انواع نقره

انواع نقره ایرانی و خارجی؛ کدام نقره بهتر است؟ خارجی یا ایرانی؟

نقره ارزان‌ترین فلز باارزش است و در شیمی با نماد شیمیایی Ag شناخته می‌شود. در مورد نقره همیشه چند سوال ذهن بسیاری از افراد را درگیر می‌کند. تفاوت میان انواع نقره‌های ایرانی، ایتالیایی و تایلندی در چیست؟ کدام یک از از انواع آن‌ها بهتر است؟ چرا قیمت نقره خارجی بیشتر از نقره ایرانی است؟ نقره با عیار 925 چیست؟ قبل از هر چیز باید گفت نقره، یک فلز براق و جذاب سفید رنگ است. این فلز یکی از فلزات گرانبها محسوب می‌شود. بیشترین کاربرد این فلز زیبا رسانایی بالا، جلا دار، نرم و چکش خوار بودن آن است. بیشترین مصرف نقره در ساخت جواهرات و لوازم تزئینی است.

نقره استرلینگ چیست؟

در انواع نقره‌ها، نقره عددی با شماره 925 حک شده که این عدد نشانگر عیار آن است. نقره استرلینگ آلیاژی از نقره است که با فلزی همچون مس ترکیب می‌شود. نقره استرلینگ بهترین عیار نقره برای ساخت زیورآلات است. بیشتر زیورآلات نقره با این عیار نقره تولید می‌شوند. وجود این عدد یک دلیل بر اصل بودن نقره شما است که البته همیشه اینطور نیست. ممکن است که شما اعداد 950 یا 990 در زیورآلات دیده باشید که این اعداد عیارهای دیگر نقره هستند.
انواع نقره

فرق نقره ایرانی با انواع نقره‌های خارجی در چیست؟

قیمت نقره ایرانی ارزان‌تر از نقره‌های خارجی است. اینطور نیست که بگوییم نقره ایرانی از کیفیت پایین‌تری برخوردار است و به همین دلیل قیمت کمتری دارد. نقره ایرانی کیفیت بسیار خوبی در دنیا دارد. با این حال چون در ایران ساخته می‌شود قیمت مناسب‌تری نسبت به نقره‌های خارجی دارد. مناسب‌تر بودن قیمت نقره ایرانی امتیازی مثبت برای طرفداران این زیورآلات زیبا محسوب می‌شود. در آخر می‌توان گفت نقره ایرانی با خارجی فرق دارد، ولی نمی‌شود تفاوت زیادی برای آن قائل شد.

بیشتر بخوانید  محبوب‌ترین انواع سنجاق سینه زنانه

تفاوت انواع نقره‌های ایرانی در چیست؟

بین انواع مدل‌های نقره ایرانی تفاوت زیادی وجود دارد. زیورآلات نقره در رنگ‌های مختلف نقره ای، طلایی و رزگلد تولید می‌شوند. این تفاوت رنگ ناشی از تفاوت در نوع آبکاری نقره است. آبکاری به منظور جلا دادن و درخشان کردن محصول نهایی است. آبکاری را به اصطلاح مرحله فیشینگ یا پایان کار فرآیند ساخت و ساز می‌نامند. در فرایند آبکاری زیورآلات از مواد اولیه و دستگاه‌های مختلفی استفاده می‌شود. این مواد و دستگاه‌ها هر کدام کیفیت متفاوتی دارند. اخیراً هزینه آبکاری و روکش کاری نقره افزایش یافته است. این موضوع باعث می‌شود برخی از کارگاه‌ها و فروشندگان سودجو از این قضیه سوء استفاده کنند. در نتیجه، آبکاری بی کیفیتی را تحویل مشتری دهند.
انواع نقره

تفاوت کیفیت انواع نقره‌های ایرانی، ایتالیایی و تایلندی:

امکان دارد یک انگشتر نقره ساخت ایران با کیفیت تر از ساخت ایتالیا باشد. بنابراین مقایسه نقره کشورهای مختلف دقیق و درست نیست. زیورآلات ایتالیایی کیفیت بالاتری در سطح دنیا دارند. زیورآلات ایتالیایی درخشندگی و زیبایی چشم نواز بسیار زیادی به همراه دارند. نقره تایلندی هم مانند نقره ایتالیایی از کیفیت بالایی برخوردار است. این نوع در بین انواع مدل‌های نقره طرفداران زیادی در دنیا دارد. بعد از نقره ایرانی بیشترین نقره موجود در بازار، نقره‌ی چینی است. نقره‌های چینی کیفیت خوبی دارند و از درخشندگی و جذابیت بالایی برخوردار هستند. زیاد بودن نقره چینی در ایران به علت روابط اقتصادی با این کشور و واردات راحت آن است.

اهمیت نحوه مراقبت از زیورآلات نقره

آبکاری رودیوم یا همان طلا سفید در انواع نقره‌ها دوام بالایی دارد. زیورآلاتی که طلای سفید نامیده می‌شوند از طلای 18 عیار ساخته شده اند. پس از گذشت یکی دو سال این زیورآلات تغییر رنگ می‌دهند. در زیورالات نقره آبکاری طلای خالص، پس از دو سال رنگ زرد خود را از دست می‌دهد. تغییر رنگ زیورآلات نقره و کدر شدن آن‌ها به علت عدم مراقبت صحیح از آن‌ها است. برای دوام و درخشش بیشتر زیورآلات، باید از برخورد ادکلن و مواد شوینده به آن‌ها جلوگیری کنیم. همچنین، در حمام و حتی هنگام خواب نباید از زیورالات استفاده کنیم.
انواع نقره

بیشتر بخوانید  آشنایی با زیورآلات برند شنل

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم به سوالات شما راجع به انواع نقره‌ها پاسخ دهیم. به طور کلی نقره ایرانی مانند نقره‌های خارجی از کیفیت و جذابیت بالایی برخوردار است. با خرید زیورآلات ایرانی به پیشرفت این صنعت کمک شایانی خواهیم کرد. شما عزیزان می‌توانید کلیه زیورآلات خاص و زیبای نقره را از گالری آرته لایف استایل خریداری نمایید. تمامی این محولات جذاب، ساخته شده توسط هنرمندان خوش ذوق مجموعه هستند. اطمینان شما اعتبار ما است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *