یاقوت کبود و خواص و فواید آن

یاقوت کبود نوعی سنگ آبی تیره است که از خانواده کوراندوم است. این سنگ زیبا از اکسید آلومینیوم با ردی از آهن، منیزیم، کروم و تیتانیوم تشکیل شده است. یاقوت کبود بخشی از سیستم کریستالی شش‌ضلعی است. یاقوت‌کبود سنگ قیمتی است از نظر زیبایی و خواص بسیاری که دارد بسیار موردتوجه قرار گرفته است. این سنگ به معنای شادی و خردی است که با حقیقت و وفاداری همراه است. از زمان‌های گذشته یاقوت‌کبود را سنگ آسمانی می‌دانستند. انواع جواهرات زنانه ساخته شده با یاقوت‌کبود به دلیل خواص و فواید بسیار از زمان‌های گذشته بسیار مورد استقبال بوده است. در ادامه این مقاله از آرته به برخی فواید استفاده از این سنگ گران‌بها می‌پردازیم.

انواع یاقوت‌کبود از نظر رنگ

یاقوت کبود یکی از چهار گوهر گران‌بها است و در کنار الماس، زمرد و یاقوت به زیبایی می‌درخشد. درگذشته بیشتر رنگ یاقوت‌کبود را با سایه‌های آبی نیمه‌شب می‌شناختند. اما در حقیقت این سنگ طیف رنگی زیبا و درخشانی دارد.

یاقوت‌کبود صورتی

گذشتگان بر این باور بودند که این رنگ یاقوت‌کبود، احساسات را تحریک می‌کند. همچنین عقل را به عشق می‌آورد و قدرت قلب را پرورش می‌دهد.

یاقوت‌کبود زرد

این نوع یاقوت به چاکرای شبکه خورشیدی جرقه می‌زند. با این کار قدرت و رفاه را به ارمغان می‌آورد.

یاقوت‌کبود بنفش

گفته شده این نوع یاقوت کبود به روح متصل است و به پاک‌سازی و آوردن خرد به چاکرای تاج کمک می‌کند.

یاقوت‌کبود سفید

از زمان‌های دور این رنگ یاقوت کبود را مسبب ایجاد وضوح، خلوص و هدف برای مسیر شناخته‌اند.

یاقوت‌کبود آبی

این نوع یاقوت‌‌کبود رمانتیک و سلطنتی از دیرباز با خلوص، اشراف، وفاداری و اعتماد همراه بوده است. انگشترهای ساخته شده با این سنگ آبی درخشان بسیار موردتوجه و محبوبیت هستند.

بیشتر بخوانید  ایجاد حساسیت پوستی؛ چه عواملی موجب حساسیت پوستی به زیورآلات می‌شود؟

خواص و مزایای یاقوت‌کبود

سنگ شادی و خرد

یاقوت کبود برگرفته از کلمه یونانی Sappheiros و لاتین Sapphirus است که هر دو به سنگ آبی ترجمه می‌شوند. یاقوت‌کبود به دلیل رنگ‌های آبی عمیق و غنی‌اش محبوب است. اما از دوران قرون‌وسطی این سنگ درخشان و گران‌بها را با نام سنگ یاقوت‌کبود می‌شناسیم. درگذشته این سنگ را به دلیل رنگ بی‌نظیری که دارد یادآور رنگ مخملی آسمان نیمه‌شب می‌دانستند. بر این باور بودند که دلیل درخشش این سنگ وجود عشق، ثروت، خرد و شگفتی در یاقوت‌کبود است. سنگ یاقوت‌کبود مانند ستاره‌ای که در مقابل آسمان نیمه‌شب قرار گرفته است، از دیرباز به نجابت و عظمت متصل بوده و به‌عنوان نمادی برای آسمان‌های بالا عمل می‌کند.

یونانیان از سنگ یاقوت کبود برای جلب لطف خدای آپولو استفاده می‌کردند. فرمانروایان ایرانی نیز معتقد بودند که آسمان با بازتابی که از سنگ یاقوت کبود گرفته به رنگ آبی خالص درآمده است. پادشاهان و ملکه‌ها این سنگ را می‌پرستیدند زیرا گفته می‌شد طلسمی است که آن‌ها را ایمن نگه می‌دارد. همچنین نور خرد این سنگ آن‌ها را احاطه می‌کند. حتی در عصر امروزی ما، این جواهر بیش از همه سنگ‌های قیمتی می‌درخشد. امروزه سنگ یاقوت‌کبود به‌عنوان سنگ تولد ماه سپتامبر در نظر گرفته می‌شود. این سنگ نشان‌دهنده خرد و شادی است که از طریق قدرت طول عمر کامل به دست می‌آید.

سنگ معنویت و شجاعت

از دوران باستان تا قرون‌وسطی و تا امروز، یاقوت کبود مزایای شفابخش بی پایانی را به ارمغان آورده است. این گوهر آبی زیبا سرشار از معنویت است. به این دلیل که موجب خرد و شگفتی می‌شود باعث کمک به ذهن برای حفظ آرامش و تمرکز افراد می‌شود. این جواهر گران‌بها همچنین برای کسانی است که می‌خواهند از حقیقت، وضوح، آگاهی و شجاعت عمیق‌تری در دنیای خود بهره‌مند شود. در زمان‌های قدیم، یاقوت کبود را برای محافظت در برابر سم و بیماری استفاده می‌کردند. این سنگ از شما در برابر انرژی‌های سمی و ارتعاشات منفی که می‌توانند بر قلب و روح شما سنگینی کنند، محافظت می‌کند.

بیشتر بخوانید  خواص درمانی فیروزه؛ آیا سنگ فیروزه خواص درمانی دارد؟

سنگ آرامش‌بخش

انرژی شیرین و خردمندانه سنگ یاقوت کبود می‌تواند به شما بسیار کمک کند. این سنگ به لطف انرژی آرام‌بخش خود باعث ایجاد حس آرامش و استراحت می‌شود. همچنین به‌عنوان یک تسکین طبیعی برای کسانی است که با بی‌خوابی دست‌وپنجه نرم می‌کنند. انرژی آبی ملایم یاقوت‌کبود همچنین می‌تواند به بیماری‌هایی مانند میگرن و سردرد، مشکلات بینایی، مشکلات گوش داخلی، سرگیجه و مشکلات سلامت مرتبط با تعادل کمک کند. یاقوت‌کبود همچنین به متعادل کردن احساسات نیز کمک می‌کند. به این معنی که می‌تواند به کاهش علائم فیزیکی که تمایل به استرس و اضطراب نیز دارند کمک کند.

درمان‌کننده بیماری‌های جسمی

یاقوت کبود با برگرداندن تعادل به بدن به بهبود و درمان عملکرد غده تیروئید کمک می‌کند. به همین دلیل درمانی مفید و کمک‌کننده برای مشکلات عصبی قلبی و کاهش اشتها است. سنگ یاقوت‌کبود نیز یک اکسیر عالی است و می‌تواند به ازبین‌بردن سموم بدن و سم‌زدایی بدن کمک کند. یاقوت‌کبود سنگ مناسبی است که در طول تغییر فصول از آن استفاده کنید زیرا می‌تواند بدن را از نظر فیزیکی برای مقابله با این تغییرات آماده کند.

از دیگر خواص یاقوت کبود

  • تعادل و تقویت قلب
  • افزایش سیستم ایمنی بدن
  • مفید برای کبد و کیسه صفرا
  • ترمیم‌کننده سلول‌های پوست، مو و ناخن
  • درمان‌کننده دردهای عصبی
  • کمک به بهبود آثار زخم

سخن نهایی

سنگ‌های قیمتی یاقوت کبود با درخششی فوق‌العاده همواره برای انواع جواهرات محبوب و مورداستفاده بوده‌اند. سنگ یاقوت‌کبود فوق‌العاده زیباست و خواص فراوانی نیز دارد. به همین دلیل است که این گوهر زیبا و درخشان برای قرن‌ها یک نیروی واقعاً وسوسه‌انگیز در درمان بیماری‌ها بوده است. شما می‌توانید برای تهیه جواهرات ساخته شده با این سنگ درخشان و دیگر سنگ‌های قیمتی را از آرته لایف استایل تهیه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *