تفاوت طلا و نقره

تفاوت طلا و نقره؛ بارزترین تفاوت‌های طلا و نقره در چیست؟

طلا و نقره از آن دسته فلزهایی هستند که در پوسته زمین یافت می‌شوند. طلای سفید آلیاژی از فلزهای مختلف و با ارزش است که به علت روکش سفید رودیم که دارد درخشان است. نقره از جمله فلزات درخشانی است که در ساخت زیورآلات استفاده شده و با توجه به ویژگی های خاصی که دارد محبوبیت بالاتری از سایر جنس‌های زیورآلات دارد. در نگاه اول شاید تشخیص طلای سفید از نقره سخت به نظر برسد. اما با دانستن چند نکته ریز که نشان دهنده‌ی تفاوت طلا و نقره است، به سادگی آن ها را از تشخیص خواهید داد.

اگر نگران آن هستید که در هنگام خرید زیورآلات نتوانید تشخیص دهید کدام یک طلای سفید و کدام یک نقره است به شما پیشنهاد می‌کنیم از فروشگاه معتبری خرید کنید که اصالت محصولاتشان ثابت شده باشد. گالری آرته لایف استایل از معتبرترین مراکز فروش زیورآلات دست‌ساز نقره تجربه‌ی خریدی ایمن را برای شما فراهم کرده تا بتوانید در کوتاه‌ترین زمان تحویل محصول مطمئن‌ترین خرید را داشته باشید.

تفاوت نقره و طلا در قیمت

مهم ترین و بارزترین تفاوت طلا و نقره در قیمت آن‌ها است. این تفاوت قیمت برای همه افراد واضح و مبرهن است. اما نمی‌توان این تفاوت قیمت را معیار ارزش‌گذاری آن‌ها قرار داد. نقره از جمله فلزهایی است که با وجود اینکه بهای کم‌تری نسبت به سایر زیورآلات دارد ولی همچنان در دسته فلزات با ارزش قرار می‌گیرد. اما طلا به علت ارزش مادی بالایی که دارد به عنوان یک پس انداز شناخته می‌شود.

تفاوت طلا و نقره

تفاوت نقره و طلا در ایجاد آلرژی پوستی

از آنجایی که در آلیاژ طلا از فلز نیکل استفاد می‌شود و نیکل از فلزهای آلرژی زا است ممکن است در برخی افراد ایجاد حساسیت کند. در برابر فلز نقره میزان حساسیتی که ممکن است ایجاد کند بسیار کمتر است. بیشترین حساسیتی که نسبت به زیورآلات ایجاد می‌شود گوشواره است.

بیشتر بخوانید  گردنبند مرواریدی

تفاوت طلا و نقره در نحوه نگهداری

از نکات مثبتی که باعث شده افراد علاقه زیادی به طلا نشان دهند نگهداری آسان آن است. زیورآلات طلا در طول زمان تغییر رنگ نداده و اکسید نمی‌شود. اما برای زیورآلات نقره باید به این نکته توجه کنید که اگر مدام مورد استفاده قرار نگیرند کدر شده و تغییر رنگ می‌دهند. همچنین نقره در معرض هوا نیز واکنش نشان داده و تیره می‌شود. به همین دلیل برای نگهداری زیورآلات نقره باید دقت بیشتری به خرج بدهید تا عمر طولانی‌تری داشته باشند.

تفاوت نقره و طلا در مقاومت و دوام

مورد دیگر تفاوت طلا و نقره در مقاومت و دوام آن ها است. به صورت کلی استفاده از زیورآلات در طولانی مدت باعث فرسایش و از بین رفتن رنگ و شکل آن‌ها می‌شود. در مقایسه بین طلا و نقره عموما طلا مقاومت بیش‌تری داشته و زیبایی خود را برای مدت زمان طولانی‌تری حفظ می‌کند. به همین علت در مواردی مثل حلقه ازدواج که ماندگاری طولانی آن بسیار مهم است جنس طلا گزینه بهتری است.

تفاوت نقره و طلا در کاربردهای صنعتی

یکی از مهمترین تفاوت طلا و نقره در کاربردهای صنعتی آن ها است. می‌توان گفت استفاده از نقره در صنعت نسبت به طلا رواج بیشتری دارد برای مثال در مصارفی مانند صنعت پزشکی و صنعت برق 56 درصد از نقره و 2 درصد از طلا استفاده می‌شود. در تهیه ظروف تزئینی نیز سهم استفاده از نقره بسیار بیش‌تر از طلا است.تفاوت طلا و نقره

تفاوت نقره و طلا در تنوع

تنوع زیورآلات نقره به دلیل خاصیت چکش‌خواری بالایی که دارند بسیار بیشتر‌ از طلا است. البته قیمت پایین‌تر زیورآلات نقره نسبت به طلا نیز سبب شده تا متقاضیان بیش‌تری داشته باشد و همین امر سبب شده تا زیورآلات نقره تنوع بالاتری داشته باشند.

بیشتر بخوانید  دستبند چرم زنانه؛ چگونه دستبند چرم را با استایل خود ست کنیم

تفاوت طلا و نقره در رنگ

خلوص بالای نقره باعث شده تا ته رنگ خاکستری داشته باشد، اما به سبب سبک‌های متفاوت آبکاری طلای سفید این مدل زیورآلات ته رنگ زرد یا خاکستری دارد.

تفاوت طلا و نقره در خاصیت

نقره از آن دست فلزهایی است که خواص بی نظیر آن توجه همگان را به خود جلب کرده است. از تشخیص فعالیت غدد درون ریز بدن گرفته تا تسکین درد و خاصیت آرامش‌بخشی این فلز، هواداران آن را روز به روز بیش‌تر می‌کند. از روی تغییر رنگ زیورآلاتی که به صورت مداوم از آن‌ها استفاده می‌کنید، می‌توانید متوجه برخی علائم اولیه بیماری‌ها شوید. ولی به صورت کلی، نمی‌توان خواص قابل ملاحظه‌ای برای طلا پیدا کرد.

سخن آخر

در این مقاله به تفاوت طلا و نقره پرداختیم. اگر از افرادی هستید که همگام بودن با صنعت مد برایتان مهم است، خرید زیورآلات نقره را به شما توصیه می‌کنیم. نقره در مقایسه با طلا قیمت پایین‌تر و تنوع بالاتری دارد. برای آنکه بتوانید از زیورآلات نقره‌ای که خریداری کرده‌اید در مدت زمان طولانی استفاده کنید باید توجه کنید که زیورآلات را از فروشگاه مناسبی خریداری کنید که تضمین بهترین کیفیت و ماندگاری بالا را به شما بدهند. گروه زیورآلات دست‌ساز آرته با سال‌ها تجربه در زمینه ساخت زیورآلات نقره بهترین و متنوع‌ترین زیورآلات را در کوتاه‌ترین زمان در اختیار شما قرار داده تا تجربه‌ای عالی از خرید زیورآلات نقره را تجربه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *