سنگ‌های درمانی و خواص آن‌ها

سنگ‌های درمانی و شفابخش تنها مختص به علم جدید نیستند و به دوران باستان برمی‌گردند. زمانی که اجداد اولیه ما از آن‌ها به‌عنوان داروی طبیعی در درمان انواع بیماری‌ها استفاده می‌کردند. در بیشتر تمدن‌های باستانی گذشته مردم معتقد بودند سنگ‌های درمانی خواص ماورایی دارند. به همین دلیل در بیشتر سفرها و در جنگ‌ها این سنگ‌های قیمتی و خاص را همراه خود نگه می‌داشتند. مصریان باستان سنگ لاجورد را برای گذر و رفتن به زندگی پس از مرگ ضروری می‌دانستند و استفاده می‌کردند. همچنین در گذشته مردم باستان سنگ‌ها و کریستال‌ها را برای هماهنگ کردن و ایجاد تعادل بین ذهن و روح و جسم انسان استفاده می‌کردند. در برخی از این تمدن‌های باستانی به‌وسیله سنگ‌ها گردنبند می‌ساختند تا همیشه همراهشان باشد و موجب ایجاد آرامش و رفع نگرانی‌های آن‌ها شود.

خواص سنگ‌های درمانی

سنگ‌های آرامش دهنده

امروزه سنگ‌های درمانی را باتوجه ‌به خواصی که دارند در دسته‌بندی و طبقه بندی‌های مختلفی قرار می‌دهند. یکی از این دسته‌ها را سنگ‌های درمانی آرامش بخش تشکیل می‌دهند. از میان تمام سنگ‌ها، سنگ‌هایی که به رنگ سبز، نیلی و آبی روشن هستند اثرات و خواص آرامش دهنده‌ای دارند. عقیق آبی یکی از سنگ‌های درمانی است که به دلیل رنگ آبی و زیبایی که دارد باعث ایجاد ارتعاشاتی می‌شود که موجب آرامش اعصاب و ذهن می‌شود.

برای مثال، برای افرادی که همیشه دچار استرس و اضطراب هستند استفاده و همراه داشتن سنگ عقیق آبی بسیار توصیه شده است. سنگ یشم سبز از گذشته به‌عنوان یک سنگ برای محافظت در برابر مشکلات و جلوگیری از احساسات منفی مانند استرس و اضطراب و افسردگی استفاده می‌شد. یشم با از بین بردن انرژی‌های منفی احساس آرامشی را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

بیشتر بخوانید  فلزات محبوب برای ساخت زیورآلات؛ از چه زیورآلات در جواهرات استفاده می‌شود؟

خواص درمانی سنگ‌های قیمتی

سنگ‌های قیمتی تنوع بسیار زیادی دارند که از میان آن‌ها برخی سنگ‌های درمانی محسوب می‌شوند. این نوع سنگ‌ها خواص و فواید بسیار زیادی دارند و بر سلامت جسم و روح و ذهن افراد بسیار تأثیر می‌گذارند.

سنگ عقیق

یکی از مشهورترین سنگ‌های درمانی عقیق است. عقیق در انواع و اقسام مختلفی وجود دارد از جمله عقیق قرمز، عقیق آبی و عقیق سبز. سنگ عقیق خواص بی‌شمار و فراوانی دارد. توصیه بسیاری به‌همراه‌داشتن و استفاده از سنگ عقیق شده است. سنگ عقیق می‌تواند موجب برطرف‌شدن مشکلات کم‌خونی شود. همچنین این سنگ زیبا می‌تواند در ایجاد تعادل در رفتار و خلق‌وخو شود و از شدت عصبانیت کم کند. درگذشته و حتی امروز از سوخته عقیق برای درمان مشکلات لثه و رفع عفونت‌های ریشه‌های دندان‌ها استفاده می‌شود.

سنگ فیروزه

سنگ فیروزه

یکی دیگر از انواع سنگ‌های درمانی سنگ فیروزه است که کشور ما یکی از منابع غنی است که فیروزه دارد. سنگ فیروزه که اصل آن بیشتر در نیشابور و مشهد یافت می‌شود مزاج و طبعی سرد و خشک دارد. فیروزه با رنگ آبی روشنی که دارد علاوه بر زیبایی در کمک به بهبود و درمان انواع بیماری‌ها نیز بسیار مؤثر است. یکی از جالب‌ترین خواص فیروزه در درمان و کمک به بچه‌دار شدن کسی است بچه‌دار نمی‌شود. همچنین فیروزه را سنگی مؤثر در درمان و تقویت چشم و روشنایی آن توصیه کرده‌اند. یکی دیگر از خواص گردنبند فیروزه برای درمان و تقویت‌کننده قلب است.

سنگ زمرد

یکی دیگر از سنگ‌های درمانی شگفت‌انگیز و چشم‌نواز، سنگ زمرد است. سنگ زمرد به‌عنوان یک جواهر سلطنتی و خوش‌رنگ خواص و فواید بسیاری دارد و از آن در درمان بسیاری از بیماری‌ها استفاده می‌شود. سنگ زمرد یکی از سنگ‌هایی است که برای تقویت معده و برطرف‌کردن مشکلات معده درد بسیار توصیه شده است. از دیگر فواید درمانی سنگ زمرد، کمک و تنظیم حرکت نبض است. سنگ زمرد را از قدیم برای درمان حالت تهوع نیز استفاده می‌کردند.

بیشتر بخوانید  گردنبند مرواریدی

سنگ زمرد

سنگ یاقوت

یاقوت از سنگ‌های درمانی درخشان و بسیار چشم‌نواز است که به‌عنوان یک سنگ درمانی برای بهبود بسیاری از بیماری‌ها مورداستفاده قرار می‌گرفت. سرمه سنگ یاقوت بسیار مفید است در درمان انواع بیماری‌ها و مشکلات چشمی. همچنین با استفاده از گردنبند یاقوت ترس از دل و قلب دور می‌شود. سنگ یاقوت با تنظیم کردن میزان گردش خون بدن و دفع سموم به برطرف‌شدن بیماری‌های ناشی از این سم‌ها و بیماری‌های خونی کمک می‌کند. یاقوت را به دلیل رنگ خاص و زیبا و درخشش فوق‌العاده‌ای که دارد در بیشتر جواهرات استفاده می‌کنند.

سنگ یشم

سنگ یشم از سنگ‌های درمانی متعلق به کشور چین است که بسیار خوش‌رنگ و با خواص بسیاری است. طبیبان در دوران گذشته از سنگ یشم برای درمان افرادی که دچار تشنج شده‌ بودند استفاده می‌کردند. همچنین از خواص بی‌نظیر این سنگ زیبا می‌توان به کمک در درمان انواع بیماری‌‌ها و مشکلات پوستی اشاره کرد. سنگ یشم تأثیر فوق‌العاده‌ای بر روی معده و روده و تقویت آن‌ها دارد. همچنین این سنگ موجب برطرف‌کردن و درمان مشکلات مربوط به ریه هم می‌شود.

سنگ یشم

سخن آخر

سنگ‌های درمانی بسیاری در دنیا وجود دارند که از هزاران سال قبل از آن‌ها به‌عنوان دارو برای بیماری‌های مختلف استفاده می‌شد. برخی سنگ‌ها با خواص بسیار زیادی که دارند در درمان اکثر بیماری‌ها و تقویت جسم و روح بسیار مؤثر هستند. از مهم‌ترین خواص درمانی این نوع سنگ‌ها در برقراری نظم و ایجاد تعادل بین روح، ذهن و بدن است که به دنبال آن آرامش و احساس مثبت و خوبی به فرد دست می‌دهد. این سنگ‌های درمانی در ساخت برخی زیورآلات زنانه و زیورآلات مردانه استفاده شده است. شما می‌توانید این زیورآلات ساخته شده با سنگ‌های درمانی را از آرته لایف استایل خریداری کنید و خواص شگفت‌انگیز آن‌ها را تجربه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *