محبوب ترین انواع سنجاق سینه مردانه

سنجاق سینه مردانه و محبوب‌ترین نوع آن

یکی از اکسسوری‌های مردانه در استایل‌های خاص و منحصربه‌فرد، سنجاق‌سینه است. استفاده از سنجاق سینه مردانه آن‌قدر محبوب بوده که تاریخچه استفاده از آن به اولین زیورآلات ساخته شده توسط بشر برمی‌گردد.

یکی از قدیمی‌ترین انواع سنجاق سینه مردانه به حدود ۵ هزار سال پیش، یعنی به عصر برنز برمی‌گردد که به شکل‌های ساده دایره و بیضی بودند. باگذشت زمان شکل‌های شکیل‌تری طراحی و ساخته می‌شد. معمولاً افراد عادی از آهن و فلزاتی باارزش متوسط و اشرافیان و مقامات از جنس طلا و نقره استفاده می‌کردند. صنعت مد سنجاق‌سینه مردانه به‌سرعت تغییر می‌کرد و از سنگ‌ها و جواهرات تزئینی هم در ساخت آن‌ها استفاده می‌کردند. کاربرد آن‌ها در هر زمان، دوره، فرهنگ، جایگاه و مقامی فرق داشت و گاهی نشان‌دهندهٔ منصب و مقام و حتی نشان خانوادگی یک سری افراد بود یا نشان‌دهندهٔ آیینی خاص؛ اما امروزه صرفاً در راستای زیورآلات، تزئین، مد و گاهی نشان‌دهندهٔ یک برند از سنجاق سینه استفاده می‌شود.

محبوب‌ترین انواع سنجاق سینه مردانه

سنجاق سینه مدرن

این نوع سنجاق سینه مردانه بر روی یقه کت یا روی کروات استفاده می‌شود و برای طراحی آن به‌کاربردن فلزات براق مهم‌ترین ویژگی آن است. علاوه بر درخشش فلز به‌کاررفته در سنجاق سینه، برای جلوه بیشتر آن از تعداد کمی سنگ و کریستال‌های قیمتی استفاده می‌شود. اغلب این نوع سنجاق‌سینه مدرن مردانه ساختار کوچک و طراحی مینیمال دارد.

سنجاق سینه آنتیک

برای ساخت سنجاق سینه آنتیک معمولاً از فلزات گران‌قیمت مانند طلا و نقره استفاده می‌شود.  طرح‌های حیوانات، پرتره انسان‌ها، موتیف‌های قدیمی و همچنین از سنگ‌های قیمتی تزیین شده در طراحی این نوع سنجاق سینه به کار می‌رود و ساختاری کاملاً کلاسیک دارد.

بیشتر بخوانید  استفاده از زیورآلات در دوره قاجار

سنجاق سینه مردانه آنتیک

سنجاق سینه سلتیک

این نوع سنجاق سینه از دو بخش تشکیل شده است. بدنه اصلی آن یک دایره یا یک حلقه است که به کمک یک سوزن بزرگ مجزا به پارچه وصل می‌شود. جنس آن معمولاً از فلزات باارزش است و برای تزیینش از سنگ‌های قیمتی استفاده می‌شود. طراحی این نوع سنجاق سینه به قرن‌های وسطی کشورهای اروپایی برمی‌گردد.

سنجاق سینه زنجیردار

همان‌طور که از اسم این سنجاق سینه مردانه مشخص است یک بخش تشکیل‌دهنده آن شامل زنجیری است که دو بخش دیگر را به یکدیگر وصل می‌کند؛ به‌طوری‌که زنجیر در وسط آن دو بخش قرار می‌گیرد. طراحی سنجاق سینه زنجیردار الهام گرفته از طبیعت (مثلاً دانه برف) و الماس و سنگ‌های زینتی است.

سنجاق سینه زنجیردار

سنجاق سینه وینتیج

برای ساخت این سنجاق سینه‌مردانه از فلزات گران‌قیمت، پلاستیک فشرده و فلزاتی با وزن نسبتاً سبک استفاده می‌شود. مدلی از سنجاق‌سینه است که برای تکمیل استایل ایده‌آل خود به‌راحتی می‌توانید در بازار به دنبال این مدل باشید. به‌نوعی متنوع‌ترین سنجاق‌سینه و کاربردی‌ترین سنجاق‌سینه مردانه است و در تمامی مجالس و مکان‌ها قابل‌استفاده است.

سخن آخر

در خصوص اینکه کدام محبوب‌ترین انواع سنجاق سینه مردانه است، باید بگوییم که در هر جای و مکانی و در هر نوع استفاده‌ای یک نمونه یا انواعی از آن مدل محبوب‌تر است؛ بنابراین، شما می‌توانید برای بهترشدن استایل خود و تبدیل‌شدن به یک جنتلمن واقعی سنجاق‌سینه موردعلاقه خود را به سایت آرته لایف استایل سفارش دهید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *