مروارید

گوهر مروارید، هدیه ای در طبیعت

گوهر مروارید از سالیان پیش تاکنون به عنوان یکی از زیباترین زیورآلات، مورد استفاده همگان قرار گرفته است. مروارید جواهری است زیبا و درخشان که نوع درشت این جواهر را «در» می‌ نامند. دردانه به معنای دانه مروارید است و «در یتیم» یعنی مرواریدی که در صدف تنها است. از مروارید در انواع جواهرات زنانه استفاده می‌‌شود که بر زیبایی و جذابیت این زیورآلات می‌ افزاید. مروارید که نگینی با ارزش و گران قیمت بوده در رنگ‌های روشن سفید، کرمی و رنگ‌های متنوع دیگر وجود دارد. در ادامه همراه با ما باشید تا با این گوهر گران بها بیشتر آشنا شوید.

گوهر مروارید

انواع مروارید

گوهر مروارید دو نوع هستند:

  • طبیعی
  • پرورشی

مروارید طبیعی

این نوع از مروارید بدون دخالت انسان و در بدن نرمتان ساخته می‌شود. اما در سال‌های اخیر به علت صید بی رویه صدف، بسیار گرانبها تر از قبل شده است. امروزه مروارید در خلیج فارس، اقیانوس هند و استرالیا صید می‌شود.

مروارید پرورشی

یک ماده خارجی به طور کاملاً ماهرانه در صدف قرار می‌دهند و در شرایط نگه داری به مدت 3 سال بعد مروارید دریافت می‌کنند. این کار ظاهری بسیار ساده دارد، اما کاری بس دشوار است. چرا که در بسیاری از مواقع این مواد از صدف پس زده می‌شود و تنها در مواقع  کمی مروارید به دست می‌آید.

گوهر مروارید

نگهداری گوهر مروارید

مروارید در مقاسیه با دیگر جواهرات و سنگ‌های قیمتی بسیار نرم‌تر است و نگه داری آن کمی مشکل‌تر به نظر می‌آید. در هنگام نگه داری از این گوهر، باید توجه داشته باشید که این جواهر در برابر موادی مانند چربی، ادکلن، مواد آرایشی، عرق بدن، مواد اسیدی و قلیایی حساس بوده و باعث تغییر رنگ می‌شود. به دلیل نرم بودن و داشتن سختی کم، ممکن است ساده‌تر از دیگر جواهرات دچار خراشیدگی شود.

بیشتر بخوانید  نقره استرلینگ چیست؟

مروارید سمبل چه چیزی است؟

  • در آیین میتراییسم معقد بودن مروارید سمبلی با ارزش است، چرا که از دانه حامل فره ایزدی در آب پدید آمده است.
  • ایرانیان باستان نیز مروارید را با مردگان خود دفن می‌کردند تا به عنوان سمبلی از خیر و برکت در جهان دیگر برایشان باشد. قدیمی‌ترین گوهر مروارید نشان جهان در تابوت یک شاهزاده ایرانی که مربوط به 520 ق.م بوده است پیدا شده و هم اکنون در موزه لوور پاریس از آن نگهداری می‌شود.
  • در چین هم مروارید سمبل عشق و ازدواج است به این خاطر به عنوان هدیه، آن را به عروس و دامادهای جوان می‌دهند.

گوهر مروارید

خواص گوهر مروارید

حضرت عیسی مسیح در انجیل متی می‌فرمایند که باز ملکوت آسمان تاجری را ماند که جویای مرواریدهای خوب باشد و چون یک مروارید گرانبها یافت، رفت و تمام مایملک خود را فروخته و آن را خرید.

عنصر اصلی این جواهر آب است و رنگ سفید آن باعث باز شدن چاکرای سفید در بدن می‌شود که تمامی اندام بدن را متعادل کرده و انرژی‌های مبثت اطراف را جذب می‌کند.

در حالت فیزیکی، مروارید سردردهای مزمن و اختلالات دستگاه گوارشی و مشکلات معده را کاهش می‌دهد. همچنین گفته شده است که در جهت تنظیم غدد درون ریز و تقویت دستگاه تناسلی زنان، شب ادراری و بیماری‌های مربوط به مثانه نیز مفید است.

گوهر مروارید

سخن آخر

گوهر مروارید، یکی از زیباترین و جذاب‌ترین گوهرهای مورد استفاده در انواع زیور آلات است که علاوه بر زیبایی دارای خواص بسیاری برای بدن افراد نیز است. فروشگاه آرته لایف استایل انواع محصولات با گوهر مروارید را در دسته‌های گوشواره، دستبند و گردنبند به فروش می‌رساند. اگر دوست دارید بر جذابیت خود بیافزایید، این جواهرات زیبا را حتما خریداری نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *