گران ترین جواهرات دنیا

گران ترین جواهرات دنیا؛ زیورآلاتی با قیمت 50 میلیون دلار!

جواهرات یکی از مهم ترین آیتم‌ها در دنیای مد و فشن است. زیورآلات در همه‌ی فشن شوها یکی از بحث‌برانگیزترین آیتم‌ها بوده اند. در این مقاله تعدادی از گران ترین جواهرات دنیا را به شما معرفی کرده‌ایم. با ما همراه باشید.

انگشتر یاقوت کبود پرنسس دایانا

پرنسس دایانا صاحب یکی از گنجینه‌های جواهرات دنیا بود که ارزش این جواهرات به 38488 دلار می‌رسد و در حال حاضر کیت میدلتون از این جواهرات استفاده می‌کند. این انگشتر از طرف شاهزاده چارلز در مراسم نامزدی‌شان به پرنسس دایانا اهدا شد و علاوه بر اینکه یکی از جواهرات گران قیمت دنیا است از نظر تاریخی نیز دارای ارزش است.

سنجاق صدفی شکل ملکه ماری رومانی

این سنجاق سینه توسط پیتر کارل فابرژ، جواهرساز معروف روسی و از پوسته‌ی پتکن (یک نوع حلزون خاردار) ساخته شده است. این جواهر متعلق به تاریخ سلطنتی روسیه است و زمانی به عنوان نماد تاج پرنسس ماری استفاده ‌شده‌است.

گران ترین جواهرات دنیا؛ گردنبند زمرد و الماس ملکه ماری خوزه

این گرنبند حاوی 50 زمرد و تعداد زیادی الماس است و توسط ون‌کلیف و آرپلز ساخته شده‌اند. این جواهر متعلق به ملکه ماری خوزه و آخرین خانواده سلطنتی ایتالیا است. ملکه ماری خوزه به خاطر داشتن مجموعه‌ای از جواهرات گران قیمت دنیا معروف بود. در مقاله ای به صورت جداگانه به دیگر تاج های زنان خاندان سلطنتی نیز پرداخته ایم. پیشنهاد می کنیم آن را نیز مطالعه کنید.

گران ترین جواهرات دنیا

الماس فیل

الماس فیل شامل کریستال سنگی، زمرد و الماس است و زمانی به عنوان جواهر فیل مورد علاقه‌ی مهاراجه هندوستان استفاده می‌شد. این جواهر زیبا در حراجی کریستیز لندن به حراج گذاشته شد. جیمز کریستی یکی از قدیمی‌ترین برگزارکنندگان حراجی آثار هنری، جواهرات، مبلمان و … در شهر لندن بود.

گران ترین جواهرات دنیا؛ الماس قلبی شکل نصب نشده

این قطعه که کولینان 1 نام دارد، یک الماس قلبی شکل به ابعاد 56.15 قیراط است. این جواهر از الماس کولینان بریده شده و در حال حاضر یکی از جواهرات گران قیمت دنیا و جزء مجموعه جواهرات تاج بریتانیا است. این جواهر گران در سال 2011 در روز ولنتاین توسط حراجی کریستیز با عنوان «عشق در نگاه اول» برای بازدید عموم به نمایش درآمد. این قطعه جواهر با قیمت 11 میلیون دلار فروخته شده است.

بیشتر بخوانید  زیورآلات مناسب لباس های رنگی؛ هنگام انتخاب زیورآلات به رنگ‌ها توجه کنید

سنجاق سینه کمانی ملکه اوژنی

این جواهر در سال 1855 به دستور ناپلئون سوم برای همسرش، ملکه اوژنی (یوژنی) ساخته شده است. این جواهر در سال 2008 به سرزمین مادری خود یعنی فرانسه بازگردانده شد.

گران ترین جواهرات دنیا؛ گوشواره قطره ای الماس هری وینستون

این گوشواره‌ها علاوه بر اینکه یکی از جواهرات گران قیمت دنیا هستند به دلیل اینکه برای استفاده‌ی سوپراستارهای لیست A هالیوود ساخته شده‌اند بسیار ارزشمند هستند. این گوشواره‌ها از 4 تکه الماس و پلاتین ساخته شده اند.

گران ترین جواهرات دنیا

گردنبند الماس ملکه ماری

این جواهر قیمتی از 34 الماس تشکیل شده و از طلا و نقره ساخته شده‌است و ملکه ماری، اولین فرمانروای زن انگلستان آن را به نوه‌اش پرنسس مارگارت هدیه داده است. قیمیت تخمینی این گردنبند 1.828.224 دلار است.

گران ترین جواهرات دنیا؛ حلقه لارنس گراف

لارنس گراف، جواهرساز انگلیسی این انگشتر را به قیمت 2.6 میلیون دلار در حراجی کریستیز خرید. این جواهر به دلیل شکل هشت ضلعی و رنگ مارونی الماس یکی از جواهرات گران قیمت دنیا است.

حلقه بولگاری

این حلقه‌ی الماس آبی در دهه 1960 میلادی به صورت سفارشی توسط کمپانی بولگاری (یک شرکت کالاهای لوکس در ایتالیا که کار خود را با یک مغازه جواهرسازی آغاز کرد) طراحی شده‌است. این حلقه یکی از جواهرات گران قیمت دنیا محسوب می‌شود و 2.9 میلیون دلار قیمت‌گذاری شده‌است.

گران ترین جواهرات دنیا

الماس سبز ساتبی

وزن الماس سبز این انگشتر 2.52 قیراط است و این انگشتر گران 3.08 میلیون دلار قیمت‌گذاری شده‌ است. این جواهر با ارزش برای اولین بار در حراج جواهرات ساتبی مشاهده شد و به همین دلیل به الماس سبز ساتبی معروف است.

بیشتر بخوانید  خرید اینترنتی زیورآلات زنانه؛ موقع خرید آنلاین حواستان باشد

گران ترین جواهرات دنیا؛ گردنبند ماری آنتوانت

این گردنبند متعلق به ماری آنتوانت، دختر امپراتور فرانتس یکم و ملکه ماریا ترزا است. این جواهر ارزشمند 3.7 میلیون دلار قیمت‌گذاری شده‌است.

گوشواره الماس گلکوندا

این جواهرات از معادن گلکوندای هند استخراج شده‌اند. این گوشواره‌ها به دلیل داشتن الماس‌های کوسنی شکل، به کوسن‌های امپراتور نیز معروف هستند. وزن هر گوشواره 23.11 قیراط است. اولین بار در سال 2011 در حراج بهاره جواهرات باشکوه کریستیز در هنگ کنگ یک پیشنهاد دهنده ناشناس آن را به قیمت 9.3 میلیون دلار خرید.

گران ترین جواهرات دنیا

دستبند پلنگ والیس سیمپسون

یکی از گران ترین جواهرات دنیا، دستنبد پلنگ والیس سیمپسون است که متعلق به پادشاه ادوارد هشتم بوده است. این دستبند 12 میلیون دلار فروخته شد و شایعه شده مدونا (خواننده و بازیگر آمریکایی) آن را خریده‌ است.

الماس کولینان

این حلقه‌ی الماس یکی از پرطرفدارترین جواهرات در حراج جواهرات ساتبی در ژنو بود. این حلقه 9.69 میلیون دلار قیمت‌گذاری شده‌ است.

تاج زمرد و الماس

شاهزاده‌ی آلمانی گیدو گئورگ فردریش اردمان هاینریش آدالبرت گراف هنکل فون دونرزمارک این تاج را به همسر دوم خود کاترین هدیه داد اما شایعاتی وجود دارد که این تاج متعلق به همسر امپراتور ناپلئون سوم فرانسه است. تاج زمرد و الماس یکی از گران ترین جواهرات دنیا است. صرف نظر از مالک اصلی این جواهر گران قیمت، این تاج از 11 زمرد گلابی شکل تشکیل شده است که مجموعا 500 قیراط وزن دارند. یک پیشنهاد دهنده ناشناس این جواهر را 12.76 دلار خریده‌است.

گراف صورتی

گراف صورتی که گفته می‌شود یکی از جواهرات گران قیمت دنیا است، در نوامبر 2010 به قیمت 46 میلیون دلار فروخته شد. این جواهرات به عنوان الماس رنگی نوع دوم طبقه‌بندی می‌شوند. هر قیراط این جواهر حدود 1.85 میلیون دلار قیمت‌گذاری می‌شود.

انگشتر الماس دو سنگ بولگاری

این حلقه یکی از ارزشمندترین جواهرات مجموعه بولگاری است. این انگشتر به دلیل داشتن 2 قطه الماس بزرگ به یکی از گران ترین جواهرات دنیا تبدیل شده است. در دهه 1970 این جواهر توسط یک کلکسیونر به مناسبت تولد اولین فرزند پسرشان به همسرش هدیه داده‌شد و سپس در یک مزایده بسیار پر رقابت این انگشتر توسط یک نماینده آسیایی به قیمت 15.7 میلیون دلار خریده شد. این انگشتر یک الماس مثلثی بی رنگ 9.87 قیراطی و یک المس مثلثی آبی رنگ 10.95 قیراطی دارد.

بیشتر بخوانید  راهنمای انتخاب انگشتر مردانه؛ نکاتی که هنگام خرید انگشتر باید بدانید

گران ترین جواهرات دنیا

حلقه الماس گلکوندا ساتبی

این حلقه یک الماس گلکوندا (یکی از غنی ترین معادن الماس در هند) گلابی شکل دارد و 6.5 میلیون دلار قیمت‌گذاری شده و بی شک یکی از جواهرات گران قیمت دنیا است.

گران ترین جواهرات دنیا؛ الماس قلب اقیانوس

قلب اقیانوس در ابتدا جواهری خیالی بود که توسط شخصیت کیت وینسلت در فیلم تایتانیک استفاده می‌شد. سپس یک جواهرساز مامور شد تا طرح واقعی این جواهرات را بسازد. در نهایت این جواهر از یک یاقوت کبود قلبی شکل با 171 قیراط وزن و 103 الماس ساخته شد. در حال حاضر قیمت این یاقوت کبود 20 میلیون دلار است. کپی‌های این جواهر زیبا به قیمت 3.5 میلیون دلار در حراجی فروخته شده‌ است.

گردنبند الماس بریولت

حراجی کریستیز در سال 2013 بزرگترین الماس بریولت که تا به حال به حراج گذاشته شده‌است را در هنگ کنک به حراج  گذاشت. الماس بزرگ این گردنبند 75.36 قیراط است. این گردنبند یکی از گران ترین جواهرات دنیا است و با قیمت بیش از 11 میلیون فروخته شد. همچنین یک الماس بنفش نیز بالای بریولت آویزان شده است. این دو الماس توسط یک زنجیر به هم وصل می‌شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *