زیورآلات برند کارتیر

آشنایی با زیورآلات برند کارتیر

برند کارتیر یا به عبارتی Cartier از محبوب‌ترین کمپانی‌های تولید کالاهای لوکس در جهان است. این کمپانی بیش از صد سال است که در زمینه طراحی و تولید طلا و جواهرات، ساعت، عطر و نقره فعالیت دارد. اعتبار طراحی‌های کارتیر تا جایی بوده که از آن‌ها در طراحی، تاج‌های سلطنتی در 19 خاندان سلطنتی استفاده شده است. در ادامه قصد داریم درباره زیورآلات برند کارتیر و مدل‌های متنوع آن صحبت کنیم.

تاریخچه زیورآلات برند کارتیر

کارتیر برندی جذاب و متنوع در کشور فرانسه است. بیش از 150 سال پیش، یعنی در سال 1847 لوئیس فرانسوا کارتیه در سن 31 سالگی کارگاه جواهر سازی Maitre Adolphe Picard را تحویل گرفت. بعدها در سال 1853 با نام تجارت خانوادگی کارتیه فعالیتش را ادامه داد. این شرکت تا سال‌ها به صورت خانوادگی اداره شد.

در سال 1910 با فروش اولین کارتیه الماس Hope به اوالین مک لین، ارتباط وسیع‌تری با سرمایه‌داران معروف دنیا مانند راکفلرها و فورد با این شرکت شکل گرفت. از سال 1964 تا به امروز تحت مدیریت یکی از شرکت‌های فرعی کمپانی مالی ریچمونت SA قرار دارد.

انواع زیورآلات برند کارتیر

امروزه زیورآلات برند کارتیر را کلکسیونی از نفیس‌ترین و زیباترین جواهرات در سطح دنیا می‌دانند. به طوری که بسیاری از افراد برجسته، سرمایه‌داران بزرگ و افراد خانواده‌های سلطنتی اغلب از مشتریان این برند مطرح هستند. در ادامه انواع جواهرات تولید این کمپانی را معرفی می‌کنیم.

زیورآلات برند کارتیر

1- حلقه کارتیر

حلقه‌ها یکی از انواع زیورآلات برند کارتیر هستند. به دلیل طراحی خاص، این حلقه‌ها گزینه مناسبی برای حلقه ازدواج هستند. حلقه‌های سه لایه از معروف‌ترین حلقه‌های برند کارتیر هستند. این حلقه‌ها از سه لایه نازک تشکیل شده است. برای افرادی که به دنبال ایده‌های هنری انتزاعی هستند، ست این حلقه مدرن با حلقه‌های سنتی می تواند ترکیب زیبایی ایجاد کند.

بیشتر بخوانید  زیورآلات نقره ای یا طلایی؟ رنگ مناسب شما چیست؟

2- دستبند کارتیه

دستبند Cartier Love از جواهرات نمادین تولید برند کارتیر است. این دستبند به خاطر جذابیت و راحتی و همچنین، طراحی یک شکل آن برای مردان و زنان، توجه افراد بسیاری را به خود جلب کرده است. ویژگی خاص این دستبند این‌ است که تنها برای یک مدل لباس خاص طراحی نشده است. در نتیجه با هر نوع لباس قابلیت ست شدن دارد.

3- ساعت‌های کارتیر

یکی دیگر از زیورآلات برند کارتیر ساعت‌های آن است. لویی کارتیه اولین فردی بود که ساعت‌های مچی مردانه را رواج داد. این ایده زمانی به ذهن او خطور کرد که دوست خلبان وی از مشکلات استفاده از ساعت جیبی برای ثبت زمان پرواز شکایت می‌کرد. سرانجام در سال 1904 اولین ساعت مچی خود را با عنوان سانتوس روانه بازار کرد.

این عمل کارتیر در بین طراحان آن زمان جنجال به پا کرده و انتقادهای زیادی را بر او وارد کرد. در آن زمان مردم ساعت‌های مچی را مناسب خانم‌ها می‌دانستند. سرانجام راحتی استفاده از ساعت مچی باعث استقبال چشمگیر مردان از آن شد.

زیورآلات برند کارتیر

4- ساعت مرموز

در سال 1913 موریس کویت ساعت مرموز را برای کارتیه طراحی کرد. جذابیت این ساعت به علت طرز حرکت عقربه‌های آن بود. طراحی این ساعت به گونه‌ای بود که انگار عقربه‌‌های آن روی آب شناور است. عقربه‌ها بر روی سطح کریستالی شفاف قرار دارند. همچنین، این ساعت بدون چرخ‌دنده کار می‌کند. کارتیه نیز با الماس و سنگ‌های قیمتی این ساعت را به یک اثر هنری تبدیل کرد.

5- گردنبندهای کارتیر

از دیگر زیورآلات برند کارتیر گردنبندهای آن است. با طراحی جذاب گردنبندهای کارتیر همیشه نگاه بیننده غافلگیر می‌شود. به دلیل طرح‌های مختلف و حال و هوای خاص به کار رفته در این گردنبندها با سبک و سلیقه افراد مختلف سازگار هستند.

بیشتر بخوانید  محبوب ترین سنگ‌ها در زیورآلات؛ از چه سنگ‌هایی در بیشتر در جواهرات استفاده می‌شود؟

علت گران قیمت بودن زیورآلات برند کارتیر چیست؟

گران بودن قیمت زیورآلات برند کارتیر دلایل مختلفی دارد. اردوارد هفتم پادشاه انگلیس به لویی کارتیه لقب «جواهرساز پادشاهان» داد. پس از این نام‌گذاری، طرح‌های بی‌نظیر کارتیر مورد توجه بسیاری از اشراف قرار گرفت. علت دیگر آن کیفیت بالای این زیورآلات است. همچنین، ساعت‌های برند کارتیه با بالاترین کیفیت توسط صنعت‌گران در سوئیس ساخته شده است.

زیورآلات برند کارتیر

طراحان این برند نیز همه از هنرمندانی هستند که سابقه طولانی خانوادگی در زمینه تولید زیورآلات با کیفیت دارند. همچنین، برای جلوگیری از هر گونه تقلب در زیورآلات برند کارتیر هر محصول با یک کد منحصربه‌فرد شماره‌گذاری شده است، تا از هر گونه تقلب در این زمینه جلوگیری شود. این‌ها همه دلایلی هستند که باعث گران بودن جواهرات کارتیر شده است.

سخن آخر

زیورآلات برند کارتیر به علت ظرافت در ساخت و کیفیت محصولات آن بسیار مورد توجه افراد مطرح و مشهور قرار گرفته‌اند. همچنین، هنر دست طراحان و تنوع الماس‌ها و سنگ‌های قیمتی باعث شده این برند در میان طرفداران زیورآلات مطرح شود. در نتیجه زیورآلات برند کارتیر بهترین گزینه، برای افرادی که به دنبال جواهرات مدرن و متناسب با سبک پوشش خود هستند است. در گالری آرته لایف استایل می‌توانید با انواع برندها نظیر زیورآلات برند پاندورا، زیورآلات برند شنل و زیورآلات برند ون کلیف آرپلز بیشتر آشنا شوید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *