تفاوت نقره ایرانی و خارجی

تفاوت نقره ایرانی و خارجی: آیا نقره کشورهای مختلف متفاوتند؟

نقره فلزی نرم، سفید رنگ و جذاب است که رسانایی بالایی دارد. نقره به دلیل کاربردهای فراوانی که دارد ارزان‌ترین فلز گرانبها است. به همین دلیل استفاده از این فلز در ظروف تزئینی و زیورآلات کاربرد بسیاری دارد. شاید شما هم مانند بسیاری از مردم فکر  کنید نقره‌ی ایرانی و خارجی متفاوت از یکدیگرند و نقره‌های خارجی کیفیت بیشتری دارند؛ ولی در واقع تفاوت نقره ایرانی و خارجی وجود ندارد و از نظر کیفیت با عیارهای یکسان وجود ندارد. در ادامه این مقاله نگاهی می اندازیم به تولیدات نقره در کشورهای مطرح جهان در این حوزه.
تولیدات نقره در کشورهای متفاوت

تولیدات نقره در کشورهای متفاوت

بریتانیا

نقره بریتانیا دارای حداقل 958 ظرافت هزاره است. این آلیاژ 95.84٪ نقره خالص و 4.16٪ مس یا سایر فلزات است. استاندارد Britannia در انگلیس در سال 1697 ایجاد شده است. این استاندارد برای جلوگیری از ذوب شدن سکه‌های نقره استرلینگ بریتانیا است.

مکزیک

معادن نقره مکزیک در سال 2020 حدود 6300 تن نقره تولید کرد و مکزیک را به بزرگترین تولید کننده نقره در جهان تبدیل کرد. پرو و چین به ترتیب در رده های دوم و سوم قرار گرفتند. مکزیک در سال 2019 نیز با تولید 190 میلیون اونس نقره بیشترین تولید نقره را در جهان داشت. شرکت فِرِسنی یو Fresnillo از بزرگترین تولیدکنندگان نقره در جهان، در مکزیک قرار دارد.

پرو؛ تفاوت نقره ایرانی و خارجی

پرو با 120،000 MT در راس لیست بالاترین ذخایر نقره بر اساس کشورهای جهان قرار دارد. با ذخایر نقره بالا، این کشور تولید کننده عمده نقره در سال 2019 بود. پرو 3800 تن از فلز را استخراج کرد و در تولید نقره در مقام دوم جهان قرار گرفت.
تفاوت نقره ایرانی و خارجی

بیشتر بخوانید  گوشواره مخصوص لباس مجلسی؛ انتخاب بهترین گوشواره برای مجالس

روسیه

نقره روسی 91 zolotnik دارای ظرافت میلزیمال 947 است. در روسیه از اوایل قرن 11 برای نشان دادن وزن سکه های طلا از zolotnik استفاده می شد. این آلیاژ حاوی 94.79٪ نقره خالص و 5.21٪ مس یا سایر فلزات است.

استرالیا

در استرالیا کمتر از پرو ماده معدنی نقره تولید می‌شود. با این وجود ذخایر این فلز در این کشور زیاد است. این کشور در سال 2019 فقط 1400 تن نقره به بازار عرضه کرده است، اما دارایی‌های آن 90،000 تن است.

ایران؛ تفاوت نقره ایرانی و خارجی

ایران یکی از کشورهای معدن خیز است و دور از ذهن نیست که معدن نقره نیز داشته باشد. البته که تولید نقره در ایران به میزان کشورهای گفته شده نیست. با توجه به علاقه‌ی ایرانیان به نقره، ایران از وارد کنندگان نقره نیز است.

سخن آخر

در این مقاله درباره تفاوت نقره ایرانی و خارجی گفتیم و اشاره کردیم که عملا تفاوت خاصی وجود ندارد. همه نقره‌ها در اثر رطوبت، دمای بالا و دیگر عوامل، امکان لکه گرفتن دارند. البته که راه‌هایی برای جلوگیری از این اتفاق وجود دارد. با این حال اینطور نیست که مثلا فکر کنید نقره‌ی کشور بریتانیا در هیچ شرایطی لکه نمی‌گیرد. برای اطلاعات بیشتر در نگهداری از نقره‌های خود راهکارهایی برای نگهداری بهتر از نقره را را مطالعه کنید. همچنین می توانید از فروشگاه آرته لایف استایل زیورآلات نقره متنوع از جمله گردنبند نقره، انگشتر نقره و دکمه سرآستین نقره را تهیه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *