نگهداری بهتر از نقره

راهکارهایی برای نگهداری بهتر از نقره

نقره از فلزات پرطرفدار در بین مردم است. ظروف غذاخوری نقره ای و زیورآلات نقره زیبایی دلنشینی دارند. اما عیبی که نقره دارد این است که بعد از مدتی لکه دار می شود. معمولا بعد از مدتی یک لایه نازک از لکه های تیره براقیت سطح نقره را از بین ببرد. این لایه عمدتا از سولفید نقره سیاه تشکیل شده است که به دلیل ترکیبات حاوی سولفور مانند سولفید هیدروژن در هوا ایجاد می شود. خبر خوب این است که راهکارهایی برای نگهداری بهتر از نقره وجود دارد. به این معنی که نقره شما براق می ماند و پرداخت آن اغلب ضروری نیست. در ادامه این مقاله از آرته لایف استایل همراه باشید تا با ترفندهای نگهداری بهتر از نقره آشنا شوید.

6 راهکار کاربردی و عملی برای نگهداری بهتر از نقره

1- نقره را دور از رطوبت و گرما قرار دهید

رطوبت و گرما سرعت لکه دار شدن نقره را افزایش می دهد. برای اینکه ظروف نقره‌ای و جواهرات نقره ای خود را براق و صیقلی نگه دارید، آنها را در قسمت هایی از خانه که این شرایط را دارند، قرار دهید. کابینت‌های چینی مکان مناسبی برای نگهداری نقره است.

نگهداری بهتر از نقره

2- استفاده از گچ برای کاهش رطوبت!

با نقره خود تکه‌ای از گچ معمولی را در کیف یا جعبه قرار دهید! ذخیره نقره با یک یا دو تکه گچ به جذب رطوبت جمع شده در کیسه کمک می کند، که به نوبه خود می‌تواند از کدر شدن جلوگیری کند. از آنجا که نقره به هر حال بسته بندی شده است، نگران تماس نقره با گچ نباشید.

بیشتر بخوانید  بهترین جنس دستبند برای آقایان؛ انتخاب شما کدام است؟

3- نقره را از موادی که منجر به کدر شدن می شوند دور نگه دارید

بسیاری از وسایل خانگی می‌توانند برای نقره مضر باشند. زیرا یا حاوی مواد شیمیایی است و یا محیطی ایجاد می کند که منجر به لکه دار شدن می شود.

  • این شامل روزنامه یا سایر کاغذهای بسته بندی معمول می‌شود. زیرا جوهر پوشاننده‌ آنها اسیدی است و به نقره آسیب برساند.
  • کیسه های پلاستیکی نیز منجر به لکه دار شدن نقره می‌شوند. کیسه‌ها رطوبت را به دام می اندازند و از تهویه هوا جلوگیری می کنند.
  • نقره را با نوارهای لاستیکی در کنار هم قرار ندهید. آنها حاوی گوگرد هستند و نقره را کدر می‌کنند.
  • جعبه های مقوایی حتی به طور موقت، به هیچ وجه برای نگهداری نقره توصیه نمی‌شوند. زیرا در آنها رطوبت وجود دارد و تهویه مناسب ندارند.

پس برای نگهداری بهتر از نقره بهتر است نقره را دور از موارد بالا نگه داری کنید.

نگهداری بهتر از نقره

4- هر چند وقت یکبار از زیورآلات یا ظروف نقره‌ی خود استفاده کنید

هر چند وقت یک بار نقره را از انبار خارج کنید و از آن استفاده کنید! یک روش عالی برای جلوگیری از تشکیل لکه بر روی نقره است. نقره‌هایی که کم استفاده می‌شوند، به مرور زمان لکه می‌گیرند.

5- برای جلوگیری از لکه، نقره را در کیسه‌های محافظ نگهداری کنید

برای نگه داری بهتر از نقره نقره‌هایی را که کمتر استفاده می‌کنید در ظرف مخصوص قرار دهد. بهترین نوع مواد برای این منظور فلانل یا پارچه ضد لک است. زیرا این مواد برای جلوگیری از فعال شدن مواد شیمیایی که باعث لکه دار شدن نقره می شوند، انتخاب مناسبی هستند. البته در نظر داشته باشید که تعداد زیادی نقره کنار هم نگذارید؛ چرا که آسیب جدی می‌بیند.

بیشتر بخوانید  سیاه قلم چیست؟

6- پس از هر بار استفاده از نقره آن را بشویید و خشک کنید

پس از استفاده نقره را بشویید؛ زیرا ذرات باقی‌مانده، نقره را کدر می‌کند.

  • نقره را با آب گرم و صابون تمیز کنید. دستان خود را قبل از دست زدن به نقره بشویید. استفاده از دستکش نخی را نیز در نظر داشته باشید.
  • یک فنجان سرکه سفید، 120 میلی‌لیتر قاشق چای خوری جوش شیرین و 4.9 میلی‌لیتر قاشق چای خوری نمک را مخلوط کنید. به محض جوش آمدن آب، نقره‌ی مورد نظر را داخل محلول بذارید و به مدت 30 ثانیه نگه دارید.

نتیجه گیری

اگر شما هم جزو آن دسته از کسانی هستید که عاشق زیور آلات نقره ای و یا ظروف نقره هستید، با راهکارهای گفته شده در این مقاله می توانید نقره جات خود را بهتر نگهداری کنید. اگر شما هم راه های دیگری برای نگه داری بهتر از نقره سراغ دارید که در این مقاله ذکر نشده، خوشحال می شویم آن را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *