یاقوت‌های مشهور دنیا

با یاقوت‌های مشهور دنیا شوید

سنگ یاقوت از مقاوم‌ترین سنگ‌های موجود در طبیعت است. این سنگ، از سنگ‌های گران قیمت و بسیار محبوب است که در خانواده‌های سلطنتی و اشراف استفاده می‌شود. سرجان مندویل در یکی از کتاب‌های خود گفته است که استفاده از یاقوت، صلح وآرامش را به همراه دارد و موجب محافظت انسان در برابر دشمنان می‌شود. از انواع یاقوت در تاج های زنان خاندان سلطنتی استفاده می‌شود. در ادامه این مقاله با یاقوت‌های مشهور دنیا و خواص آنها آشنا می‌شویم.

خواص سنگ یاقوت

سنگ یاقوت خواص فراوانی برای سلامت جسم و روان دارد. برای مثال تنظیم جریان خون و رفع ضعف و ناتوانی از خواص درمانی یاقوت است. این سنگ از دیدگاه معنوی نیز، خواص بی نظیری دارد و یکی از سنگ‌هایی است که برای مدیتیشن مناسب است و ارتعاش فرد را بالا می‌برد. همچنین گفته می‌شود استفاده از یاقوت در مچ و انگشتان دست چپ، تأثیر زیادی بر روحیات انسان می‌گذارد.

تاریخچهٔ یاقوت؛ یاقوت‌های مشهور دنیا

یاقوت به دلیل درخشش شیششه‌ای و رنگ جذاب آن، قرن‌ها است که گران‌بها است و در ساخت زیورآلات مورد استفادهٔ زیادی قرار می‌گیرد.

یکی از مناطقی که در آنجا، یاقوت‌هایی با رنگ‌های گوناگون کشف و استخراج شده، منطقه‌ای در میانمار به نام موگوک (Mogok) است. این منطقه سالیان زیادی است که جزء منابع اصلی استخراج یاقوت به شمار می‌رود. یاقوت‌های تایلند نیز جزء منابع فعال استخراج یاقوت هستند که بسیار مرغوب و گران‌بها می‌باشند.

یاقوت‌های مشهور دنیا

آشنایی با انواع یاقوت

یاقوت سرخ

یاقوت سرخ از گران‌ترین و زیباترین یاقوت‌های مشهور دنیا است. تحقیقات ثابت کرده است که یاقوت سرخ برای قلب، مغز و حافظه مفید می‌باشد و همچنین باعث افزایش انرژی حیاتی درون بدن و تحریک سلامتی می‌شود. یاقوت سرخ به دلیل خواص زیادی که دارد، در بین سنگ‌های قرمز بیشترین طرفدار را به خود جذب کرده است. یکی از یاقوت‌هایی که حتی ارزش بیشتری از الماس دارد، سنگ‌های درشت یاقوت قرمزی است که بسیار کمیاب هستند.

بیشتر بخوانید  گوشواره مناسب برای عید نوروز را همین الان انتخاب کنید

یونانیان بر این باور بودند که این یاقوت به انسان نیروهایی مثل سلامتی، علم و ثروت می‌دهد و همچنین معتقد بودند که اگر با سنجاق این سنگ را روی لباس بگذارند، باعث می‌شود زندگی‌شان با صفا و صمیمیت همراه شود. یاقوت قرمز نماد شانس، ثروت و برکت و همچنین نماد عشق است.

یاقوت‌های مشهور دنیا

یاقوت کبود

یاقوت کبود، یکی از محبوب‌ترین یاقوت‌های مشهور دنیا است که در انواع زیورآلات به کار می‌رود. میزان سختی سنگ یاقوت، بعد از الماس قرار می‌گیرد. این سنگ به دلیل زیبایی و درخشندگی مورد توجه پادشاهان نیز بوده است. برخی معتقدند یاقوت آبی نشانه خرد و آگاهی است و خاصیت شفابخشی نیز دارد. رنگ آبی این سنگ، به دلیل وجود تیتانیوم و آهن است که در آن به کار برده شده. مقدار قابل توجهی از این سنگ‌ها در برزیل، برمه، آمریکای شمالی، استرالیا، تایلند و کشمیر یافت می‌شود.

یکی دیگر از خواص یاقوت کبود این است که وفاداری را در بین شرکا افزایش می‌دهد. یاقوت کبود برای بهبود بیماری‌هایی از جمله بیماری‌های قلبی عروقی، افسردگی، سرگیجه، بیماری‌های پوستی مانند آکنه و شوره سر نیز مفید است. در بحث روانشناسی نیز این یاقوت به درمان بیماری‌های روحی کمک می‌کند. از یاقوت‌های مشهور دنیا می‌توان به سنگ یاقوت ستاره هند که سنگین‌ترین یاقوت جهانی است، یاقوت‌های کبود ستاره آسیا و دو سنگ به نام‌های «ادوارد» و «استوارت» که در تاج پادشاهی ملکه انگلستان وجود دارد، اشاره کرد.

یاقوت‌های مشهور دنیا

یاقوت سبز؛ یاقوت‌های مشهور دنیا

در دهه اخیر، یاقوت‌های سبز محبوبیت بیشتری پیدا کرده‌اند. این یاقوت نماد آرامش، اعتماد و صداقت است. یاقوت سبز می‌تواند جایگزین مناسبی برای الماس باشد. بهترین یاقوت‌های سبز از سریلانکا استخراج می‌شوند، اما بسیار کمیاب هستند و بیشتر در تایلند و استرالیا بیشتر یافت می‌شوند. در مورد خواص یاقوت کبود در روایات نیز نقل شده است. امام رضا (ع) در حدیثی فرموده‌اند: هرکس انگشتر این گوهر را در دست کند، فقیر نمی‌شود. همچنین امام علی (ع) نیز در روایتی فرموده‌اند که انگشتر یاقوت کبود را در دست کنید که غم را از بین می‌برد.

بیشتر بخوانید  انتخاب زیورآلات زنانه؛ اصولی که قبل از خرید زیورآلات باید بدانید!

جمع‌بندی

در این مقاله از گالری لایف استایل به بررسی یاقوت‌های مشهور دنیا و کابرد و ویژگی آنها پرداختیم. همان‌طور که گفته شد یاقوت‌ها از گذشته تا به امروز طرفداران زیادی را به خود جلب کرده‌اند. این یاقوت‌ها زیبایی و جذابیت خاصی را در جواهرات به ارمغان می‌آورند. اگر به دنبال خرید جواهرات خاص و خلاقانه هستید، از محصولات گالری آرته لایف استایل دیدن کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *