زیورآلات برند بولگاری

زیورآلات برند بولگاری؛ کلکسیون‌های برند بولگاری

یکی از معروف‌ترین و قدیمی‌ترین برند‌های طلا و زیورآلات، برند بولگاری است. شرکت بولگاری در زمینه‌های گسترده‌ی ساخت و طراحی جواهرات و دیگر اکسسوری‌ها، با قدمتی طولانی فعالیت دارد. این برند در سال 1884 توسط یک نقره ساز ایتالیایی به نام “Sotirios Bolgaris” پایه‌گذاری شد. در حال حاضر این برند جزء گران بها‌ترین جواهرات و اکسسوری‌های روز دنیا است.

برند بولگاری امروزه در زمینه‌های مختلف مد، عطر و ادکلن، محصولات مراقبت از پوست و هتل‌ها و اقامت گاه‌ها نیز فعالیت دارد. از ارزشمند‌ترین ساعت‌ها در دنیا، ساعت‌های Buigari شناخته می‌شوند. برند بولگاری بیشتر برای تولید و طراحی جواهرات رنگی و یاقوت‌هایی که اشکال خاصی دارند، شهرت جهانی پیدا کرده است. از دلایل دیگر شهرت این برند، در زمینه زیورآلات برند بولگاری است. استفاده از طلای 18 عیار در تمامی محصولاتش دلیل این شهرت است. اگر چه در کشور ایران طلای زیر 18 عیار نداریم، اما در کشور‌های آمریکایی و اروپایی اکثر طلا‌ها، عیار پایین‌تری مثل عیار 14 است.

تاریخچه برند بولگاری

شرکت بولگاری یکی از پیشروان صنعت تولید جواهرات در دنیا است. طراحان این شرکت با الهام از شهر تاریخی رم و سبک‌های مدرن و کلاسیک، جواهرات منحصر به فردی را خلق می‌کنند. دفتر مرکزی این شرکت در حال حاضر در شهر رم در کشور ایتالیا قرار دارد. مؤسس برند بولگاری اولین بار در سال 1884 برند عطر و ادکلن را راه‌اندازی کرد. بعد از آن برای مدت طولانی مشغول به ساخت ظروف تزئینی و نقره بود. تا اینکه در سال 1905، به کمک پسرانش، فروشگاه مرکزی تولید جواهراتش را تأسیس کرد.

برند بولگاری از نقره تا طلا

زیورآلات برند بولگاری که از جنس نقره توسط  Sotirios Bolgaris ساخته شده بودند، رونق گرفت. این گونه که گردشگران انگلیسی که برای سفر به رم آمده بودند، این زیورآلات مورد توجه‌شان قرار گرفت. زمانی که پسران بولگاری به تجارت پدرشان پیوستند، به او پیشنهاد دادند که برای رشد بیشتر دست به ساخت جواهرات متفاوت‌تری بزنند.

بیشتر بخوانید  زیورآلات درباری دوزی چیست؟

زیورآلات برند بولگاری

مفهوم مار در طراحی‌های برند بولگاری

طراحی مار بولگاری به نماد‌های باستانی یونان و رم اشاره دارد. در فرهنگ‌های آنان مار سمبل و نماد باروری، قدرت و اغواگری و تولد دوباره است. بولگاری نیز توانسته است با تلفیق این نماد تاریخی با سبک‌های لوکس و مدرن، محصولات ارزشمند و خاصی را در صنعت زیورآلات برند بولگاری روانه بازار کند. همچنین برای منحصر به فرد شدن این محصولات، از سنگ‌های قیمتی مختلفی نیز استفاده می‌شد.

جواهرات رنگی و فلور الکتریک

در اواسط دهه 50 میلادی، بولگاری با معرفی سنگ‌های قیمتی و رنگی قدم برداشت. در دهه‌های 1980 و 1990، بولگاری بیشتر جواهرات را با استفاده از سنگ‌های قیمتی طراحی کرد. در دهه‌های 50 و 60 میلادی بولگاری، از جواهرت خود در صنعت فیلم‌سازی در آمریکا استفاده کرد. بازیگران مشهوری مثل الیزابت تیلور، اینگرید برگمن، آنیتا اکبرگ، آدری هیپبورن، گریس کلی و بسیاری دیگر از بازیگران در بازی‌هایشان از زیورآلات برند بولگاری استفاده می‌کردند.

کلکسیون‌های گوناگون و متنوع برند بولگاری

بولگاری، محصولات و کلکسیون‌های متفاوت و متنوعی دارد که به معرفی برخی از آن‌ها می‌پردازیم:

FIORE

بولگاری بیش از 100 سال است که نماد طبیعی و زیبای گل را در طراحی‌های خود لحاظ می‌کند. یکی از طراحی‌های بی‌نظیر زیورآلات برند بولگاری، هم نشینی شکوفه‌هایی با رنگ روشن و بسیار زیبا، با الماس‌های درخشان است.

BVLGARI BVLGARI

ساعت‌های لوکس و زیبای BVLGARI BVLGARI به تعداد محدودی و فقط برای 100 مشتری برند در کریسمس 1975 فرستاده شد. اما در سال 1977 میلادی، موفقیت این مدل از زیورآلات برند بولگاری باعث شد تا این ساعت‌های مچی به تولید انبوهی برسند و به یکی از برترین ساعت‌های طراحی شده، تبدیل شوند.

بیشتر بخوانید  زیورآلات نقره

زیورآلات برند بولگاری

MONETE

یکی از مشهورترین و موفق‌ترین نماد‌های برند بولگاری، سکه‌ای است شبیه به سکه‌های دوران روم باستان که این سکه‌ها برای اولین بار در دهه‌ی 1960 میلادی عرضه شدند و جزء کلکسیون همیشگی برند بولگاری تبدیل شدند.

PARENTESI

بولگاری در دهه 1980میلادی، به این فکر کرد که در دنیای مدرن امروزی، زنان شاغل به جواهراتی نیاز دارند که آن‌ها را روزانه استفاده کنند و راحت باشند. همین امر باعث شد تا کلکسیون PARENTESI متولد شود. این نوع از زیورآلات برند بولگاری از سنگ فرش‌های شهر و تراورتون‌هایی که بلوک‌های سنگی را به هم وصل می‌کردند، الهام گرفته شده است.

TUBOGAS

این نوع از زیورآلات برند بولگاری، شامل حلقه‌های متحرک، گردنبند، النگو یا دست بند است. برای ساخت این نوع از جواهرات به متخصص‌های دوره دیده با ساعت‌ها زمان نیاز دارد. طراحی این زیورآلات که شبیه لوله‌های گاز است، در نیمه دوم قرن 19 میلادی توسعه یافت.

SERPENTI

این نوع از زیورآلات بولگاری، به شکل مار است که از افسانه‌های روم و یونان برگرفته شده است. در دهه 1940 میلادی، مچ بند‌ها و بازو بند‌هایی با بدنه‌های منعطف که با طلای زرد پولیش شده و با طرح مار روانه بازار شدند. یکی از شناخته‌ترین کلکسیون‌های زیورآلات برند بولگاری، مار است.

DIVAS, DREAM

جزء کالکشن‌های بولگاری می‌باشد که با ظرأفتی، خاص و زیبا است. این نوع کالکشن با طرح‌های هندسی و گل ترکیبی مرصع را به نمایش در می‌آورد و هم چون عطر‌های برند بولگاری چشمگیر و جذاب است. اگر می‌خواهید در عین زیبایی ظرأفت زنانه و جذابی داشته باشید، کالکشن DIVAS, DREAM در نظر بگیرید.

بیشتر بخوانید  سنگ شاه مقصود و خواص آن

زیورآلات برند بولگاری

SAVE THE CHILDRAN

این نوع کالکشن یکی دیگر از انواع زیورآلات برند بولگاری است که برای کمک و حمایت از کودکان و فعالیت‌های نیکوکارانه در راستای مسولیت اجتماعی (CSR) عرضه شده است. نوشته‌ای که روی این کالکشن حک شده است، به نام SAVE THE CHILDRAN به معنای نجات زندگی کودکان است.

B. ZERO1

این نوع کالکشن با سبکی کلاسیک و سادگی شکوهمندانه‌ای، طراحی خلاقانه برند بولگاری را پس از 100 سال به نمایش می‌گذارد. طراحی این نوع کالکشن به گونه‌ای است که جواهرات و نگین‌های به کار رفته در آن کم است اما بدنه‌ای زیبا و شکیل را دارا می‌باشد.

سخن پایانی

برند بولگاری برای ما ایرانی‌ها شناخته شده است. ما در این مقاله به معرفی زیورآلات برند بولگاری پرداختیم. همانطور که اشاره شد، جواهرات این برند تلفیقی از سبک کلاسیک و قدیمی و مدرن است. این برند مشهور جهانی در عین زیبایی و لوکس و شیک بودن آن، به دلیل استفاده از سنگ‌های قیمتی و الماس‌های درخشان با کیفیت در جواهراتش، از قیمت بالایی برخوردار است.

اگر به زیورآلات برندهای مختلف علاقه دارید پیشنهاد می‌کنم با برند زیورآلات پاندورا و زیورآلات برند شنل نیز آشنا شوید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *