زیورآلات در دهه 1970

آشنایی با زیورآلات در دهه 1970 میلادی

بروز اتفاقاتی در دهه 1970 میلادی باعث شد تا صنعت مد دگرگون شود. در این دوره آمار طلاق به شدت افزایش و آمار ازدواج به شدت کاهش پیدا کرد. از همین رو تعداد زنان جویای کار و مستقل در جامعه زیاد شد. این امر باعث شد تا زنان درآمد بیش‌تری برای خرید داشته باشند و تمایل پیدا کنند تا تنوع بیش‌تری به لباس‌هایشان بدهند. خانم‌ها برای نشان دادن تواناییشان و ثابت کردن این موضوع که می‌توانند هم‌اندازه مردان فعالیت کنند، به پوشیدن لباس‌های سبک مردانه تمایل پیدا کردند. بروز این تحولات باعث شد تا زیورآلات در دهه 1970 میلادی به نسبت سایر دوره‌ها تنوع بالایی داشته باشد.

استایل‌ها در دهه 1970 میلادی

تاثیر خرده‌فرهنگ‌ها  در دهه 1970 میلادی آنقدر بر استایل مردم جامعه زیاد بود که در مطلبی منتشر شده در مجله ووگ با این جمله که “در بازی مد هیچ قانونی وجود ندارد.” به این موضوع اشاره شد. این امر باعث شد تا سلیقه‌های بسیار متفاوتی به مد راه پیدا کنند. دهه 1970 میلادی زمانی بود که بیش‌ترین تنوع در سبک‌ها و استایل‌ها را می‌توانید مشاهده کنید. سبک‌هایی همچون هیپی، کابوی، پانک، دیسکو استایل و بسیاری دیگر، از جمله استایل‌های رایج در این دهه بودند.

زیورآلات در دهه 1970 میلادی

تحولات دهه 1970 باعث شد تا سبک کژوال و راحت کم کم کنار برود و سبک‌های کابوی، پانک، دیسکو و هیپی‌ها که از دهه 1960 رواج پیداکرده بودند و همچنین جنبش فمینیست‌ها روی کار بیایند. همه‌ی این تحوالات باعث شد سبک‌های گوناگونی در ترندهای اکسسوری باب شود. بیشتر طراحی‌های این دوره از نقوش سمبلیک بومیان آمریکا و طرح‌های آفریقایی الهام گرفته شده‌ی دست ساز از پر و صدف‌ها بود.

بیشتر بخوانید  جدیدترین مدل‌های پیرسینگ 2022

زیورآلات در دهه 1970

در این دوره بود که اکسسوری‌های طلا و جواهرات با سنگ‌های قیمتی دوباره به میان آمدند. در دهه‌ی 70 گردنبندها به شکل ریسه‌های بلند مروارید بود و برای درخشش بیشتر آن را با لباس ساتن برای مراسم‌های شب به تن می‌کردند.

تولید زیورآلات چوبی در دهه 1970 و در پی توجه عمومی به مواد طبیعی در آن زمان، به طور چشمگیری گسترش یافت. تعدادی از طرحان جواهر از جمله الکساندرا آن دیک و ماتیو تومالین به خلق آثاری از جنس چوب پرداختند و در همین زمان آنجلا کامینگز به سفارش شرکت تیفانی و شرکا در نیویورک قطعه‌های چوبی را طراحی می‌کرد.

زیورآلات در دهه 1970 به سبک هیپی

سبک هیپی که بیش‌تر به عنوان یک ضدفرهنگ شناخته می‌شود، از جمله استایل‌های دهه 1970 میلادی است که در آن رنگ‌های درخشان و طرح‌های گلدار به‌کار رفته است. مد هیپی از لباس‌های چسبان که مانع جنب و جوش می‌شوند فاصله گرفته است. جالب است بدانید که این سبک از به‌کار بردن رنگ‌ها در استایل هیپی تنها در دهه 1970 میلادی اتفاق افتاد و در دهه 1980 میلادی استفاده از رنگ‌های ملایم و طبیعی رواج پیدا کردند. زیورآلات در دهه 1970 میلادی از نوع دستساز چوبی، پر یا صدف بودند. نکته جالب که در استفاده از این زیورآلات بسیار رواج پیدا کرد، بدون جنسیت بودن (یونی سکس) لباس‌ها و اکسسوری‌های هیپی بین زنان و مردان مانند قبل بود.

زیورآلات در دهه 1970

زیورآلات در دهه 1970 به سبک رترو لاکچری

سبک رترو این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا استایلی درخشان به سبک مرلین مونرو و سوفیا لورن داشته باشید. استایل رترو برای احیای سبک‌های مد و فشنی است که کمتر از ۱۰۰ سال پیش وجد داشتند به وجود آمد و همین امر باعث شد تا طرفداران زیادی پیدا کند. استایل رترو در ابتدا در صنعت مد کشور فرانسه، بعد به انگلیس و سپس در صنعت مد جهانی مورد پسند قرار گرفت. استفاده از گردنبندهای مروارید از جمله مواردی است که در استایل رترو طرفداران زیادی دارد.

بیشتر بخوانید  ست کردن زیورآلات؛ نکاتی که هنگام ست کردن جواهرات با هم باید رعایت کنید

زیورآلات در دهه 1970 به سبک بوهو

استایل بوهو نیز مثل سایر مدل‌هایی که قبلا از آن‌ها نام بردیم  برای ساختارشکنی به میدان آمدند. در این استایل اصل را بر آزادی در لباس پوشیدن قرار دادند. لباس‌های بزرگ و گشاد از جمله لباس‌های پرطرفدار در این استایل بودند. جواهرات بزرگ و رنگارنگ، گوشواره‌های بزرگ و رنگارنگ، دستبندهای دست ساز، حلقه‌هایی به رنگ خاکی تقریباً روی هر انگشت از جمله زیورآلات در دهه 1970 به سبک بوهو بودند.

الهام از سبک دیسکو

استایل دیسکو که در بین افراد بسیاری طرفدار پیدا کرده است، با لباس‌های لمه، پولک‌دار و براق شناخته می‌شود. زیورآلات ساخته شده با اصول این استایل نیز از همین اصول طبعیت می‌کنند.

زیورآلات در دهه 1970

سخن آخر

مد دهه ۱۹۷۰ بیشتر از اینکه درباره طراحان مطرح مد و اوت‌کوتور باشد، درباره هویت اجتماعی مد است. مد این دهه را خرده‌فرهنگ‌های کوچک و بزرگی تشکیل می‌دهند که ریشه آنها از دهه پیش محکم شده بود. اگر شما هم از طرفداران تغییرات در صنعت مد و همگام بئدن با تحولات آن هستید، گروه زیورآلات درست ساز آرته بهترین پیشنهادها را برای شما دارد. با خرید از آرته شما اطمینان خواهید داشت که محصولاتی باکیفیت تهیه کرده‌اید.

اگر به زیورآلات دهه‌های مختلف علاقه مندید پیشنهاد می‌کنیم با زیورآلات در دهه 2000 و جواهرات در دهه 1950 نیز آشنا شوید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *