golden factor

نكات مهم فاکتور خرید طلا

طلا به‌عنوان یک فلز پایدار و گران‌بها همیشه اهمیت بسیار بالایی داشته است. باتوجه‌به اهمیت طلا در سراسر جهان اکثر مردم طلا و جواهرات زنانه طلا را به‌عنوان بهترین راه سرمایه‌گذاری انتخاب می‌کنند. اما مهم‌ترین نکته در هنگام خرید طلا فاکتور آن است. فاکتور خرید طلا یکی از مواردی است که اغلب به آن توجه نمی‌کنیم؛ اما یکی از مهم‌ترین نکات در هنگام خرید طلا محسوب می‌شود. زمانی که شما قصد فروش طلا را داشته باشید و به فاکتور طلا و جواهرات احتیاج پیدا کنید، اهمیت آن را متوجه خواهید شد.  به‌طورکلی فاکتورخرید طلا را می‌توان سندی برای نشان‌دادن مالک و صاحب آن قطعه طلا دانست.

این روزها باتوجه‌به قیمت صعودی و بالای این فلز گران‌بها، فاکتور طلا و جواهرات اهمیت بسیار بیشتری از خود طلا دارد. در واقع در هنگام خرید طلا و یا فروش آن با دردست‌داشتن فاکتور خرید طلا نشان می‌دهید که قطعه طلای شما سرقتی و یا تقلبی نیست. برای تشخیص یک فاکتور طلای جعلی و اصلی نکات مهمی وجود دارد که با دانستن آن می‌توانید به‌راحتی فاکتورهای جعلی را شناسایی کنید.

مهم‌ترین بخش‌های فاکتور طلا و جواهرات

در هنگام خرید طلا و یا فروش آن باید به بخش‌های مهمی که در فاکتورخرید طلا وجود دارد و نشان‌دهنده اصالت آن است توجه‌داشته‌باشید. فاکتور طلا و جواهرات در صورتی معتبر است که در آن تمامی خصوصیات طلا و مهم‌تر از همه اطلاعات از جمله آدرس و نشانی دقیق طلافروشی، شماره تماس و به‌طورکلی تمامی اطلاعات مختص به طلافروشی قید شده باشد.

golden-factor

1. سربرگ فاکتورخرید طلا

مهم‌ترین و اولین نکته در هنگام خرید طلا توجه به سربرگ فاکتور طلا و جواهرات است. در سربرگ فاکتور خرید طلا باید حتماً نام، آدرس، شماره تماس و لوگوی طلافروشی درج شده باشد. در این قسمت سریال و شماره فاکتور از مهم‌ترین موارد است.

بیشتر بخوانید  خواص درمانی فیروزه؛ آیا سنگ فیروزه خواص درمانی دارد؟

2. مشخصات خریدار

در این قسمت از فاکتورخرید طلا باید حتماً نام خانوادگی خریدار و شماره تماس شما نوشته‌شده‌باشد. در برخی فاکتورها نیز فروشندگان برای اطمینان بیشتر کد ملی خریدار را نیز در این قسمت می‌نویسند.

3. نام کامل قطعه طلای خریداری شده

یکی دیگر از قسمت‌های مهم که در هنگام خرید طلا باید در فاکتور طلا و جواهرات به آن توجه کرد، نام کامل طلای خریداری شده است. درواقع طلافروش موظف است نام کامل و مشخصات طلایی که خریداری شده است را در فاکتور خرید طلا بنویسد.

4. قیمت روز هر گرم طلا و عیار طلا

در بخش دیگری از فاکتورخرید طلا معمولاً فروشنده قیمت روز یک گرم طلای آب شده 18 عیار که سود و اجرت آن برابر با صفر است را باید بنویسد. در یک فاکتور طلا و جواهرات برای شفافیت بیشتر و اطلاع خریدار حتماً باید عیار قطعه طلای خریداری شده نوشته شده باشد. معمولاً عیار طلاهایی که خریداری می‌شوند 705 یا 18 عیار هستند که در فاکتور نوشته می‌شود.

5. مهر و امضای طلافروش

مهم‌ترین و اصلی‌ترین بخش فاکتور خرید طلا را می‌توان مهر طلافروشی و امضای فروشنده دانست. در حقیقت اعتبار فاکتور طلا و جواهرات را مهر طلافروشی نشان می‌دهد. در هنگام خرید طلا حتماً حواستان باشد که فروشنده مهر طلافروشی که نشان‌دهنده لوگو و اسم طلافروشی است را بر روی فاکتورخرید طلا بزند.

البته این روزها بیشتر طلافروشان از فاکتورهای چاپ شده استفاده می‌کنند. البته فرقی بین فاکتور دستی و چاپی نیست و برای خریدوفروش طلا حتماً باید موارد و نکات بالا در فاکتورخرید طلا ذکر شده باشند.

بیشتر بخوانید  علائم حساسیت به طلا و راهکارهای رفع آن

golden-factor

اهمیت فاکتور در هنگام خرید طلا

فاکتور طلا و جواهرات ارزش بسیار بالایی دارد و دقیقاً به‌اندازه خود قطعه اهمیت دارد و باارزش است. در حقیت حتی اگر شما طلایی گران‌بها و پرزرق‌وبرق داشته باشید؛ اما فاکتور خرید طلا را نداشته باشید، نمی‌توانید آن را بفروشید و کسی خریدار آن نخواهد بود. به همین دلیل سعی کنید همیشه از فاکتورخرید طلا به همان اندازه طلا مراقبت کنید و برای اطمینان خاطر بیشتر از همه فاکتورها عکس بگیرید.

زمانی که شما طلایی را به‌عنوان هدیه برای کسی می‌خرید، بهتر است فاکتور آن را به نام شخص موردنظر بگیرید و در کنار طلا فاکتور خرید را هم هدیه بدهید. این نگرانی و تصور دراین‌خصوص که با دادن فاکتورخرید طلا شخص متوجه قیمت و بهای آن می‌شود کاملاً نادرست است. همیشه این را به یاد داشته باشید که هر گرم طلا در هر لحظه‌ای باارزش است.

سخن پایانی

در این مقاله از آرته لایف‌استایل به همراه شما به بررسی نکات مهمی که در هنگام خرید طلا در فاکتور نوشته می‌شود پرداختیم. همان‌طور که در این مقاله اشاره کردیم، ارزش فاکتور خرید طلا دقیقاً به‌اندازه خود طلا است به‌خصوص اگر طلا را به‌عنوان سرمایه‌گذاری برای آینده خریداری کرده باشید. سعی کنید در هنگام خرید طلا علاوه بر حساسیتی که بر روی عیار طلا به خرج می‌دهید، نسبت به فاکتور طلا و جواهرات نیز حساس باشید و به مواردی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم در خصوص فاکتورخرید طلا معتبر دقت کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *