نقره استرلینگ

نقره استرلینگ چیست؟

نقره از فلزات پرطرفدار در سراسر دنیا است که کاربردهای زیادی در لوازم پزشکی، صنایع الکترونیک، جواهرات و زیورآلات دارد. اگر شما هم از علاقه مندان به ظروف و زیورآلات نقره هستید، احتمالا واژه نقره استرلینگ به گوش‌تان خورده است. اما آیا فکر می‌کنید نقره‌ی استرلینگ و نقره معمولی یک چیز هستند؟ نقره‌ی استرلینگ و نقره معمولی دو ماده متمایز با آرایش، تکنیک های مراقبتی، طول عمر و قیمت های مختلف هستند.

تفاوت نقره خالص و نقره استرلینگ

نقره خالص در حالت طبیعی بسیار نرم و شکننده است. فلز کاران فهمیدند ساختن جواهرات و ظروف خانگی از نقره خالص عملی نیست؛ چرا که دوام زیادی ندارند و به سرعت خدشه‌دار می‌شوند. اینجا بود که آلیاژهای فلزی وارد شدند و نقره استرلینگ ساخته شد.

آلیاژ در واقع مخلوطی از دو یا چند نوع فلز است، جایی که فلزات جامد تبدیل به مایع می‌شوند و سپس با هم ریخته می‌شوند. نقره‌ی استرلینگ نسبت به نقره خالص استحکام و دوام خیلی بیشتری دارد.

نقره استرلینگ

عیار نقره استرلینگ

نقره‌ی استرلینگ آلیاژی است که قسمت های عمده آن نقره و قسمت کمی از دیگر فلزات است. به طور دقیق 92.5٪ نقره و 7.5٪ دیگر، معمولا از مس و گاهی نیکل، روی، قلع و … ساخته شده است. مخلوط کردن نقره با میزان کم مس، آن را مستحکم و با دوام می کند، تا در برابر آزمایش ها مقاوم تر شود.

کاربرد نقره‌ی استرلینگ

نقره استرلینگ عموما برای ساخت زیورآلات، لوازم تزئینی، ساعت‌ها و ظروف نقره استفاده می‌شود. بیشتر انگشترها، دستبندها و گردنبندهای نقره از این نقره ساخته شده‌اند. در کل جایی که ظاهر و مقاومت مهم است، از این عیار نقره استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید  جواهرات عجیب غریب سلبریتی ها؛ آشنایی با جواهرات خاص افراد معروف

نقره استرلینگ

لکه‌دار شدن نقره استرلینگ

نقره‌ استرلینگ در هوا و آب خالص پایدار است. اما به دلیل تشکیل سولفید نقره، در معرض ازن، سولفید هیدروژن یا هوای حاوی گوگرد لکه دار می‌شود. این لایه‌ی نازک از لکه‌های تیره شفافیت و برق نقره را از بین می ‌برد. راه‌هایی برای از بین بردن این لکه‌ها در خانه وجود دارد. برای آگاهی از این راهکارها مقاله تمیز کردن و براق کردن نقره در خانه را مطالعه کنید.

سخن آخر

نقره از مدت‌ها قبل به عنوان نماد ثروت و شکوفایی شناخته می‌شدند. استفاده از فلزات گرانبهای خالص در ساخت جواهرات در واقع بسیار نادر است زیرا فلزات وقتی با یکدیگر ترکیب نشوند خیلی نرم هستند و دوامی ندارند. نقره‌ی استرلینگ در واقع انتخاب بسیار بهتری برای ساخت جواهرات است. در زیورآلات گالری آرته لایف استایل با استفاده از نقره استرلینگ محصولات مقاوم و با دوامی را ، در اختیار شما قرار داده‌ایم که می توانید از قسمت فروشگاه سایت اقدام به خرید کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *