سنگ شاه مقصود و خواص آن

شاه مقصود از جمله سنگ‌های پرطرفدار است. چرا که علاوه بر رنگ زیبای این سنگ، خاصیتی که دارد این است که هر چه بیشتر از آن استفاده می‌کنید، رنگ آن درخشان‌تر و جذاب‌تر می‌شود. در ادامه به ویژگی‌های این سنگ و خواصش، می‌پردازیم.

ویژگی‌های سنگ‌شاه مقصود

شاه مقصود، نام سنگی زرد و سبز رنگ است که محبوبیت زیادی بین افراد دارد. این سنگ بیشتر برای تسبیح و انگشتر استفاده می‌شود.

سنگ شاه مقصود در رنگ‌هایی چون سبز، زرد، قرمز، نباتی، مشکی و زیتونی موجود است. با این وجود رنگ زرد، از لحاظ ارزش و قیمت در درجه‌ی بالاتری قرار دارد. هنگام خرید سنگ شاه مقصود به چند نکته دقت کنید چرا که این نکات، تاثیر مستقیمی روی قیمت شاه مقصود دارد.

شفافیت

هر چقدر سنگ شاه مقصود، شفاف‌تر باشد، ارزش آن بالاتر و به تبع، قیمت آن هم بیشتر است. تسبیح شاه مقصود باید به قدری شفاف باشد که نخ تسبیح به خوبی در آن دیده شود.

پاک وبدون لکه

سنگ شاه مقصود به دلیل این‌که از دل کوه استخراج می‌شود، ممکن است ناخالصی‌هایی داشته باشد مثلا لکه‌های کدری در آن دیده بشود. هر چه میزان این لکه‌ها بیشتر باشد، از ارزش این سنگ کم‌تر خواهد شد.

تراشکاری

هر چه سنگ شاه مقصود خوش تراش‌تر باشد و ابعاد مختلف آن هم‌اندازه‌تر تراشیده شده باشد، قیمت آن سنگ بالاتر می‌رود. بنابراین، وقتی به عنوان مثال دانه‌های تسبیح هم‌اندازه هم باشند، ارزش و قیمت آن بالاتر می‌رود.

براق

هر چه سنگ شاه مقصود، براق‌تر باشد، قیمت آن بالاتر می‌رود. البته به دلیل این‌که سنگ‌شاه مقصود، هر چه بیشتر کار کرده باشد، براق‌تر است. بنابراین، سنگ‌شاه مقصود کارکرده، گران قیمت‌تر است.

بیشتر بخوانید  زنجیر گردنبند مناسب؛ راهنمای خرید مناسب ترین زنجیر گردنبند مناسب

رنگ

اگر می‌خواهید تسبیح شاه مقصود بخرید، دقت کنید رنگ تمامی دانه‌های تسبیح یکسان باشد. اگر رنگ یکی از دانه‌ها، سبز‌تر باشد یا لک داشته باشد، از قیمت آن کاسته می‌شود.

معدن

بعضی از انواع سنگ‌شاه مقصود، از معدن‌هایی به دست آمده که دیگر تمام شده و به اصطلاح دیگر از آن معدن سنگ شاه مقصودی تولید نمی‌شود. اگر به عنوان مثال تسبیحی که می‌خواهید بخرید از این نوع باشد، نباید از قیمت بالای آن شکایتی داشته باشید.

خواص سنگ‌شاه مقصود

سنگ شاه مقصود به طور کلی انرژی‌های منفی را دور کرده و انرژی مثبت را افزایش می‌دهد. این سنگ مانع از افسردگی می‌شود. جریان خون را اصلاح می‌کند و باعث تحریک و  حس چشایی می‌شود. هم‌چنین سنگ‌شاه مقصود، خلق و خوی فرد را افزایش می‌دهد. این سنگ باعث آرامش می‌شود و نگرانی‌ها را از افراد دور می‌کند و بنابراین صلح و آرامش را بین افراد به ارمغان می‌آورد.

نام‌گذاری سنگ‌شاه مقصود

بعضی‌ از روایت های تاریخی بیان می کند که زمانی در زمان صفوی که افغانستان جزئی از ایران بود، فردی به نام شاه مسعود، به حاکمیت رسید که آن منطقه تحت حاکمیت خود را به آبادانی رساند. بنابراین، تصمیم گرفتند سنگ‌هایی که از کوه مجاور برداشت می‌کردند را به شاه مسعود نام‌گذاری کردند که بعد از مدتی، به شاه‌ مقصود تغییر اسم داد.

روش نگهداری

بهترین روش نگهداری از این سنگ‌ها، آب گرم و صابون است. برای تمیز کردن آن تنها از آب گرم و صابون استفاده کنید چرا که مواد شیمیایی رنگ آن را کدر می‌کند.

سخن آخر

بیشتر بخوانید  خرید دستبند نقره

سنگ شاه مقصود، از جمله سنگ‌های قیمتی و پر خاصیتی است که بین افراد طرفداران زیادی دارد. این سنگ، به علت جذب انرژی‌های مثبت و دفع انرژی‌های منفی، به شدت برای آرامش روان و در صلح و آرامش بودن، تاثیرگذار است. البته برای خرید این سنگ باید به ویژگی‌هایی چون شفاف بودن، تراشکاری مناسب، پاک و بدون لکه بودن و شفافیت آن توجه کنید چرا که این موارد، تاثیر مستقیمی روی قیمت سنگ می‌گذارد. شما می‌توانید با مراجعه به گالری آرته لایف استایل انواع زیورآلات و جواهرات زنانه ساخته شده با انواع سنگ‌های قیمتی را تهیه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *