زنجیر گردنبند مناسب

زنجیر گردنبند مناسب؛ راهنمای خرید مناسب ترین زنجیر گردنبند مناسب

گردنبندها زیورآلاتی هستند که از گذشته تا به حال مورد استفاده اقشار مختلف قرار گرفته اند. این اکسسوری در ظاهر هر فرد بسیار تأثیرگذاربوده و زیبایی آن ها را دوچندان می کند. برای خرید گردنبند موقعیت، کاربرد و سلیقه هر فرد از جمله ملاک هایی است که باید در نظر گرفت. برای خرید زنجیر گردنبند مناسب استاندردهایی وجود دارد. مهمترین چیزی که در خرید این اکسسوری مهم است، کاربرد آن است.

آن چیزی که زنجیرها را با یکدیگر متفاوت می کند، شکل و نوع بافت آن‌ها است. آنچه هنگام خرید باید بدانید این است که هر کدام از آن‌ها کاربرد مخصوص خود را دارند. بعضی از آن‌ها به تنهایی کاربرد ندارند و در کنار آویز استفاده می شوند. بعضی دیگر به تنهایی می‌توانند به عنوان یک گردنبند زیبا و خاص مورد استفاده قرار گیرند.

زنجیر گردنبند مناسب

اهمیت اندازه گیری گردنبند

اندازه‌گیری درست گردنبند بر اساس خطوط گردن و یقه اهمیت زیادی دارد. اگر استایل و گردنبند با هم تناسب نداشته باشند، جلوه بی نظمی را به نمایش می‌گذارد. هماهنگی بین آیتم های استایل برای خرید زنجیر گردنبند مناسب اهمیت زیادی دارد. به یاد داشته باشید برای لباس‌هایی که یقه اسکی دارند، بهتر است از گردنبند پرنسس و یا چند رشته استفاده کنید.

اهمیت سایز گردن در خرید گردنبند

بهتر است برای خرید زنجیر گردنبند مناسب اندازه دور گردن خود را بدانیم. زنجیرهایی که خیلی کوتاه هستند، مناسب افرادی هستند که گردن بلند و باریک دارند. این زنجیر در این افراد موجب زیبایی و جذابیت خاص آن ها می شود. برای کسانی که گردن کوتاه و باریکی دارند، زنجیرهای 50 الی 60 سانتی متر بهترین انتخاب هستند. این مدل ها گردن آن ها را بلندتر از آن چیزی که هست نشان می دهد. افرادی که گردنشان سایز متوسط دارد در انتخاب هر مدل از زنجیر می توانند آزادانه تصمیم بگیرند. برای آشنایی با انواع طول گردنبند به مقاله با کاربردهای انواع گردنبند از نظر طولی آشنا شوید، مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید  تفاوت ست و نیم ست نقره؛ آشنایی با زیورآلات نقره

زنجیر گردنبند مناسب

سایزهای استاندارد گردنبند برای زنان

برای خرید زنجیر گردنبند مناسب خانم ها 5 اندازه استاندارد وجود دارد:

  1. سایز گردنبند چوکر ۱۶ اینچ (۴۰ سانتی‌متر) است.
  2. سایز گردنبند Matinee (نمایشی) حدود ۲۰ اینچ (۵۰ سانتی‌متر) است که تا زیر یقه لباس آویزان است.
  3. سایز گردنبندی که می‌خواهید تا روی سینه‌های شما آویزان باشد باید از زنجیرهایی به طول ۲۰ اینچ (۵۵ سانتی‌متر) باشد.
  4. سایز گردنبند پرنسس ۱۸ اینچ (۴۵ سانتی‌متر) است و گردنبند پرنسس به اندازه‌ای است که روی یقه لباس قرار می‌گیرد.
  5. برای استفاده از گردنبند تا زیر سینه‌ها و نزدیکی ناف باید اندازه ۲۴ اینچی (۶۰ سانتی‌متری) آن را انتخاب کنید.

سایزهای استاندارد گردنبند برای مردان

برای خرید زنجیر گردنبند مناسب آقایان 4 اندازه استاندارد وجود دارد:

  1. کسانی که گردن‌ کوتاه دارند بهتر است گردنبند با سایز ۱۸ اینچ (۴۵ سانتی‌متر) انتخاب کنند.
  2. استفاده از سایز گردنبند مردانه ۲۰ اینچ (۵۰ سانتی‌متر) بین مردان بسیار رایج است.
  3. مردانی که می‌خواهند گردنبند تا زیر سینه آنها آویزان باشد باید سراغ سایز ۲۴ اینچی (۶۰ سانتی‌متری) بروند.
  4. انتخاب گردنبند با سایز ۲۲ اینچ (۵۵ سانتی‌متر) برای کسانی مناسب است که می‌خواهند گردنبند آنها تا پایین یقه‌شان بلند و آویزان باشد.

هنگام خرید زنجیر گردنبند مناسب برای کودکان به یاد داشته باشید که سایز مناسب برای آن ها بین ۱۴ تا ۱۶ اینچ (۳۵ تا ۴۰ سانتی‌متر) است.

 زنجیر گردنبند مناسبنکته های مهم در استفاده از انواع گردنبند

برای گردن‌های کوتاه و یقه هفتی، گردنبندهایی که زنجیر کوتاه دارند مناسب هستند. برای گردن‌ های بلند و یقه باز، گردنبندهایی که زنجیر متوسط دارند مناسب اند. هنگام استفاده از لباس یقه گرد، گردنبندهایی که زنجیر متوسط تا بلند یا آویزهای بلند و کشیده دارند استفاده کنید. گردنبند چوکر برای لباس‌های دکلته مناسب است. اگر می‌خواهید گردنبند چوکر بپوشید، توجه کنید که طول زنجیر آن ۵ سانتی‌متر بیشتر از اندازه‌ی دور گردن باشد. هنگام پوشیدن لباس یقه اسپرت، گردنبند ظریف و نازک مثل پلاک و زنجیر انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید  جواهرات سلطنتی ایرانی؛ پنج مورد از مشهورترین جواهرات سلطنتی تاریخ ایران

سخن آخر

برای خرید زنجیر گردنبند مناسب داشتن اطلاعات کافی راجع به اندازه و سایزهای استاندارد، تاحد زیادی انتخاب شما را آسان میکند. با داشتن این اطلاعات می توانید بهترین و زیباترین نوع تیپ و استایل را داشته باشید. اگر به طرح های اصیل ایرانی و یا سبک هنرهای قدیمی اروپایی علاقه مندید، نگاهی به محصولات گالری آرته لایف استایل بیاندازید. شما عزیزان امکان سفارش طرح های ویژه ی خود را نیز دارید. در نتیجه، می توانید هدیه ای مخصوص و ویژه به عزیزانتان بدهید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *