براق و تمیز کردن نقره در خانه

تمیز کردن نقره؛ چگونه زیورآلات نقره‌ی خود را در خانه تمیز کنیم؟

جذابیت و زیبایی نقره باعث شده تا هم در صنعت زیورآلات طرفدار زیادی داشته باشد و هم در صنعت ظروف. حتی بسیاری زیورآلات نقره را به طلا ترجیح می‌دهند. اما نگه داری از این فلز زیبا به همین راحتی‌ها هم نیست. برای تمیز کردن و حفظ بهتر نقره باید نکاتی را رعایت کنید. قبلاً در مقاله راهکارهایی برای نگهداری بهتر از نقره در رابطه با نگهداری از نقره مطالب گفتیم. امروز در این مقاله از آرته لایف استایل به بیان راهکارهایی برای براق و تمیز کردن نقره در خانه می‌پردازیم.
شما هر چقدر هم به حفظ ظاهر زیورآلات و ظروف نقره‌ای خود توجه کنید، باز هم امکان دارد گاهی لکه‌دار شوند. اما جای نگرانی نیست. ما در ادامه به شما راه‌هایی ساده خواهیم گفت که باعث می‌شود درخشش و شفافیت نقره بر‌گردد.
تمیز کردن با محلول نقره پاک کن - تمیز کردن نقره در خانه

تمیز کردن ظروف نقره‌ای

بعد از اتمام استفاده از ظروف نقره‌ای، برای تمیز کردن نقره اقدام کنید. زیرا روغن‌های موجود در باقی مانده غذا می‌توانند واکنش شیمیایی با نقره داشته باشند و به آن آسیب بزنند. بهتر است دستان خود را قبل از دست زدن به نقره بشویید و یا از دستکش نخی استفاده کنید. ظروف نقره را با آب گرم و صابون تمیز کنید.
همچنین توصیه می‌کنیم ظروف نقره را در ماشین ظرفشویی نگذارید. درست است که باعث لکه دار شدن ظرف نمی‌شود، اما تمیز کردن و شستن نقره با ماشین ظرفشویی ممکن است اثراتی به جای بگذارد. بهتر است همیشه نقره با احتیاط با دست شسته شود.

تمیز کردن ظروف نقره‌ای با جوش شیرین

برای تمیز کردن نقره استفاده از نشاسته پیشنهاد می‌شود. در ابتدا یک قابلمه آب را بجوشانید. یک سینی را با یک لایه فویل آلومینیوم بپوشایند و آن را با 120 میلی‌لیتر سرکه سفید، یک قاشق چای‌خوری جوش شیرین و یک قاشق چای خوری نمک پر کنید. به محض جوش آمدن آب، آن را داخل سینی بریزید. نقره خود را درون این مخلوط قرار داده و قبل از بیرون آوردن آن را برای مدت تقریبی 30 ثانیه نگه‌دارید.
تمیز کردن با محلول نقره پاک کن - تمیز کردن نقره در خانه

بیشتر بخوانید  خرید زیورآلات زنانه

تمیز کردن نقره با محلول نقره پاک‌کن

در سال‌های اخیر با تولید محلول نقره پاک‌‌کن، تمیز و براق کردن نقره و در کل تمیز کردن انواع ظروف و زیورآلات نقره خیلی راحت‌تر شده است. تا پیش از این مردم برای پاک کردن نقره از روش‌های سنتی مثل آب نارنج و آب‌لیمو استفاده می‌کردند که نتیجه گرفتن از آنها زمان بر بود. استفاده از نقره پاک‌کن علاوه بر راحتی کار و تلف نکردن زمان، نتیجه‌ی مفیدتری را ارائه می‌کند و نقره را جلا می‌دهد.
تمیز کردن نقره

تمیز کردن انگشتر نقره

تمیز کرده نقره با خمیر ‌دندان از راه‌های مؤثر است. مقداری خمیر دندان را به کمک یکی از انگشتان دست یا به وسیله یک پارچه‌ی نرم به روی قسمت‌های تیره و کدر انگشتر بکشید و بعد با آب گرم انگشتر را بشویید و با یک دستمال تمیز خشک کنید. برای کسب نتیجه‌ی بهتر، این کار را یکی دوبار دیگر نیز انجام دهید تا نتیجه مورد نظر را بگیرید.

سخن آخر

امروزه ظروف غذاخوری نقره‌ای و زیورآلات نقره‌ای کاربرد زیادی پیدا کرده است. اما امکان دارد نقره بعد از مدتی لکه دار شود که پرداخت آن کاری سخت و طاقت فرسا است. اگر شما هم ظروف یا زیورآلات نقره دارید که لکه دار شدند با استفاده از راهکارهای ذکر شده در این مقاله می‌توانید در جنگ با لکه‌ها پیروز شوید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *