برند ون کلیف آرپلز

برند ون کلیف آرپلز؛ آشنایی با برند نام آشنای ون کلیف آرپلز

فرانسوی‌ها از پیش‌روها در دنیای مد و فشن هستند و از بازیگران اصلی این عرصه محسوب می‌شوند. برند ون کلیف آرپلز (Van Cleef & Arpels) هم از برندهای لوکس جواهرات در همین کشور است. ون کلیف آرپلز یکی از برندهای مهم تولید جواهر در دنیا است که می‌توان آن را نمادی از هنر، خلاقیت، هوش کسب و کار و زیبایی دانست. در ادامه در گالری آرته لایف استایل با این برند بیشتر آشنا خواهید شد.

ماجرا از کجا شروع شد؟

همه چیز از دیدار استل آرپلز با آلفرد ون کلیف و عشقی که میان این دو شکل گرفت، آغاز شد. استل در فروشگاه سنگ‌های قیمتی پدرش با آلفرد که پسر یک جواهرساز ماهر بود، ملاقات می‌کند. آن‌ها در سال 1895 میلادی ازدواج کردند و تقریباً یکسال بعد سالومون آرپلز، پدر استل به داماد خود کمک کرد تا به طور حرفه‌ای وارد کار جواهرات شود. در سال 1906 سالومون به همراه فرزندش، چارلز و دامادش، آلفرد بوتیک ون کلیف اند آرپلز را افتتاح کردند.
جواهراتی که برند ون کلیف آرپلز تولید می‌کرد آنقدر زیبا و با جزئیات بودند که هر بیننده‌ای را به تحسین وا می‌داشت. خلاقیت این برند در طراحی جواهرات به سرعت تبدیل به توصیه‌ای خاص میان اشراف شد و هر روز بر شهرت آن افزوده می‌شد.
هم اکنون، پس از گذشت 113 سال از افتتاح اولین بوتیک ون کلیف آرپلز، این برند به عنوان یکی از برترین‌های جهان در زمینه تولید کالاهای لوکس از جمله جواهرات، ساعت و عطر شناخته می‌شود. طی دوران فعالیت این برند، افراد مشهوری مانند فرح پهلوی، باربارا هاتون، پرنسس موناکو، مارگو رابی و… مشتری محصولاتش بوده‌اند.
برند ون کلیف آرپلز

بیشتر بخوانید  نحوه اندازه گیری زیورآلات و بدلیجات در خانه

سبکی خاص برای ساخت جواهرات

برند ون کلیف آرپلز از سبک خاصی برای ساخت جواهراتش استفاده می‌کند. این سبک به ساخت می‌ستری (Mystery Setting) یا همان رمزآلود معروف است. در این ساختار سنگ‌های قیمتی طوری به بخش‌های دیگر طلا وصل می‌شوند که دیگر خبری از اتصالات مشخص برای برقراری ارتباط میان سنگ و طلا نیست. در واقع، با نوعی ساختار به شدت تمیز روبه‌رو هستیم که کیفیت بالایی دارد.
برای ساختن هر یک از این جواهرات حدود 300 ساعت زمان لازم است. به همین دلیل، سالانه فقط تعداد اندکی از جواهرات با این مشخصات از سوی برند ون کلیف طراحی و شناخته می‌شوند.

مدل‌ها و طرح‌های معروف برند ون کلیف آرپلز

برند ون کلیف از طبیعت در طراحی جواهراتش الهام می‌گیرد. در میان مجموعه‌های مختلف آن، می‌توان شاهد اشکالی شبیه حیوانات و گیاهان بود. از جمله طرح‌های معروف و محبوب این برند برگ‌ها، پروانه‌ها، جغدها و خرگوش‌ها هستند.

جواهری برای تمام فصول

یکی از طرح‌های معروف برند ون کلیف، طرح شاه کلید (Passe-Partout) است. این جواهر به گونه‌ای طراحی شده است که امکان تبدیل آن به حالت‌های مختلف وجود دارد. صاحب این جواهر می‌تواند هر زمان که بخواهد جواهرش را به حالت‌های مختلفی در بیاورد و متناسب با خواست و سلیقه‌اش از آن استفاده کند.
معرفی برند ون کلیف آرپلز

رقصنده‌هایی از جنس جواهر

سنجاق سینه‌هایی با طرح بالرین‌ها و موجوداتی مانند پری‌ها در قصه‌ها از مدل‌های معروف برند ون کلیف آرپلز هستند. برخی از این سنجاق‌ها به حالت نیم ستی با گوشواره‌هایی با طرح مشابه عرضه می‌شوند. بعضی از این طرح‌ها از نقاشی‌ها الهام گرفته شده‌اند.

بیشتر بخوانید  استفاده از انواع سنگ قیمتی در ساخت زیورآلات

ایده‌ای ساده با اجرایی لوکس

یکی دیگر از طرح‌های معروف این برند، گردن بندی است که از روی زیپ الهام گرفته شده است. تولید این گردن بند اصلاً کار ساده‌ای نیست و فقط تعداد محدودی از آن در هر بار تولید، روانه بازار می‌شود. در گردن بند زیپی ون کلیف طلا، طلای سفید، الماس، یاقوت، زمرد یا لعل به کار می‌رود.

سخن آخر

برند ون کلیف آرپلز محصولاتی به شدت با کیفیت تولید می‌کند. تمرکز بر جزئیات در طراحی و اجرای محصولات مختلف در کنار مواردی که بی‌اغراق از بهترین کیفیت برخوردارند، ارزش محصولات این برند را بالا برده است. قیمت محصولات ون کلیف بسیار زیاد است و تعداد اندکی از افراد توانایی خریدشان را دارند؛ اما اگر از مدل و طرح‌های محصولاتشان خوشتان آمده، می‌توانید از میان مدل‌ها و طرح‌های مشابه این برند انتخاب و خرید کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *