انواع قفل گوشواره

انواع قفل گوشواره؛ آشنایی با مدل های مختلف قفل های گوشواره

آیا تا به حال به این که چند نوع قفل گوشواره وجود دارد فکر کرده اید؟ رایج‌ترین قفل‌ها در میان انواع آن‌ها در دنیای زیورآلات و جواهرات کدام‌ها هستند؟ آیا می‌دانید کدام قفل ایمن‌تر و محکم‌تر است؟ یک نکته بسیار مهم برای خرید گوشواره که اکثر خانم‌ها به آن اهمیت می‌دهند، انواع قفل گوشواره می‌باشد. گوشواره‌ها قطعاً از محبوب‌ترین عضو خانواده زیورآلات هستند.

معرفی انواع قفل‌های گوشواره‌ها

گوشواره با قفل‌های فشاری

قفل‌های فشاری یکی از رایج‌ترین انواع قفل‌های گوشواره هستند. این قفل‌ها به قفل‌های گیره ای نیز شهرت دارند. قفل‌های فشاری از کیفیت و استاندارد بالایی برخوردارند. پشت گوشواره‌های این قفل‌ها نواری باریک با دو انحنای دایره ای شکل وجود دارد. از مدل‌های قفل‌های فشاری در گوشواره‌های میخی یا پینی استفاده می‌شود. قسمت میخی گوشواره پس از عبور از سوراخ گوش، از سمت دیگر از حفره موجود در قفل عبور می‌کند. ساختار قفل‌های فشاری به نحوی است که امنیت بالایی برخوردارند. در نتیجه، دغدغه‌ی گم شدن گوشواره‌های خود را نخواهید داشت. در انواع قفل گوشواره‌ها، قفل‌های فشاری محبوبیت بیشتری دارند.

انواع قفل گوشواره

گوشواره کلیپسی

قفل گوشواره‌ی کلیپسی روی لولایی ظریف واقع شده است. این گوشواره‌ها به نحوی طراحی شده اند که لاله‌ی گوش شما بین بسط و بدنه‌ی اصلی گوشواره قرار می‌گیرد. در نتیجه، گوشواره محکم و ثابت روی گوش شما قرار دارد. گوشواره کلیپسی برای دو دسته از افراد بسیار کاربرد دارد. دسته اول برای افرادی که از سوراخ کردن گوش‌های خود هراس دارند. دسته دوم افرادی که به دنبال استفاده از چندین گوشواره، بدون زدن پیرسینگ‌های اضافی هستند.

انواع قفل گوشواره

انواع قفل گوشواره؛ قفل‌های فرانسوی

این گوشواره‌ها با نام گوشواره‌های امگا نیز شناخته می‌شوند. قفل گوشواره‌های فرانسوی به نحوی است که احتمال گوشواره را تا حد زیادی پایین می‌آورد. قفل آن‌ها گیره‌ای فلزی است که بعد از عبور از سوراخ گوش، با یک بست قفل می‌شود. همانطور که گفتیم قفل این گوشواره‌ها از امنیت بالایی برخوردار است. در نتیجه، از آن‌ها در گوشواره‌هایی که به سنگ‌ها و کریستال‌های گران قیمت مزین شده اند، استفاده می‌شود. به طور کلی، استفاده از این نوع قفل، در گوشواره‌های باارزش و قیمتی بیشتر دیده می‌شود. قفل‌های فرانسوی در انواع گوشواره‌ها از جمله گوشواره‌های طلا، نقره، مس و استیل استفاده می‌شوند.

بیشتر بخوانید  زیورآلات در دوره افشاریان

انواع قفل گوشواره

قفل‌های حلقه ای

این نوع قفل‌ها از معروف‌ترین انواع قفل گوشواره هستند. این نوع قفل به دلیل امنیت که دارند مورد توجه بساری از مصرف کنندگان قرار گرفته‌اند. علاوه بر این، امنیت قفل‌های گوشواره‌های حلقه‌ای به نحوی است که در گوشواره‌های بچگانه نیز کاربرد دارند. در نتیجه، احتمال گم شدن این نوع گوشواره به نسبت دیگر مدل‌ها بسیار پایین است. به طور کلی گوشواره‌های حلقه محبوبیت زیادی دارند برای آشنایی با انواع گوشواره، به مقاله‌ی اصطلاحات انواع زیورآلات (انواع گوشواره) مراجعه کنید.

انواع قفل گوشواره

قفل‌های اهرمی

از دیگر انواع قفل گوشواره، قفل اهرمی است. در این نمونه قفل‌ها، قلابی قرار گرفته است. این قفل‌ها به وسیله‌ی یک اهرم لولایی به پشت گوشواره وصل می‌شوند. قفل‌های اهرمی عموماً در گوشواره‌های جواهری و گران قیمت کاربرد دارند. بسته شدن بی‌دردسر و ایمن بودن این قفل‌ها موجب شده محبوبیت زیادی بین دیگر مدل‌ها داشته باشند. طراحی قفل‌های اهرمی به نحوی است که نمی‌توان از آن‌ها در همه‌ی مدل‌های گوشواره‌های استفاده کرد. این قفل‌ها گزینه‌ی بسیار مناسبی برای گوشواره‌های بزرگ هستند. قفل‌های اهرمی از رایج‌ترین قفل‌های گوشواره در اروپا محسوب می‌شوند.

انواع قفل گوشواره

قفل‌های قلابی

این نوع قفل‌ها مانند حرف انگلیسی S هستند. قفل‌های قلابی با نام قفل آفریقایی نیز شناخته می شو‌ند. وزن گوشواره‌های سنگین مانع بیرون آمدن قفل‌های قلابی از گوش می‌شود. در نتیجه، از این قفل اغلب در گوشواره‌های نقره و سنگین استفاده می‌شود. برخی از این نوع قفل‌ها یک بست سلیکونی نیز دارند. این بست سیلیکونی اطمینان مصرف کننده را تا حد زیادی جلب می‌کند. به یاد داشته باشید که حتماً هنگام خواب این گوشواره‌ها را از گوشتان درآورید. در غیر این صورت، احتمال دارد موجب آسیب رسیدن به پوست شود.

بیشتر بخوانید  سیاه قلم چیست؟

انواع قفل گوشواره

قفل بخیه ای

طراحی این قفل‌ها به نحوی است که بدنه‌ی گوشواره نیز در آن استفاده می‌شود. قفل‌های بخیه‌ای انتخاب مناسبی برای گوش‌هایی هستند که چند سوراخ دارند. این گوشواره‌های امنیت خوبی دارند و نیازی به هیچ قفل پشتیبانی ندارند. قفل‌های بخیه ای از داخل چند سوراخ رد می‌شوند. در نتیجه، احتمال افتادن آن‌ها بسیار پایین است.

انواع قفل گوشواره

گوشواره پیچی؛ انواع قفل گوشواره

قفل‌های پیچی است. از دیگر مدل‌های قفل‌ها هستند. این مدل درست مانند قفل‌های میخی عمل می‌کند. با این تفاوت که پشت قفل‌های پیچی به میخ گوشواره پیچ می‌شود. در نتیجه، احتمال افتادن گوشواره بسیار پایین است.

سخن آخر

گوشواره‌ها جزء زیورآلاتی هستند که اغلب طراحی‌های نوآورانه و کاملاً جدیدی در آنها به چشم می‌خورد. طراحی‌های مختف گوشواره‌ها با علایق و تمایلات مردم تا حد زیادی هم خوانی دارند. پیش از خرید گوشواره، راحتی و ایمنی گوشواره مورد نظر را بررسی نمایید. این موارد تا حد بسیار زیادی به نوع قفل گوشواره بستگی دارد. استفاده از گوشواره از گذشته میان اقوام مختلف رایج بوده است. پس از مطالعه این مقاله، هنگام انتخاب گوشواره، دیگر درگیر مشکلات مختلف نخواهید بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *