تاثیر نقره بر بدن

تاثیر نقره بر بدن؛ زیورآلات نقره چه تأثیراتی بر انسان دارد؟

نقره یک از فلز زیبا است که در بسیاری از صنایع مختلف از جمله ساخت زیور آلات و جواهرات کاربرد ویژه دارد. نقره بین تمام عناصر موجود بالاترین میزان رسانایی الکتریکی را دارد و همچنین در بین تمام فلزات بیشترین میزان رسانایی گرمایی را دارد. تاثیر نقره بر بدن بسیار زیاد می‌باشد و از گذشته تا امروز مورد استفاده همه انسان‌ها بوده است.

انگشتر نقره مردانه دارای خواص بسیار زیادی است که سبب شده ادیان الهی به استفاده از آن،توصیه‌های بسیاری داشته باشند. برای مثال در دین اسلام استفاده از انگشتر نقره با سنگ‌های عقیق و فیروزه بسیار خوب است. همچنین روحانیان در دین یهود نقره را به عنوان یک فلز خاص با فواید درمانی بسیار معرفی می‌کنند.

نقره و سلامتی؛ تاثیر نقره بر بدن

آیا می‌دانید کدر شدن رنگ نقره در اثر چیست؟ زمانی که غده‌های بدن شما فعالیت منظم و خوبی ندارند و ترشح عرق و چربی روی پوست شما زیاد باشد، رنگ نقره را کدر و تیره می‌شود. اکنون شما باید به پزشک مراجعه کنید و از ایشان کمک بخواهید. اگر نقره شما به سرعت کدر نشد و تغییر رنگ نداد، یعنی ایراد غدد ندارید. درنتیجه ترشح چربی‌ها و عرق شما متعادل بوده و جای نگرانی نیست.

استفاده از نقره سبب می‌شود که حفظ حالت الاستیکی رگ‌های خونی در بدن انسان‌ها حفظ شود. این موضوع نقش بسیار مهمی در تشکیل و درمان استخوان و ترمیم و نگه داری و پاکیزگی پوست ایفا می‌کند. این خاصیت درمانی همان تاثیر نقره بر بدن است.

تاثیر نقره بر بدن

گردش خون

گردنبند نقره زنانه باعث می‌شود که گردش خون در بدن انسان به صورت کاملاً کنترل شده باشد. در بسیاری از موارد، نقره با کنترل گردش خون در بدن افراد سبب تنظیم فشار خون شده است. نقره با تنظیم سوخت و ساز بدن انسان می‌تواند عملکرد بدن را بهبود ببخشد. نقره باعث کاهش میزان گردش خون در بدن می‌شود. کاهش میزان گردش خون باعث کاهش استرس در بدن می‌شود. نقره به دلیل میدان مغناطیسی که دارد به گردش مناسب خون و کارکرد بهتر تمامی ارگان‌های بدن کمک شایانی می‌کند. تمامی این‌ها نتایج مثبت و تاثیر نقره بر بدن است.

بیشتر بخوانید  استفاده از زیورآلات در دوره ساسانیان

تسکین درد

در گذشته استفاده از نقره در ایران بسیار رایج بوده و آن را به عنوان یک تسکین دهنده درد می‌دانستند. ذرات نقره از طریق پوست وارد بدن می‌شود و خواص درمانی خود که یکی از آن‌ها تسکین درد است را به بدن انسان منتقل می‌کند. مزایای نقره تنها محدود به کاهش درد بدن و عضلات نمی‌باشد. نقره می‌تواند از اتساع در مفاصل انگشت در کسانی که از آرتریت روماتوئید رنج می‌برند جلوگیری کند. از تاثیر نقره بر بدن می‌توان گفت نقره بر عکس طلا آرام بخش است.

ضد استرس و ضد افسردگی؛ تاثیر نقره بر بدن

کاهش میزان استرس در بدن را می‌توان به عنوان اصلی‌ترین تاثیر نقره بر بدن دانست. استفاده از نقره در انسان موجب کاهش استرس و افزایش آرامش خواهد شد. اگر نقره را در کنار سنگ‌هایی مانند فیروزه و عقیق و… استفاده کنید، استرس را از شما دور کرده و برای شما شادی به همراه دارد. این فلز انرژی بدن انسان را تا چندین برابر افزایش می‌دهد. این ویژگی اهمیت زیادی برای کسانی که احساس خستگی و بی انرژی بودن می‌کنند دارد. توصیه می‌کنیم اکثر مواقع انگشتر نقره بپوشید. پوشیدن انگشتر نقره می‌تواند انرژی‌های منفی را از گردش خون شما حذف کند.

تاثیر نقره بر بدن

تاثیر نقره بر بدن در چند جمله‌ی کوتاه

1- رای کاهش استرس، تندخویی و فشار عصبی می‌توان از نقره استفاده کرد.

2- برای مقابله با حملات قلبی، می‌توان از انگشتر نقره در دست چپ استفاده کرد.

3- رنگ سفید نقره باعث منعکس شدن 90 درصد از نور می‌شود و برخلاف طلا این فلز تشعشعات نامناسبی ندارد. به همین دلیل نقره خاصیت آرامش بخشی دارد و استرس را نیز کاهش می‌دهد.

بیشتر بخوانید  محل مناسب برای نگهداری از زیورآلات را در اولویت قرار دهید

4- اگر زیورآلات نقره از آنچه که بوده است نیز روشن‌تر شوند این امر می‌تواند حاکی از یک اختلال کلیوی جدی باشد. عرق باعث انتشار موادی حاوی نیتروژن می‌گردد، که به نقره واکنش نشان می‌دهد و سبب درخشش آنها می‌گردد .

سخن آخر

زیورآلات نقره بسیار جذاب و سلامتی بخش هستند. تسکین درد، ایجاد آرامش درونی، گردش خون و ضد افسردگی بودن همگی بخاطر تاثیر نقره بر بدن است. در گالری آرته لایف استایل انواع زیورالات نقره در طرح‌های زیبا و متنوع وجود دارند. شما عزیزان می‌توانید با رفتن به سایت آرته لایف استایل از کالکشن جدید گالری دیدن کنید و محصول مورد نظرتان را سفارش دهید. آرته، انتخاب خوش سلیقه‌هاست.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *