ست کردن زیورآلات

ست کردن زیورآلات؛ نکاتی که هنگام ست کردن جواهرات با هم باید رعایت کنید

یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های دوستداران جواهرات نحوه ست کردن زیورآلات با یکدیگر است. تک تک آیتم‌های استایل شما سلیقه و شخصیت شما را به تصویر می کشد. یکی از مهم ترین این آیتم ها زیورآلات شما هستند. جواهرات و اکسسوری‌هایی که در استایل خود استفاده کرده‌اید یکی از تأثیرگذارترین آیتم‌ها هستند. همیشه سعی کنید زیورآلاتی را انتخاب کنید که با یکدیگر از نظر سبک، رنگ، جنس و مدل هم‌خوانی داشته باشند. در زیورآلات زنانه ست کردن گوشواره نقره با گردنبند نقره زنانه به علت نزدیکی به صورت بسیار اهمیت دارد. برای اطلاع از نحوه ست کردن تمامی زیورآلات در ادامه همراه ما باشید.

انتخاب یک اکسسوری معیار

بهترین راه ست کردن زیورآلات با هم، انتخاب یکی از آن ها به عنوان معیار و نقطه کانونی است. بعد از انتخاب زیور معیار بقیه زیورآلات را با توجه به رنگ و استایل آن انتخاب و ترکیب کنید. فقط توجه داشته باشید که زیور معیار حتما باید اصلی ترین آیتم باقی بماند و نقطه توجه اصلی باشد. البته محدودیتی در انتخاب تعداد زیورآلات کانونی وجود ندارد. شما می توانید همزمان از چندین زیور معیار استفاده کنید. نکته اصلی این است که باید بین آن ها فاصله مناسبی باشد تا تاثیرگذاری خود را از دست ندهند. هنگام استفاده از اکسسوری و زیورآلات سعی کنید این نکات را رعایت کنید تا استایلی خاص و اصولی داشته باشید.

ست کردن زیورآلات

ست کردن گوشواره و گردنبند

یکی از مهم‌ترین مسائلی که باید هنگام ست کردن زیورآلات به آن دقت کنید، اصل مکمل بودن است. زیورآلات برای ست شدن باید مکمل هم باشند و از نظر ظاهر یکدیگر را کامل کنند. در گذشته تصور بر این بود که ست کردن جواهرات در گرو شباهت طرح، رنگ و جنس آن‌ها است. اما اکنون به این رسیده‌ایم که صحیح‌ترین شیوه ی ست کردن آن ها با یکدیگر، اصل مکمل بودن آن‌هاست. مکمل بودن زیورآلاتی مانند گوشواره و گردنبند باعث ایجاد ترکیب چشم نواز و جذابیت بالای آن‌ها می‌شود. باید هنگام انتخاب جنس زیورآلات به سراغ گزینه ای واحد بروید مثلا همه آن‌ها از یک جنس، رنگ و سنگ باشند.

بیشتر بخوانید  تفاوت طلا و نقره؛ بارزترین تفاوت‌های طلا و نقره در چیست؟

رنگ زیورآلات؛ ست کردن زیورآلات

فاکتور بعدی در ست کردن توجه به رنگ زیورآلات است. برای انتخاب کافی است که زیورآلات شما از لحاظ طیف رنگی با یکدیگر همخوانی داشته باشند. هنگام استفاده از گردنبند و گوشواره نقره با طرح‌های متفاوت بهتر است رنگ آن‌ها یکسان باشد. در نتیجه، هماهنگی بیشتری ایجاد خواهد. در غیر این صورت تناسب رنگ فلز نقره و سنگ به کار رفته در آن ها کفایت می‌کند.

ست کردن زیورآلات

ست کردن گردنبند و گوشواره نقره با دو رنگ متضاد طلایی و نقره‌ای (نقره روکش آب طلا) اشتباه است. اگر گردنبند شما تلفیقی از دو رنگ طلایی و نقره‌ای باشد، هنگام انتخاب گوشواره گزینه‌های بیشتری پیش رو دارید. به طور کلی از نظر اصول ست کردن زیورآلات انتخاب هر دو این رنگ‌ها بلامانع است. در این موقعیت اینکه چه رنگ گوشواره ای را ترجیح می دهید، به سلیقه‌ی شما بستگی دارد.

اهمیت سلیقه شخصی در ست کردن زیورآلات

هیچ وقت سلیقه شخصی را فدای رعایت اصول کلی نکنید. اگر در تیپ و استایل خود احساس راحتی نداشته باشید، طبیعتاً این حس ناخوشایند به اطرافیان هم منتقل می‌شود. راز ایجاد یک استایل منحصر به‌ فرد توجه به سلیقه شخصی و انتخای  های شما است. فاکتورهای اساسی برای ست کردن گردنبند و گوشواره در جنس‌های مختلف به شما کمک می‌کنند تا بهترین را انتخاب کنید. فراموش نکنید که حتما به سلیقه و نبوغ هنری خودتان توجه داشته باشید و به سلیقه خود احترام بگذارید.

ست کردن زیورآلات

استفاده از دستبند و انگشتر در ست کردن زیورالات

بین تمامی زیورآلات، دستبند ساده ترین آیتم برای ست کردن با دیگر زیورآلات است. دستبند را به راحتی می توانید با دیگر جواهرات ست کنید. در انتخاب دستبند و ساعت مردد نباشید. به راحتی می توانید از هر اندازه و جنس و رنگ دستبندی استفاده کنید. امروزه انگشتر ها بخش بزرگی از دنیای مد زیورآلات را تشکیل می دهد. اگر سایز انگشت دستتان پهن است استفاده از انگشتر بزرگ گزینه بهتری برای شما است. همچنین اگر سایز انگشت شما باریک است پیشنهاد می‌کنیم از انگشتر ظریف برای استفاده کنید.

بیشتر بخوانید  خرید انگشتر نقره

سخن آخر

نکته اصلی در ترکیب و ست کردن زیورآلات با یکدیگر خوش ذوق و با سلیقه بودن شما است. همیشه دقت کنید زیورآلاتی را استفاده کنید که با لباس شما سنخیت داشته باشد. زیورآلات مجموعه گالری آرته لایف استایل در طرح های متنوع توسط هنرمندان خوش سلیقه ساخته می شوند. با مراجعه به گالری آرته لایف استایل اکسسوری مورد نظرتان را با کیفیت بالا و قیمت مناسب تهیه کنید. آرته، انتخاب خوش سلیقه‌ها است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *