انگشتر دست ساز

انگشتر دست ساز

انگشتر دست ساز، دارای طرفدارن زیادی است و زیبایی خاص و منحصر به فردی دارد. دست ساز بودن انگشتر یا ماشینی بودن انگشتر، یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیر گذار بر روی قیمت آن است.  برای شناسایی انگشترهای دست ساز و تشخیص آن‌ها از انگشترهای ماشینی ماشینی، در نگاه اول به رکاب انگشتر توجه و دقت می‌کنند. در ادامه با ما همراه باشید تا با این نوع انگشترها آشنایی بیشتری پیدا کنید.

انگشترهای دست ساز

انگشترهای دست ساز در دو مدل مردانه و زنانه در بازار موجود هستند و زیبایی خاصی دارند. رکاب انگشتر دست ساز با هنرهای اصیلی مانند شبکه کاری، قلم زنی، آیینه کاری، مخراج کاری و… تزیین می‌شود. انجام همه این ظریف کاری‌ها  در کنار قرار گرفتن سنگ قیمیتی و ارزشمند بر روی این انگشتر ها، سبب بالا رفتن قیمت آن‌ها می‌شود. از جمله سنگ‌های ارزشمندی که روی انواع انگشترهای دست ساز قرار داده می‌شوند، می‌توان سنگ فیروزه نیشابور، در نجف، عقیق یمانی، لعل بدافشان و… را نام برد. انگشترهای دست ساز از انگشترهای ماشینی زیباتر و البته گران‌ قیمت‌تر هستند. عیار نقره‌ای که با آن انگشترهای دست ساز ساخته می‌شوند نیز با عیار نقره انگشترهای ماشینی متفاوت است. در جواهرات دست ساز معمولاً از نقره با عیار 925 استفاده می‌شود و اما در جواهرات ماشینی از عیار نقره 90 استفاده می‌شود، طبیعی است که این موضوع نیز روی قیمت نهایی انگشترهای دست ساز اثر می‌گذارد و یکی از دلایل گران بودن این انگشترها همین موضوع است.

انگشتر دست ساز

تشخیص اصل بودن انگشتر دست ساز

هنگام خرید انگشتر برای اطمینان یافتن از دست ساز بودن انگشتری که انتخاب کرده‌اید و برای تشخیص درست آن از انگشتر ماشینی باید به رکاب آن و ظریف کاری که روی آن شده و البته عیار نقره آن توجه و دقت داشته باشید. اگر می‌خواهید از گزینه خرید اینترنتی برای خرید انگشتر استفاده کنید، باید حتماً از سایت‌های معتبر و مطمئن مانند آرته لایف استایل خریداری کنید. در خصوص خریدهای حضوری نیز بهتر است از افرادی که می‌شناسید و قابل اعتماد هستند خرید کنید و از آن‌ها بخواهید در مورد جزئیات انگشترها، توضیحاتی را در اختیار شما قرار دهند، تا انتخاب درستی داشته باشید.

بیشتر بخوانید  ست کردن زیورآلات با لباس رنگ خنثی؛ استایل خاص خود را داشته باشید!

امتیازات انگشترهای دست ساز نسبت به انگشترهای ماشینی

انگشتر دست ساز زیبایی و چشم گیری خاصی دارد. افراد خاص پسند فقط از این نوع انگشترها استفاده می‌کنند. در این جا تعدادی از مزایای انگشترهای دست ساز را به اختصار مطرح می‌کنیم. توجه به همین مزایا  نیز به شما در شناخت و تشخیص درست انگشترهای ساخته شده با دست از انگشترهای ماشینی کمک خواهد کرد:

  • این نوع انگشترها، سطحی یک دست و صاف دارند. وجود حباب و یک دست نبودن سطح انگشترهای ماشینی یکی از عمده‌ترین مشکلات این انگشترها است. اما در طی ساخت انگشترهای دست ساز، فرصتی برای ایجاد تبلو یا تخلخل وجود ندارد.
  • تمیز بودن داخل رکاب و زیر نگین نیز یکی دیگر از امتیازات مهم انگشترهای دست ساز است. در طی ساخت این انگشترها، بعد از قرار دادن نگین انگشتر در جای مناسب خود، داخل رکاب و زیر نگین را پولیش می‌زنند و جلا می‌دهند.
  • منحصر به فرد بودن طرح‌ها یکی دیگر از امتیازات این نوع انگشترها است. فرد سازنده طبق سلیقه خود و یا سفارش مشتری، پیچ و خم‌ها و طرح‌های خاصی را روی رکاب انگشتر کار می‌کند.

انگشتر دست ساز

  • این نوع انگشترها پولیش کاری می‌شوند و به همین علت جلا و درخشش بیشتری دارند.

سخن آخر

با توجه به مواردی که در این مقاله بیان شد، انگشتر دست ساز مزیت‌های بسیاری نسبت به انگشتر ماشینی دارد. انگشترهای دست ساز در طرح‌های متنوع برای آقایان و خانم‌های خوش سلیقه ساخته و طراحی می‌شوند و در بازار عرضه می‌گردند. این انگشترها به دلیل داشتن عمری طولانی، می‌توانند جایگزین مناسبی برای انگشترهای ماشینی باشد. تنها کافیست با صرف هزینه‌ای بیشتر، محصولی با کیفیت‌تر خریداری نمایید.

بیشتر بخوانید  گوهر مروارید، هدیه ای در طبیعت

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *