زیورآلات برند تیفانی

آشنایی با زیورآلات برند تیفانی

زیورآلات برند تیفانی جزو گران‌ترین و لوکس‌ترین جواهرات دنیا هستند. تیفانی اند کو (Tiffany & Co) یکی از مشهورترین برندهای طلا و جواهر در جهان است که تا چند سال پیش با نام تیفانی اند یانگ شناخته می‌شد. البته این شرکت کالای لوکس آمریکایی در میان عموم مردم با نام تیفانی شهرت دارد. زمینه اصلی فعالیت‌های آن نیز طراحی، ساخت و فروش جواهرات است.

تاریخچه برند تیفانی اند کو

شرکت تیفانی در سال 1837 توسط چارلز لوئیس تیفانی، به عنوان مرکز فروش محصولات فانتزی و لوازم‌التحریر تآسیس شد. قیمت اجناس تیفانی زمانی که آغاز به کار کرد، مقطوع بود و فقط پول نقد قبول می‌کرد و کارت اعتباری یا چک برایش قابل قبول نبود. در آن زمان این سیاست آن قدر منحصر به فرد بود که در صفحه اول بسیاری از روزنامه‌ها منعکس شد.

در سال 1853 بخش جواهرات نیز به این برند اضافه شد. زیورآلات برند تیفانی شامل انواع گردنبند، دستبند، انگشتر، گوشواره، دکمه سردست و آویز طلا است. تمام محصولات تیفانی در جعبه‌هایی آبی رنگ ارائه می‌شوند که این هم نشانی دیگر از بی مانند بودن و شهرت جهانی این برند است.

رنگ آبی برند تیفانی از یک امپراطور الهام گرفته شده است

همسر ناپلئون سوم، ملکه اوژنی دو مونتیخو، بزرگ‌ترین نماد مد در قرن نوزدهم بود. وقتی چارلز تیفانی پرتره‌ای از او را دید، به این فکر کرد که سایه‌ی آبی رنگ در لباس او بسیار محبوب خواهد بود. بر همین اساس تصمیم گرفت از همین رنگ آبی فیروزه‌ای به عنوان رنگ رسمی برند تیفانی استفاده کند.

بیشتر بخوانید  جدیدترین‌ مدل های گوشواره ‌2022 را بشناسید

زیورآلات برند تیفانی

شرکت زیورآلات برند تیفانی چگونه به قدرت رسید؟

شاید برای شما هم سوال شده که برندی که کار خود را از فروش لوازم التحریر ساده آغاز کرد، چطور توانست به یکی از بزرگترین فروشندگان طلا و جواهرات تبدیل شود؟

یکی از دلایل پیشرفت برند تیفانی، انقلاب فرانسه بود. بعد از انقلاب فرانسه، قیمت الماس در سرتاسر اروپا، 50 درصد کاهش پیدا کرد. اینجا بود که مؤسس تیفانی تصمیم گرفت الماس‌های اروپا را با قیمتی ارزان‌تر خریده و به آمریکا ببرد. با این کار، برند تیفانی سود زیادی کرد.

یکی دیگر از عوامل شهرت و به قدرت رسیدن این برند جواهر فروشی فیلم بودند. صبحانه در تیفانی یکی از مشهورترین فیلم‌ها به شما می‌آید که آدری هپبورن در آن قیلم، الماس زرد گران بهایی را از زیورآلات برند تیفانی بر گردن دارد. این فیلم، جواهرات تیفانی را در ذهن مردم جاودانه کرد.

کلکسیون جواهرات تیفانی

کالکشن‌های مشهور زیورآلات برند تیفانی شامل موارد زیر است:

کالکشن Atlas

موتیف و درون مایه‌ی اصلی این کلکسیون از طرح ساعت اطلس برند تیفانی گرفته شده است. این ساعت اولین بار در سال 1853 میلادی طراحی و عرضه شد. طراحی نوین Atlas X این کالکشن در واقع این پیام را در خود دارد که “همیشه سعی کنید زمان در دستان شما باشد”.

کلکسیون Tiffany T

در تمامی طراحی‌های این کالکشن از حرف انگلیسی T به روش‌های مختلف استفاده شده است.

زیورآلات برند تیفانی

کلکسیون HardWear

در طراحی و ساخت این مجموعه از قدرت و هیجان شهر نیویورک الهام گرفته شده است.

کالکشن Keys

مجموعه‌ی Keys جواهرات تیفانی با این ایده طراحی شده که قفل عقل، لذت و مثبت اندیشی را یکی کنید و زندگی خوبی را برای خود رقم بزنید.

بیشتر بخوانید  انگشتر دست ساز چیست؟ (تشخیص انگشتر دست ساز از انگشتر ماشینی)

مراکز فروش تیفانی

بزرگترین مرکز فروش زیورآلات برند تیفانی در نیویورک آمریکا در فضایی معادل 4 هزار متر مربع است. دومین فروشگاه بزرگ تیفانی در ویرجینیا قرار دارد. همچنین می‌توان گفت تیفانی اولین فروشگاه بین‌المللی خود را در لندن افتتاح کرد و بلافاصله پس از آن نیز در شهر توکیو دومین شعبه بین المللی خود را افتتاح کرد. تیفانی هم اکنون مالک بیش از 300 مرکز فروش در 25 کشور دنیا است که این مراکز فروش در آمریکا، اروپا، آسیا و اقیانوسیه هستند.

سخن آخر

برند تیفانی جواهرات، نقره استرلینگ، چینی، کریستال، لوازم التحریر، عطر، ساعت و کالاهای چرمی را می‌فروشد. تیفانی به واسطه‌ی ارائه جواهرات الماس باکیفیت خود شناخته شده است. میراث این شرکت در سال 1837 تاسیس شد و به عنوان یکی از برجسته‌ترین برندهای لوکس شناخته شد.

اگر به آشنایی با برندهای زیورآلات علاقه مندید پیشنهاد می‌کنیم با زیورآلات برند شنل و زیورآلات برند پاندورا نیز آشنا شوید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *