مراقبت از زیورآلات نقره

مراقبت از زیورآلات نقره؛ چگونه درخشش زیورآلات نقره‌ی خود را حفظ کنیم؟

زیورآلات نقره از پرطرفدارترین زیورآلات در دنیا هستند و افراد زیادی از درخشش فوق العاده و طرح های کلاسیک و جذاب آن‌ها استقبال می‌کنند. درخشش زیورآلات نقره یکی از مهمترین دلایل محبوبیت و پرطرفدار بودن این گروه از زیورآلات است. نگهداری صحیح از زیورآلات نقره، به ویژه از انگشتر های آن، می‌تواند نقش به سزایی را در طول عمر آن ها ایفا کند. خوشبختانه، با توجه به روش‌های آسان مراقبت، ساده است که در کمترین زمان، زیورآلات خود را مجددا درخشان و شفاف ببینید. در ادامه‌ی این مقاله برای آشنایی با نحوه مراقبت از زیورآلات نقره همراه ما باشید.

انواع روش‌های مراقبت از انواع زیورآلات نقره

استفاده مداوم از زیورآلات

آسان‌ترین راه برای جلوگیری از سیاه شدن نقره و همچنین سفید و براق ماندن آن، استفاده همیشگی از آن است. چربی طبیعی پوست بدن باعث سفید و براق ماندن زیورآلات نقره می‌شود.

پولیش مداوم

راه دیگر برای حفظ زیبایی زیورآلات نقره، پولیش و صیقل دادن مداوم و همیشگی آن‌ها است. یک پارچه پولیش نرم مانند پارچه‌های مخملی یا دستمال عینک، بسیار کارآمد خواهند بود. با این پارچه‌ها می‌توانید روزانه و به سادگی انگشتر یا دستبند نقره خود را تمیز نگه دارید. علاوه بر این، برای مراقبت از زیورآلات نقره، پارچه‌های نخی و میکروفیبر هم بسیار کارآمد خواهند بود. از به کار بردن پارچه‌های زبر مانند دستمال کاغذی برای سفید و براق کردن زیورآلات، اجتناب کنید. در نتیجه، این پارچه شاید نرم باشند، ولی در آنان از الیاف ساینده استفاده شده است. این الیاف موجب روی زیورآلات نقره خش ایجاد می‌کنند.

بیشتر بخوانید  انگشتر دست ساز چیست؟ (تشخیص انگشتر دست ساز از انگشتر ماشینی)

مراقبت از زیورآلات نقرهشستن زیورآلات

ساده‌ترین راه برای سفید نگه داشتن زیورآلات نقره ، شستن آن با آب ولرم و شوینده است. حتما قبل از استفاده از شوینده چک کنید که دارای فوسفات و آمونیاک نباشد. اگر شوینده‌ی مورد نظرتان دارای این مواد است از آن استفاده نکنید. این شوینده‌ها موجب سیاه شدن زیورآلات نقره‌ی شما می‌شوند.

سفید کردن با جلاسنج؛ مراقبت از زیورآلات نقره

جلاسنج نیز از راه‌های تأثیرگذار برای سفید کردن زیورآلات نقره است. معمولا جلاسنج‌ها دارای مواد شیمیایی هستند. اگر از آن ها درست استفاده نکنید، ممکن است مضر و خطرناک باشند. حتما از محلول‌های مناسب استفاده کنید و طبق دستورالعمل آن ها پیش روید. در غیر این صورت، زیورآلات شما صدمه خواهند دید.

روش خانگی برای حفظ درخشش زیورآلات نقره

می‌توانید با ساده‌ترین ابزارهای خانگی مانند جوش شیرین، روغن زیبتون، سرکه تمیزکننده‌های عالی بسازید. اگر جواهر شما دارای سنگ و نگین است، باید بسیار مراقب باشید. این شوینده‌های طبیعی و خانگی می‌تواند به قطعه دوست‌داشتنی شما آسیب وارد کند و آن‌ها را از بین می‌برند.

مراقبت از زیورآلات نقره

مراقبت از زیورآلات نقره؛ نگهداری در جای مناسب

یکی از مهمترین روش‌های حفظ درخشش زیورآلات نقره، نگهداری آن‌ها در جای مناسب است. غالبا دلیل کدر شدن نقره، فعل و انفعلات شیمیایی حاصل از برخورد نقره با هوا است. زیورآلات خود را در جایی نگهداری کنید که کمترین برخورد را با هوا دارند. بهتر است از کیسه‌های جداگانه برای نگهداری از زیورآلات استفاده کنید. در غیر اینصورت ممکن است باعث خراش و آسیب‌دیدگی زیورآلات شود. علاوه بر این، می‌توانید از برنج برای مراقبت از انواع زیورآلات نقره استفاده کنید. در جعبه جواهر خود کنار مثلا انگشتر یا هر جواهر نقره دیگر کمی برنج بریزید تا آن قطعه براق بماند.

بیشتر بخوانید  جدیدترین مدل های دستبند زنانه و مردانه 2021

دور نگه داشتن از مواد شیمیایی؛ مراقبت از زیورآلات نقره

بسیاری از مواد شوینده شیمیایی مورد استفاده در منازل می‌تواند قاتل شفافیت نقره باشد. یکی از انواع مواد شوینده‌ و پرکاربرد که به شدت باعث سیاه شدن نقره می‌شود، وایتکس است. حتی مواد غذایی مانند تخم‌مرغ و سس مایونز می‌تواند زیورآلات نقره شما را را سیاه کند.

سخن آخر

مراقبت از زیورآلات نقره می‌تواند آنان را برای سالیان زیاد مانند روز اول زیبا، براق و تمیز نگه دارد. در مجموعه گالری آرته لایف استایل، انواع زیورآلات نقره زیبا موجود هستند. تمامی این زیورآلات جذاب، ساخت دست هنرمندان خوش‌سلیقه و با تجربه این گالری می‌باشند. در پایان پیشنهاد می‌کنیم از کالکشن جدید گالری آرته دیدن کنید و زیورآلات مورد علاقه‌تان را با قیمت مناسب ثبت سفارش کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *