع مرواریدی که در ساخت این نوع دستبندها به کار رفته است (طبیعی، صدفی یا پرورشی بودن مرواریدها) یکی از مهم‌ترین عوامل تعیین کننده قیمت آن دستبندها است. همچنین به کار بردن فلزاتی چون طلا، نقره، استیل و… نیز بر روی قیمت تمام شده دستبندهای مرواریدی تأثیر گذار هستند. در بعضی از دستبندها، در کنار هر مروارید یک قطعه طلا یا نقره هم دیده می‌شود. در برخی از مدل‌های دیگر نیز چند مروارید زیبا در میان رشته‌ای طلا یا نقره قرار گرفته‌اند. در بعضی از این نوع دستبندها نیز مرواریدهای با ارزش با حلقه‌های نقره‌ای یا طلایی قاب گرفته شده‌اند و… . مقدار، جنس و عیار فلز به کار رفته در طراحی و ساخت دستبندهای پهن مرواریدی، روی قیمت این دستبندها و زیبایی و نمای آن‌ها تأثیر زیادی دارد. همچنین نوع و جنس قفل دستبند نیز اهمیت زیادی دارد. یکی از عوامل مهم و تأثیر گذار دیگر که روی قیمت دستبندهای مرواریدی و به طور کلی همه جواهرات و زیورآلات اثرگذار است، دست ساز بودن یا نبودن این زیورآلات است. بدیهی است که زیورآلات دست ساز که با هنر دست هنرمندان و زیر نگاه ریزبین و دقیق آن‌ها ساخته شده‌اند، ارزش و زیبایی بیشتری دارند.

بیشتر بخوانید  تمیز کردن نقره؛ چگونه زیورآلات نقره‌ی خود را در خانه تمیز کنیم؟

سخن آخر

هنگام خرید دستبند پهن مرواریدی، باید به کیفیت مواد اولیه‌ای که در ساخت دستبند از آن‌ها استفاده شده است، دقت کافی را داشته باشید. از آن جایی که دستبند به طور مستقیم با پوست شما در تماس است، کیفیت پایین و نامرغوب بودن مواد اولیه سازنده آن، سبب ایجاد حساسیت‌های پوستی خواهد شد. برای اطمینان داشتن از کیفیت بالای زیورآلات بهتر است، برای خرید آن‌ها به فروشگاه‌ها و یا سایت‌های معتبر مراجعه کنید. فروشگاه آرته لایف استایل آماده‌ی ارائه انواع دستبندهای مرواریدی زیبا و با کیفیت به به شما عزیزان است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *