Gold-Bullion

شمش طلا چيست؟

شمش طلا در درجه اول یک دارایی پولی است. این چیزی است که آن را از جواهرات طلا متمایز می‌کند. علاوه بر این، سکه‌های شمش می‌توانند اشیای بسیار جذابی باشند، یک شمش‌طلا درخشش و جذابیت خاص و فوق‌العاده‌ای دارد به‌ویژه اگر نشانه‌هایی از یک دولت منقرض شده؛ مانند هخامنشیان و یا ساسانیان داشته باشد. اما چیزی که آن را به شمش تبدیل می‌کند، این واقعیت است که ارزش آن صرفاً از آنچه هست ناشی می‌شود، یعنی شناخته‌شده‌ترین، پرطرف‌دارترین و پذیرفته‌شده‌ترین فلز گران‌بها در دنیا که طلا است. به‌طورکلی شمش طلا و یا زیورآلات زنانه طلا نوعی سرمایه‌گذاری برای آینده محسوب می‌شوند.

شمش طلا، نوعی طلای فیزیکی است که حداقل 99.5 درصد خالص است. سرمایه‌گذاران می‌توانند شمش را از بانک‌ها یا کارگزاران به‌صورت آنلاین یا حضوری خریداری کنند و خودشان یا نزد یک متولی شخص ثالث آن را ذخیره کنند. می‌توانید شمش‌های واقعی را خریداری کنید، سرمایه‌گذاری در شمش‌طلا و نقره از طریق ETF یا قراردادهای آتی آسان‌تر است. حتی گاهی اوقات می‌توان آن را نوعی مناقصه قانونی در نظر گرفت.

 

Gold-Bullion

طلا به‌عنوان یک ارز

شمش، به هر شکلی که باشد، اساساً نوعی ارز است. ممکن است شمش طلا توسط بانک مرکزی یا خزانه‌داری ملی صادر نشده باشد، اما بااین‌وجود، نوعی پول است. برای دولت‌های سرتاسر جهان، طلا آخرین راه‌حل محسوب می‌شود که در مواقع اضطراری بهترین راه‌حل است. برای مثال، در بحران مالی آسیا در سال 1997، زنان میهن‌پرست در کره جنوبی حلقه‌های ازدواج و زیورآلات زنانه خود را تحویل دادند تا به تقویت قدرت پولی کشورشان کمک کنند. همچنین در بریتانیا در سال 1914 در آغاز جنگ جهانی اول زمانی که ذخایر طلای کشور به تمام حمایت‌هایی که می‌توانستند نیاز داشتند، برای کمک به تأمین مالی درگیری قریب‌الوقوع، حاکمیت طلا از گردش خارج شد.

بیشتر بخوانید  انگشتر نقره مردانه؛ با انگشتر استایلی جذاب داشته باشید

شمش طلا گاهی اوقات می‌تواند ارز قانونی در نظر گرفته شود که اغلب در ذخایر بانک‌های مرکزی نگهداری می‌شود یا توسط سرمایه‌گذاران نهادی برای محافظت در برابر اثرات تورمی استفاده می‌شود. تقریباً 20 درصد طلای استخراج شده توسط بانک‌های مرکزی در سراسر جهان نگهداری می‌شود. این طلا به‌عنوان شمش در ذخایر نگهداری می‌شود که بانک از آن برای تسویه بدهی بین‌المللی یا تحریک اقتصاد از طریق وام طلا استفاده می‌کند. بانک مرکزی طلا را از ذخایر شمش خود به بانک‌های شمش با نرخ تقریباً 1 درصد وام می‌دهد تا به جمع‌آوری پول کمک کند.

Gold-Bullion

استاندارد طلا

تا سال 1914 و شروع جنگ جهانی اول، ارتباط بین پول کاغذی و طلا آشکار بود. ازاین‌رو وعده پرداخت روی اسکناس‌های بریتانیا بود. آخرین چیزی که درگذشته استاندارد طلا نامیده می‌شد سرانجام در سال 2000 به پایان رسید. درست زمانی که سوئیس پیوند بین انتشار ارز خود و طلا را قطع کرد. بااین‌حال، این عبارت همچنان استفاده می‌شود و برای توصیف همه چیز از امتحانات دشوار مدرسه تا بهترین‌ها در اتومبیل‌رانی‌های لوکس و جواهرات زنانه قیمتی استفاده می‌شود. به‌عبارت‌دیگر، برای توصیف چیزی با بالاترین کیفیت از داشتن استاندارد طلایی استفاده می‌شود.

خرید و سرمایه‌گذاری در شمش طلا

راه‌های مختلفی برای سرمایه‌گذاری یا مالکیت شمش طلا وجود دارد. به این نکته توجه داشته باشید که مانند هر سرمایه‌گذاری دیگری، قیمت شمش‌طلا می‌تواند نوسان داشته باشد، به این معنی که خطر ضرر وجود دارد. در ادامه دو نمونه از روش‌های محبوب سرمایه‌گذاری فعالان بازار در شمش و جواهرات زنانه آورده شده است.

فرم فیزیکی

سرمایه‌گذاری که می‌خواهد فلزات گران‌بها و جواهرات زنانه قیمتی را خریداری کند، می‌تواند آن را به‌صورت شمش فیزیکی یا کاغذ خریداری کند. شمش‌ها یا سکه‌های طلا یا نقره را می‌توان از یک فروشنده معتبر خریداری کرد و در صندوق امانات در خانه، بانک یا نزد سپرده‌گذاری شخص ثالث نگهداری کرد. همچنین، می‌توانید شمش طلا را در یک حساب تخصیص‌یافته در بانکی که شمش را برای مشتری نگهداری می‌کند، خریداری کنید. مشتری مالکیت قانونی کامل طلا را دارد. اگر بانک با ورشکستگی مواجه شود، طلبکاران آن هیچ ادعایی نسبت به شمش در حساب تخصیص‌یافته ندارند، زیرا متعلق به مشتری یا مالک است و نه به بانک.

بیشتر بخوانید  طلا هندی چیست؟

Gold-Bullion

ETF

ETFها شامل مجموعه‌ای از اوراق بهادار هستند که معمولاً یک شاخص اساسی را دنبال می‌کنند. ETFهای شمش طلا گواهینامه‌های طلا را دنبال می‌کنند که می‌تواند با طلای فیزیکی یا معادل نقدی مبادله شود. درحالی‌که مانند داشتن یک شمش‌طلای فیزیکی نیست، سرمایه‌گذاری در ETFهای طلا همچنان امکان دسترسی به بازار شمش را فراهم می‌کند.

جمع‌بندی

این واقعیت که طلا به‌عنوان یک فلز نقش مهمی در سیستم مالی جهان ایفا می‌کند، ممکن است در عصر نقل‌وانتقالات رایانه‌ای فوری و ارزهای دیجیتالی مانند بیت‌کوین عجیب به نظر برسد. بااین‌حال، در طول تاریخ شمش طلا بارهاوبارها ارزش و انعطاف خود را به‌عنوان یک دارایی پولی نشان داده است. به‌طورکلی می‌توان گفت بهترین راه برای سرمایه‌گذاری برای آینده خریداری شمش طلا و یا جواهرات زنانه قیمتی است. با این کار آینده خودتان و فرزندانتان را تضمین می‌کنید. در این مقاله از وب‌سایت زیورآلات دست‌ساز نقره آرته لایف‌استایل برای شما یکی از راه‌های سرمایه‌گذاری با شمش‌طلا را بررسی کردیم.

آرته یکی از فروشگاه‌های معتبر زیورآلات و جواهرات زنانه و جواهرات مردانه است که مجموعه‌ای از بهترین و خاص‌ترین‌ها را برای شما فراهم کرده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *