آشنایی با استایل و زیورآلات در دهه 2000 میلادی

دنیای مد و فشن هر ساله و در هر دهه در حال تغییر است. پیروی از ترندهای جدید ممکن است در ابتدا آسان نباشد، اما با نگاهی به تحولات مد و زیورآلات در دهه 2000 میلادی درک این روند برایتان راحت‌تر می‌شود. در این مقاله قصد داریم تا به بررسی روند تغییر و تحولات دنیای مد و فشن از ابتدای دهه 2000 میلادی تا کنون بپردازیم. اگر علاقمند به بررسی این روند هستید در ادامه در گالری آرته لایف استایل با ما همراه باشید.

مد و فشن در اوایل دهه ۲۰۰۰

با ورود به قرن جدید جنبش‌های آزادی طلب فعالیت خود را شروع کردند و این امر باعث شد تا نوع پوشش و استایل افراد با نوعی سرکشی همراه باشد. در این دوران حتی اگر افراد از ساده‌ترین سبک‌ها برای لباس‌های خود استفاده می‌کردند، سعی داشتند تا با زیورآلاتی که استفاده می‌کنند استایلی خاص برای خود بسازند. همین امر باعث شد تا زیورآلات در دهه 2000 میلادی تحولات اساسی داشته باشد. این تغییر فاحش اصلی‌ترین عاملی بود که شما به محض دیدن زیورآلاتشان متوجه شوید که متعلق به کدام دوران هستند. نکته جالبی که در مورد استایل‌های دهه اول 2000 وجود دارد این است که طراحان مد ضمن اشاره به روند کورکورانه تغییرات، این دوران را بخش سیاه صنعت مد بدانند.

استایل‌ها در دهه 2000 میلادی

شلوارهایی با فاق‌های بسیار کوتاه، بلوزها و تاپ‌های کوتاه و کمربندهای رنگی و ضخیم، استفاده از چکمه‌های تا زیر زانو که قسمت جلوی آن حالت مثلثی نوک تیز داشت، دامن‌های میکرومینی، جوراب‌های بلند ورزشی و شال‌های بلند از جمله پوشش‌هایی بودند که در دهه اول سال2000 میلادی رواج داشتند. در دهه دوم سال 2000 روند تغییر و تحولات دنیای مد روند عاقلانه‌تری را در پیش گرفت. در این دوره ترکیب‌ لباس‌ها و اکسسوری‌های ناهماهنگ بیش‌تر به چشم می‌خورد. تغییر و تحولات در دهه دوم سال 2000 میلادی حالت پخته‌تری به خود گرفت. در این دهه استایل‌های از لباس‌های نابهنجار دهه اول به لباس‌هایی راحت تغییر کردند.

بیشتر بخوانید  زیورآلات درباری دوزی چیست؟

زیورآلات در دهه 2000 میلادی

استفاده از لباس‌های راحت در این دوره به قدری محبوب واقع شد که لباس‌های راحت و ورزشی به عنوان ترند شناخته شدند. ست‌های ورزشی، لگینگ، شلوارک‌های تنگ دوچرخه‌سواری و  مواردی از این دست، به خصوص در استایل خیابانی بسیار به چشم می‌خوردند. در این دوران لباس‌های ورزشی نه تنها برای ورزش کردن، بلکه به عنوان پوشش روزانه یا لباس خیابانی نیز وارد لیست ترندهای مطرح این دهه شدند.

زیورآلات در دهه 2000 میلادی

مطابق با طرح‌های و تفکرات آزادی طلبانه و ساختارشکنانه افراد در اوایل قرن جدید زیورآلات نیز تحت تاثیر قرار گرفتند. در این دهه زیورآلات دیزی در این دوران با به کار بردن رنگ‌ها و طرح بابونه، زیورآلات را به نسبت مدل‌های رایج قبلی بسیار متحول کردند. زیورآلات طرح بابونه در انوع مختلف گردنبند، دستبند و گوشواره روانه بازار شدند. از دیگر زیورآلات در دهه 2000 میلادی، حله‌های درشت بودند.

زیورآلات دست‌ساز رزینی در این دسته قرار می‌گیرند. به‌کار بردن رنگ‌ها در ساخت این زیورآلات متناسب با فصل متغیر است. مانند تغییرات لباس‌ها، زیورآلات در دهه 2000 میلادی نیز پخته شد. در این دوران زیورآلات از طرح‌های بزرگ و رنگی به مدل‌ها و استایل‌های ساده و مینیمال تغییر کرد. گوشواره‌های آویز با طرح پروانه، استفاده‌ از گردنبندهای زنجیر در انواع بزرگ و کوچک و زیورآلات با طرح‌های خاص که پیامی در دل خود دارند از پرطرفدارترین زیورآلات در این دوره هستند.

زیورآلات در دهه 2000 میلادی

سخن پایانی

دنیای پر تحول مد و فشن آنقدر پیچیده و گسترده است و سلیقه‌های متفاوت در طراحی و ساخت آن‌ها دخیل هستند که پرداختن به همه ویژگی‌های آن‌ها ممکن نیست. زیورآلات در دهه 2000 میلادی بیش‌ار از سایر دهه‌ها دچار تحولا شد و همین امر باعث شد تا بیش‌تر از مورد توجه افراد قرار بگیرد. اگر شما هم به دنبال خرید جدیدترین مدل‌های زیورآلات هستید و دوست دارید با تحولات دنیای مد و فشن همگام باشید، گروه زیورآلات دست‌ساز آرته با سال‌ها تجربه در زمین ساخت و فروش تخصصی زیورآلات نقره، بهترین و باکیفیت‌ترین نوع فلز نقره را در دسترس شما عزیزان قرار داده تا با اطمینان خاطر خرید کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *