زرد شدن زیورآلات نقره

زرد شدن زیورآلات نقره؛ آشنایی با دلایل لکه‌های زرد روی نقره

همانطور که می‌دانید فلز نقره یکی از محبوب‌ترین فلزات به کار رفته در زیورآلات است. البته علاوه بر زیورآلات از نقره در ظروف تزئینی و … نیز استفاده می‌شود. در سال‌های اخیر با افزایش قیمت طلا، بسیاری از علاقه مندان زیورآلات بیشتر به فلز نقره روی آورده اند. نقره به واسطه‌ی استحکام و درخششی که دارد متریال بسیار مناسبی برای ساخت زیورآلات است. با این حال استفاده از نقره نیز چالش‌های خود را دارد. شما هر چقدر که از زیورآلات نقره خود نگهداری کنید باز هم امکان زرد شدن آن‌ها وجود دارد. در این مقاله به دلایل زرد شدن زیورآلات نقره خواهیم پرداخت. با ما در گالری آرته لایف استایل همراه باشید.

آب و هوا

قرار گرفتن در معرض آب و هوا باعث واکنش شیمیایی می شود. این واکنش به تدریج و با گذشت زمان فلز نقره را اکسید می کند. در نتیجه نقره‌ی درخشان و براق تبدیل به نقره ای زرد و آسیب دیده می شود. بهتر است پس از این اتفاق زیورآلات خود را سریعاً و به درستی تمیز کنید. در غیر این صورت رنگ زرد نقره تبدیل به سیاه می شود. در صورتی که فلز نقره سیاه شود تعمیر آن دشوارتر خواهد شد.
زرد شدن زیورآلات نقره

سولفید هیدروژن؛ یکی از دلایل زرد شدن زیورآلات نقره

ماده ای شیمیایی به نام سولفید هیدروژن یکی از اصلی‌ترین دلایل اکسیداسیون و تغییر رنگ نقره می‌باشد. این ماده‌ی شیمیایی در بسیاری از اقلامی که در طی روز استفاده می‌کنیم وجود دارد. پشم، لاستیک و غذاهایی مانند تخم مرغ و پیاز تعدادی از اقلامی هستند که در طی روز استفاده می‌کنیم و دارای سولفید هیدروژن می‌باشند. این موارد برای شما مضر نیستند؛ اما اگر می‌خواهید زیورآلات نقره سالم بمانند آن‌ها را از این اقلام دور نگهدارید.

بیشتر بخوانید  جواهرات ترند بین سلبریتی‌ها

رطوبت هوا

یکی دیگر از دلایلی که موجب زرد شدن زیورآلات نقره می‌شود رطوبت است. در صورتی که نقره در معرض رطوبت باشد به تدریج لکه دار می‌شود. تماس بیش از حد با رطوبت به سادگی باعث تیره و زرد شدن طبیعی زیورآلات شما می‌شود. تأثیر رطوبت روی فلز نقره مانند تأثیر سولفید هیدروژن است. اجتناب از رطوبت دشوار خواهد بود اما اگر بتوانید تا حدودی رعایت کنید تأثیر این عامل را به حداقل خواهید رساند.
زرد شدن زیورآلات نقره

  • این نکته را نیز بدانید که شما نمی‌توانید از تمامی عواملی که موجب لکه‌دار شدن نقره می‌شوند جلوگیری کنید. شما می‌توانید با رعایت نکاتی، تأثیرگذاری آن‌ها را در زرد شدن زیورآلات نقره به حداقل برسانید. در نتیجه، امکان زرد شدن زیورآلات نقره‌ی شما در صورت اصل بودن آن‌ها همیشه وجود دارد.
  • در صورتی که زیورآلات نقره‌ی شما لکه دار شدند هیچ جای نگرانی نیست. راهکارهای مختلفی برای از بین بردن این لکه وجود دارد. در مقاله‌ی براق و تمیز کردن نقره در خانه به تعدادی از تأثیرگذارترین این راهکارها پرداخته ایم.

سخن آخر

زیورآلات نقره دارای عیارهای مختلفی هستند. نقره 925 عیار بیشترین کاربرد را در ساخت زیورآلات نقره دارد. این عیار به واسطه‌ی استحکام و براق بودن از اهمیت زیادی در ساخت اکسسوری برخوردار است. با این حال، نقره 925 عیار نیز امکان لکه دار شدن را دارد. در این مقاله به تعدادی از عواملی که موجب زرد شدن زیورآلات نقره می‌شود پرداختیم. شما می‌توانید با دور کردن زیورآلات نقره‌ی خود از این عوامل از زرد شدن آن‌ها تا حدودی جلوگیر کنید.
در گالری آرته لایف استایل می‌توانید انواع زیورآلات نقره را با بهترین کیفیت و خرجکاری تهیه کنید. محصولات گالری آرته به صورت دستساز توسط هنرمندان باسلیقه طراحی و ساخته می‌شوند. ما در گالری با استفاده از مواد و متریال مرغوب سعی کرده‌ایم محصولی با دوام و باکیفیت به شما عزیزان عرضه کنیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *