حکاکی و لیزر

حکاکی و لیزر روی نقره و سنگ چیست؟

دستگاه حکاکی و لیزر یکی از تکنولوژی‌های سریع و دقیق در صنعت جواهرسازی است. از گذشته‌های دور تا کنون مردم از حکاکی‌هایی به روش‌های مکانیکی یا قلم زنی استفاده می‌کردند.
یکی از دلایل مهم برای حک زیورآلات و سنگ های قیمتی و زینتی این است که متن‌ها و نوشته‌های معنی دار و مهم را روی آن‌ها حک کنیم. پیشرفت تکنولوژی امکان درج و حک تصاویر و نوشته را بر روی انواع سطوح مانند فلز نقره و سنگ فراهم کرده است. حک تصویر بر روی نقره و سنگ می‌تواند هدیه ای منحصر به فرد برای عزیزانتان باشد.
حکاکی

دستگاه حکاکی و لیزر

دستگاه حکاکی و لیزر، ابزاری مناسب در صنعت جواهرسازی است که موجب تولید زیورآلاتی زیبا و متنوع مطابق انواع سلیقه‌ها می‌شود. دستگاه‌های لیزر قابلیت حکاکی طرح‌ها و نقوش مختلف و بسیار ظریف، تاریخ، متن و نوشته‌های مختلف را بر روی دستبند، انگشتر، گردنبند، گوشواره و… دارد.

برش لیزری نقره

دستگاه لیزر یکی جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا برای برش و حک فلزات است. برای برش نقره، لیزر YAG، اولین ابزار مناسب است. برش لیزری نقره دارای کاربردهای فراوانی در صنعت جواهرسازی برای ساخت انواع زیورآلات نظیر دستبند نقره و انواع پلاک اسم فارسی و انگلیسی است.
حکاکی

حکاکی و لیزر بر روی سنگ

در گذشته حکاکی بر روی سنگ از جمله سخت‌ترین کارها در صنعت جواهر سازی بود؛ زیرا امکان شکستن یا خراب شدن آن در طی مراحل کار وجود داشت. امروز با وجود دستگاه لیزر و حکاکی، دیگر نگرانی برای شکستن و خراب شدن سنگ‌ها وجود ندارد.

سخن آخر

دستگاه حکاکی و لیزر توانایی حک بر روی انواع متریال مانند نقره و سنگ را دارند، ولی باید نوع این دستگاه را با توجه جنسی که می‌خواهید بر روی آن حکاکی کنید، انتخاب نمایید. به طور کلی دستگاه حک لیزر و حکاکی به دو گروه دستگاه لیزر حکاکی بر روی فلزات و دستگاه لیزر حکاکی بر روی غیر فلزات تقسیم می‌شود. این روش یکی از بهترین روش‌های حک عکس یا نوشته مورد نظر شما بر روی جواهرات زنانه و جواهرات مردانه نقره و انواع سنگ‌ها است.

بیشتر بخوانید  با 11 مورد از الماس‌های مختلف و مشهور دنیا آشنا شوید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *