طلا آب شده

طلا آب شده و ارزش آن

طلای آب شده یا Melt Gold از ذوب کردن طلای متفرقه به دست می‌آید. طلای متفرقه همان طلای دست دوم و طلای شکسته‌ای بوده که روزی آن‌ها را به طلافروشی‌ها فروخته‌ایم. طلافروش برای بازگرداندن طلای فروخته شده به چرخه تولید، آن را برای ذوب شدن به کارگاه می‌فرستد. در کارگاه، طلای دست دوم و شکسته شده را در کوره‌های مخصوص ذوب می‌کنند، از همین رو به آن طلای آب شده می‌گویند. طلا آب شده، بر خلاف طلاهای موجود در بازار اجرت و کارمزد ندارد. همچنین هیچ مالیاتی به آن تعلق نمی‌گیرد و روی کاغذ سود بیشتری نسبت به مصنوعات طلا دارد. بعضی افراد ندانسته و بدون توجه به نکات مهم، وارد خرید و فروش این نوع طلا می‌شوند که ممکن است دچار ضرر شوند.

عیار طلا آب شده

جالب است بدانید که عیار دقیق و صحیح طلاها تازه بعد از ذوب شدن آن‌ها مشخص می‌شود. طلاهای آب شده به علت آن که هنوز عیارشان مشخص نیست، از معیارهای قابل قبول برای بازار طلا نیستند. زیرا ممکن است طلاهایی با عیارهای مختلف باهم در کوره آب شوند. در این صورت اگر بخواهند عیار آب شده را پایین بیاورند، فلزات دیگری مانند نقره و مس را با آن ترکیب می‌کنند و اگر بخواهند عیار آب شده را کمی بالا ببرند از سکه‌های ۲۲ عیار برای این کار استفاده می‌کنند.

طلا آب شده

انواع طلای آب شده

طلای آب شده به طور کلی به دو نوع شمش و معمولی تقسیم می‌شوند:

طلای آب شده معمولی

طلای آب شده معمولی، حاصل ذوب شدن و آب کردن طلاهای معمولی و دست دوم هستند، که عیارشان کمتر از 900 است. در واقع طلای آب شده معمولی، تعیین کننده نوسان و مظنه بازار می‌باشد.

بیشتر بخوانید  معنی انگشتر در هر انگشت؛ انگشتر در هر یک از انگشتان مفهوم جداگانه ای دارد

طلای آب شده شمش

این دسته از طلاها را طلای تیزآبی نیز می‌نامند. طلای آب شده شمش دارای عیار بالای 900 می‌باشند و در زمینه معمالات در بازار طلا رتبه دوم را دارند. بهتر است بدانید که خرید هر مثقال طلا از این دسته معمولاً 300 تا 500 تومان بالاتر از مظنه بازار خواهد بود و قیمت فروششان نیز حدود 200 تا 300 تومان بالاتر است.

مزایای خرید طلا آب شده

طلافروشان در هنگام فروش انواع سکه و جواهرات مبالغی تحت عنوان حق ضرب برای سکه، اجرت ساخت و مالیات برای انواع جواهرات از شما دریافت می‌کنند. مهم‌ترین مزیت طلای آب شده این است که هیچ کدام از این موارد شامل آن نمی‌شود.

از دیگر مزایای طلای آب شده این است که قابلیت شکل پذیری دارد و شما می‌توانید آن را به هر شکلی که دوست دارید، در بیاورید. به عنوان مثال اگر مقداری طلای آب شده دارید و طرح خاصی از جواهرات زینتی مدنظرتان است، می‌توانید آن را به یک کارگاه طلاسازی بدهید تا به شکل دلخواه شما آن را تحویلتان دهد.

طلا آب شده

قیمت طلای آب شده

قیمت طلا آب شده مانند طلای معمولی نوسانات بازار تغییر خواهد کرد. قیمت طلای آب شده همیشه از سال قبل بیشتر است. به علاوه اینکه این طلا کارمزد کمی دارد و مطمئناً نسبت به سایر سرمایه گذاری‌های طلا، می‌تواند مناسب‌تر است.

خرید طلای آب شده

اگر قصد خرید طلای آب شده را دارید بهطلافروشی‌های قابل اعتماد مراجعه نمایید. در هنگام خرید طلای آب شده  حتماً به عیار آن توجه کنید تا هنگام خرید یا فروش عیار را کم و زیاد نکنند.

بیشتر بخوانید  سیاه قلم چیست؟

جمع بندی

اگر طلا آب شده را از یک فروشگاه معتبر و مورد اعتماد خرید کنید و به عیار و قیمت درست طلا در آن بازه از زمان توجه کنید، یک سرمایه گذاری خوب کرده‌اید. در طول تاریخ سرمایه گذاری بر روی طلا، یک سرمایه گزاری معتبر محسوب می‌شود. در این مقاله در گالری آرته لایف استایل شما را با طلای آب شده و ارزش آن بیشتر آشنا کردیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *