معرفی نگین کریستال موسانگ (Mosang)

سنگ‌های قیمتی یکی از متریال‌های پرکاربرد در ساخت انواع زیورآلات هستند. یکی از این سنگ‌های قیمتی الماس‌های شفاف و درخشان هستند که زیبایی و جلوه انواع زیورآلات مانند گردنبند، گوشواره و انگشتر را چندین برابر می‌کنند. دلیل استفاده از الماس در زیورآلات برش‌های خاص، شکل ظاهری و بازتابش نور توسط آن‌ها است. در معرفی نگین کریستال موسانگ نکته جالبی که وجود دارد؛ شباهت ظاهری بسیار زیاد این کریستال زیبا به الماس است. ناگفته نماند که کریستال موسانگ (Mosang) در طبیعت خیلی کم پیدا می‌شود. در ادامه مطلب از وب‌سایت آرته لایف‌استایل دارای سابقه درخشان در ساخت زیورآلات دست‌ساز، به معرفی نگین کریستال موسانگ و کاربرد آن می‌پردازیم.

نگین کریستال موسانگ (Mosang) چیست؟

به‌نوعی سنگ و کریستال بسیار شفاف و خاص که در درون خود دارای رنگ غالب خاکستری است و شباهت ظاهری زیادی با الماس دارد را نگین کریستال موسانگ (Mosang) می‌گویند. در معرفی نگین کریستال موسانگ به این نکته توجه کنید که این کریستال باارزش، توسط هنری موسانگ از دهانه یک شهاب‌سنگ کشف شده و سپس در آزمایشگاه با به‌دست‌آوردن ترکیبات معدنی آن بازآفرینی و تولید شده است. در اصل منبع تولید و استخراج کریستال زیبا و باارزش موسانگ در آزمایشگاه‌ها است.

معرفی نگین کریستال موسانگ

در معرفی نگین کریستال موسانگ باید به ساختار زیبا و بدون نقص آن اشاره کنیم. این نگین کریستال باتوجه‌به اینکه در بازه رنگی f و d قرار می‌گیرد؛ رنگ خاکستری در داخل نگین غالب است. نگین کریستال موسانگ به دلیل اینکه در آزمایشگاه ساخته می‌شود؛ برش‌های ایده آلی دارد. فاکتور مهمی که بر روی قیمت نهایی این کریستال تأثیر می‌گذارد؛ عیار آن است. هرچقدر قیمت تمام شده نگین‌های کریستال موسانگ بالا باشد؛ به‌اندازه الماس واقعی نمی‌رسد، اما می‌تواند جایگزین الماس در ساخت زیورآلات شود. در معرفی نگین کریستال موسانگ به این نکته باید اشاره کنیم که سختی بالای 9.25 دارد و در مقایسه با آن، سختی الماس 10 است. استفاده از کریستال موسانگ به‌جای الماس باعث کاهش هزینه‌ها می‌شود.

بیشتر بخوانید  گوشواره مخصوص لباس مجلسی؛ انتخاب بهترین گوشواره برای مجالس

ویژگی‌های کریستال موسانگ (Mosang)

زیبایی نگین کریستال موسانگ و هزینه اقتصادی آن باعث شده است که در صنعت جواهرسازی و زیورآلات به طور ویژه از آن استفاده شود. کریستال شفاف موسانگ نام خود را از کاشف آن هنری موسانگ گرفته است و به‌عنوان یک سنگ قیمتی بازسازی شده و آزمایشگاهی است. در معرفی نگین کریستال موسانگ و ویژگی‌های آن می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • دارای درخشندگی مشابه با الماس
  • سختی عالی و دارای برش‌های دلخواه و ایده‌آل
  • مقاوم در برابر خش و شکستگی
  • محل ساخت در آزمایشگاه
  • سازگار با محیط‌زیست
  • ثابت ماندن رنگ و درخشش نگین کریستال موسانگ
  • دارای اشکال متفاوت

کاربردهای نگین کریستال موسانگ

با معرفی نگین کریستال موسانگ شما با ویژگی‌ها و مشخصات آن آشنا شدید. باتوجه‌به ویژگی‌های خوب کریستال موسانگ، کاربردهای این نگین زیبا در ساخت دستبندهای تک، گوشواره، گردنبند آویزی و حلقه‌های سولیتر است. استفاده از نگین کریستال موسانگ در دستبندهای عروسی و حلقه‌های نامزدی رایج است و گزینه خوبی برای استفاده در ساخت زیورآلات و جواهرات است.

بین حلقه‌های مزین به نگین الماس و موسانگ چه تفاوتی وجود دارد؟

همان‌طور که در معرفی نگین کریستال موسانگ (Mosang) گفته شد؛ شباهت ظاهری زیادی با الماس واقعی دارد. در ادامه شما را با تفاوت‌های بین الماس و موسانگ آشنا می‌کنیم. این تفاوت‌ها عبارت‌اند از:

1. رنگ

یکی از تفاوت‌های بین الماس و کریستال موسانگ رنگ آن‌ها است. الماس درخشان و بی‌رنگ است؛ به همین جهت ارزش و قیمت بالاتری دارد. نگین کریستال موسانگ در رنگ‌های زرد، صورتی، سبز و به‌صورت بی‌رنگ در بازار موجود است.

  1. سختی
بیشتر بخوانید  انتخاب زیورآلات مناسب پاییز؛ نکاتی که در پاییز برای انتخاب باید رعایت کنید

درجه‌بندی سختی در سنگ‌های قیمتی با مقیاس موس انجام می‌شود. تفاوت الماس با موسانگ در این است که از درجه سختی بالاتری برخوردار است. نگین کریستال موسانگ از لحاظ درجه سختی بالاتر از یاقوت و زمرد و پایین‌تر از الماس است.

  1. درخشندگی

باتوجه‌به اینکه نگین کریستال موسانگ نسبت به الماس ضریب شکست بالاتری دارد؛ در نتیجه درخشش و درخشندگی آن نسبت به الماس بیشتر است.

دلایل استفاده از نگین کریستال موسانگ

در این قسمت قصد داریم شما را با دلایل استفاده از سنگ قیمتی موسانگ آشنا کنیم. دلیل استفاده از کریستال موسانگ مقاومت بالای آن در برابر ضربه، خش و شکستگی است. یکی از دلایل مهم استفاده از موسانگ در ساخت زیورآلات کدر نشدن کریستال‌ها است. به دلیل اینکه کریستال موسانگ از سیلیکون کاربید ساخته شده است؛ هنگامی که در تماس با آلودگی‌ها و مواد آرایشی مانند عطر قرار می‌گیرد؛ تغییر رنگ نمی‌دهد و کدر نمی‌شود. درخشش و جلای آن در طول زمان ثابت می‌ماند و نیاز به پرداخت یا تعویض ندارد. باتوجه‌به اینکه این کریستال منحصربه‌فرد زیبا در آزمایشگاه ساخته و تولید می‌شود؛ سازگار و دوستدار محیط‌زیست است.

جمع‌بندی

در معرفی نگین کریستال موسانگ (Mosang) شما با ساختار، نحوه تولید و مشخصات آن آشنا شدید. امروزه به دلیل کمترشدن هزینه‌ها و درخشش و زیبایی خاص کریستال موسانگ، در طراحی و ساخت جواهرات و زیورآلات جایگزین الماس شده است. وب‌سایت آرته لایف‌استایل دارای 10 سال سابقه طراحی و ساخت زیورآلات است. زیورآلات ساخته شده در مجموعه آرته کیفیت عالی و قیمت مناسبی دارند. برای تهیه انواع زیورآلات می‌توانید به فروشگاه زیورآلات دست‌ساز نقره آرته مراجعه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *