حلقه نامزدی

حلقه نامزدی؛ راهنمایی انتخاب بهترین انگشتر نقره برای پارتنرتان

روز عروسی یا نامزدی شما یکی از مهم‌ترین روزهای زندگیتان به حساب می‌آیند و حلقه‌ها شواهد فیزیکی آن هستند. به همین دلیل، شما باید حلقه نامزدی عالی و بسیار زیبا و با کیفیت بخرید.

داستان انگشتر نامزدی چیست؟

مردم شناسان بر این باورند که این سنت از یک رسم رومی سرچشمه می‌گیرد. طبق این سنت، زنان حلقه‌هایی را به کلیدهای کوچک متصل می‌کردند که نشان دهنده مالکیت شوهرانشان بود.
به طور کلی، انگشتر نامزدی برای خانم‌ها بسیار مهم است. انگشتر نامزدی با شکل دایره ای خود نماد ابدیت است و به همین دلیل اهمیت دارد. این فرم نشان دهنده تعهد همیشگی به مراقبت، خنده و عشق با شخصی مهم است. در ادامه به ویژگی‌هایی که یک انگشتر نامزدی باید داشته باشد، می‌پردازیم.

حلقه نامزدی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

مهم‌ترین ویژگی‌هایی که باید هنگام خرید انگشتر نامزدی به آن‌ها توجه کنید عبارت‌اند از برش، رنگ، وزن و شفافیت. هر چقدر در انتخاب انگشتر نقره زنانه به این 4 مورد توجه بیشتری کنید، انتخاب بهتری خواهید داشت.
حلقه نامزذی

برش

برش نگین یا الماس درخشش جذابی به انگشتر نامزدی شما می‌دهد. در نتیجه، باعث می‌شود همچون قطعه ایی جدا از خورشید روی دستان شما بدرخشد. اگر الماس یا نگین انگشتر شما برش مناسبی نداشته باشد، انگشتر شما یک انگشتر عادی به نظر می‌رسد.

رنگ الماس یا نگین

رنگ بعد از برش دومین مشخصه مهم حلقه نامزدی است. خوب است بدانید الماس‌های بی رنگ گران هستند. شما باید رنگ الماس یا نگین خود را به گونه ای انتخاب کنید که ظاهر حلقه شما را تحت تاثیر قرار دهد.

بیشتر بخوانید  ست کردن زیورآلات با لباس رنگ خنثی؛ استایل خاص خود را داشته باشید!

وزن

به اشتباه در بین همه جا افتاده است که انگشتر نامزدی باید بزرگ و چشم گیر باشد. ولی هر چه انگشتر نامزدی ظریف‌تر باید جذاب‌تر است. کافی است نکات و اصول لازم را هنگام انتخاب رعایت کنید. همین کافی است تا بهترین انگشتر را انتخاب کنید و بدرخشید.

شفافیت

شفافیت آخرین موردی است که باید به آن توجه کرد. البته این به معنای کم اهمیت بودن آن نیست. شفافیت نشان می‌دهد که آیا ایرادی در انگشتر شما وجود دارد یا خیر.
حلقه نامزذی

چند نکته در انتخاب حلقه نامزدی

در انتخاب حلقه برای نامزد خود انگشتری که بیشتر با سبک زندگی و شخصیت او مطابقت دارد، در نظر بگیرید. علاوه بر قیمت، سبک شخصی و فعالیت‌های روزانه او نیز مهم است. حتماً هنگام خرید این نکات را رعایت کنید. در ادامه نکاتی را بیان کردیم که ویژگی‌های شخصیتی را با سبک‌های مختلف انگشتر نامزدی مطابقت می‌دهد:

کسانی که عاشق طبیعت هستند

اگر نامزد شما به طبیعت علاقه دارد این نکته را در نظر بگیرید. بهترین انتخاب برای شما انگشتر نامزدی با طرح‌هایی همچون برگ، درخت انگور و گل است. این طرح‌ها حس زیبایی را به این افراد انتقال می‌دهد.

طرفداران سبک کلاسیک و کسانی که رمانتیک هستند

می‌توانید حلقه نامزدی را برای این افراد از کالکشن‌های گالری آرته لایف استایل کمک بگیرید. طرفداران سبک کلاسیک، به زیورآلات عتیق و مزین به سنگ‌های قیمتی و مرواریدها دارند.

طرفداران مدرنیته

بهتر است برای این افراد انگشتر نامزدی انتخاب کنید که الماس یا نگین در بالاترین قسمت انگشتر باشد. یک انتخاب دیگر این است که نگین‌ها یا الماس مانند کمربند حلقه را دربر گیرند. این افراد معمولاً به سبک‌های مینیمال علاقه مند هستند.
حلقه نامزذی

بیشتر بخوانید  استفاده از زیورآلات در دوره ساسانیان

چه زمان انگشتر نامزدی را به طرف مقابل هدیه دهیم؟

به مناسبت نامزدی، انسان یک حلقه را در انگشت دست چپ شریک زندگی خود قرار می‌دهد. حلقه نامزدی غالباً از سمت آقایان به بانوان پیشکش می شود و بیانگر تمایل آن‌ها به ازدواج است. بسیاری از خانم‌هایی که نامزد کرده اند انگشتر نامزدی را در انگشت دوم خود می‌اندازند.

آیا حلقه نامزدی را باید در زمان‌های خاصی پوشید؟

در دست داشتن انگشتر نامزدی به زمان خاصی محدود نیست. انگشتر نامزدی می‌تواند همیشه در دست شما باشد. این موضوع باعث انتقال حس تعهد به هر دو طرف رابطه را می‌شود.

سخن آخر

در این مقاله تلاش کردیم در راستای راهنمایی خرید انگشتر نامزدی همراه شما عزیزان باشیم. یکی از مزیت‌های خرید انگشتر نامزدی از فروشگاه‌های آنلاین، دسترسی گسترده‌ی شما به مدل‌های مختلف است. در گالری آرته، سبک‌های متنوع حلقه نقره را ارائه می‌کنیم. همچنین، مدل‌های سفارشی شما را نیز طراحی می‌کنیم. امیدوارم از طریق سایت گالری بهترین انگشتر را انتخاب کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *