گره خوردن زنجیر گردنبند

گره خوردن زنجیر گردنبند؛ راه های جلوگیری از در هم پیچیدن زنجیر گردنبندها

گردنبندها یکی از تأثیرگذارترین اکسسوری‌ها در استایل شما هستند. در مواردی ممکن است این اکسسوری جذاب در هم بپیچد. یعنی ممکن است زنجیر گردنبند در خود و یا دیگر گردنبندها گره بخورد. جدا کردن زنجیرها از یکدیگر ممکن است دردسر ساز شود. گاهی هنگام باز کردن گره، زنجیر گردنبند پاره می‌شود. راه‌هایی برای جلوگیری از گره خوردن زنجیر گردنبند وجود دارد. بهتر است برای اینکه عمر آویزهای شما بیشتر باشد با این راهکارها آشنا شوید. در این مقاله به تعدادی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

گره خوردن زنجیر آویزها

تا به حال همه‌ی شما حداقل یک بار هنگام استفاده از زیورآلات با این مشکل مواجه شده اید. این مسئله در بیشتر موارد برای گردنبندهای نازک و چند لایه پیش می‌آید. اما شما می‌توانید با رعایت اصولی ساده تا حدی از گره خوردن آن‌ها جلوگیری کنید. عوامل مختلفی در طی روز موجب گره خوردن زنجیرها می‌شوند. برای حفظ و نگهداری از آویزهای خود و جلوگیری از گره خوردن زنجیر گردنبندها راهکارهایی وجود دارد.
گره خوردن زنجیر گردنبند
1- در طول حمام خود بهتر است گردنبندهای خود را درآورید.
2- زمانی که می‌خواهید موهای خود را شانه کنید نیز بهتر است از گردنبندها استفاده نکنید. زیرا مو یکی از تأثیرگذارترین محرک‌ها برای گره خوردن زنجیر است.
3- پیشنهاد می‌کنیم حتماً برای آویزها و زیورآلات خود مکانی جدا و منظم برای نگهداری داشته باشید. این یکی از مهم‌ترین اصل‌هایی است که باید رعایت کنید.
4- اگر جای کافی برای نگهداری از زیورآلات خود به صورت جداگانه ندارید، راهکاری دیگر نیز برای شما وجود دارد. شما می‌توانید آویزهای خود را درون دستمال کاغذی بگذارید. در نتیجه، می‌توانید آویزهای خود را نیز در کنار دیگر زیورآلاتتان نگهداری کنید. این ها ساده ترین راهکارها برای جلوگیری از گره خوردن زنجیر گردنبند هستند.
5- علاوه بر این موارد، پیشنهاد می‌کنیم اگر بالا تنه‌ی لباستان کار شده است از گردنبندها استفاده نکنید. اگر برای تکمیل استایل خود به گردنبند نیاز دارید، بهتر است گردنبندهایی با زنجیرهای ضخیم را ترجیح دهید.
6- همانطور که گفتیم گردنبندهای چند رشته بیشتر از دیگر آویزها گره می‌خورند. زنجیرهای این نوع گردنبند نیز بهتر است ترکیبی از زنجیرهای مختف باشند. به این معنی که اندازه و طول هر یک از رشته‌ها با دیگری متفاوت باشد. در این صورت، احتمال گره خوردن زنجیرها کاهش خواهد یافت.
گره خوردن زنجیر گردنبند

بیشتر بخوانید  خرید گردنبند به عنوان هدیه؛ چرا گردنبند نقره بهترین هدیه است؟

چگونگی باز کردن گره زنجیر گردنبند

هر چقدر که شما این نکات و اصول را رعایت کنید باز هم امکان گره خوردن زنجیر وجود دارد. در صورتی که این مشکل برایتان پیش آمد بدانید که هیچ جای نگرانی نیست. با تعدادی راهکار ساده می‌توانید گره زنجیرهای خود را به راحتی باز کنید. برای باز کردن گره زنجیر، مخصوصاً زنجیرهای نازک پیشنهاد می‌کنیم از لوازم جانبی استفاده شود. تعدادی از ساده ترین راه‌ها را در ادامه آورده ایم.

استفاده از روغن؛ گره خوردن زنجیر گردنبند

هنگام باز کردن گره گردنبندها بهتر است برای جلوگیری از پاره شدن زنجیر از روغن استفاده کنید. در نظر داشته باشید که از روغن‌هایی که خاصیت خوردندگی ندارند استفاده کنید. روغن بچه از قبیل روغن‌هایی است که می‌توانید برای باز کردن گره زنجیر به کار گیرید. برای این کار یک تکه پنبه را به روغن آغشته کنید و روی گره زنجیر گردنبندتان بمالید. در نظر داشته باشید که باید زنجیر را کاملاً روغی کنید تا گره شل شود. سپس، زنجیر را به آرامی و با حوصله باز کنید. در آخر نیز زنجیر را با آب و صابون بشورید و خشک کنید تا اثرات روغن کاملاً پاک شود.

استفاده از سنجاق؛ گره خوردن زنجیر گردنبند

یکی دیگر از روش‌ها برای باز کردن گره زنجیر، سنجاق‌ها مانند سنجاق قفلی هستند. استفاده از سوزن نیز می‌تواند برای باز کردن گره کمک کننده باشد. برای باز کردن، سوزن را درون گره زنجیر کنید و آن را به آرامی شل کنید. روغن نیز می‌تواند برای تسهیل این کار به شما کند. در طول استفاده از روغن حواستان باشد که دست خودتان روغنی نشوید. روغنی شدن دستانتان، این کار را دشوار خواهد کرد.

بیشتر بخوانید  حکاکی و لیزر روی نقره و سنگ چیست؟

استفاده از پودر بچه

استفاده از پودر بچه نیز می‌تواند برای تسهیل باز کردن گره زنجیر بسیار تأثیرگذار باشد. این پودر می‌تواند از گره خوردن زنجیر گردنبند نیز جلوگیری کند. گره زنجیر را به پودر بچه آغشته کنید. پس از اینکه پودر بچه گره زنجیر را پوشاند، به آرامی زنجیر را با دست باز کنید.

سخن آخر

گردنبندها آن دسته زیورآلاتی هستند که در استایل شما و دنیای مد و فشن جایگاه ویژه ای دارند. همانطور که می‌دانید اخیراً قیمت زیورآلات و اکسسوری‌ها چند برابر شده است. بنابراین، بهتر است برای حفظ سلامت آن‌ها نکات و اصولی را رعایت کنید. در این مقاله راهکارهایی را برای جلوگیری از گره خوردن زنجیر گردنبند معرفی کردیم.
با آگاهی نسبت به چگونگی حفظ سلامت و عمر گردنبندها می‌توانید با خیال راحت گردنبندهای مورد علاقه‌ی خود را تهیه کنید. هنرمندان گالری آرته لایف استایل انواع گردنبند را متناسب با سلیقه‌های مختلف طراحی کرده اند. علاوه بر این، شما امکان ثبت زیورآلات مختلف را با طرح‌های دلخواهتان نیز دارید. زیورآلاتی که مخصوص شما ساخته می‌شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *