درمان دردها با سنگ‌های شفا بخش

درمان دردها با سنگهای شفا بخش

درمان دردها با سنگهای شفا بخش از دیرباز تا به امروز مرسوم بوده است. انواع سنگ‌ها و کانی‌ها بر اساس نوع ساختار اتمی و انرژی نهفته درونشان در کنار درمان‌های پزشکی، تأثیرات مثبت و مفیدی را بر روی بیماری‌ها دارند. مزیت درمان دردها با سنگهای شفا بخش این است که مناسب هر رده سنی است و ضرری ندارد. در بدن انسان یک سری مراکز به نام چاکرا وجود دارد که اگر این چاکراها بسته شوند؛ ایجاد بیماری می‌کنند. کانی‌ها و سنگ‌های درمانی به دلیل دارابودن انرژی حیاتی قادر هستند گرفتگی چاکراهای بدن را از بین ببرند. در ادامه مطلب از وب‌سایت آرته لایف استایل طراح و سازنده زیورآلات دست‌ ساز نقره به بررسی درمان دردها با سنگهای شفا بخش، انواع چاکرا و کاربرد سنگ درمانی می‌پردازیم.

تاریخچه استفاده از سنگ درمانی

قدیمی‌ترین گزارش دررابطه‌با استفاده از گوهرها و درمان دردها با سنگهای شفا بخش به هزاره 4 قبل از میلاد بر می‌گردد. در متون علوم ودایی هندی‌ها و کتیبه‌های مربوط به دوره سومری‌ها استفاده از سنگ‌ها و گوهرها به‌عنوان درمانگر طبیعی دیده می‌شود. حدوداً 500 سال پیش چینی‌ها به خواص گوهرها، سنگ تراپی و سنگ‌های شفابخش آگاه بودند.

ناگفته نماند که امروزه چین بزرگ‌ترین کشور عرضه‌کننده گوهر و سنگ شفابخش است. رومیان هم در جنگ‌ها برای رفع بدشانسی و بیماری در سپر و شمشیرهای خود از سنگ‌های صیقل داده شده استفاده می‌کردند. دانشمند ایرانی ابوریحان بیرونی ارزشمندترین کتاب گوهرشناسی ایران را با نام الجماهیر فی الجواهر را به زبان عربی تألیف کردند. باتوجه‌به موارد گفته شده درمان دردها با سنگهای شفا بخش قدمت دیرینه دارد.

تاریخچه استفاده از سنگ درمانی

نحوه استفاده از سنگ‌های درمانی

برای درمان دردها با سنگهای شفا بخش و سنگ‌های درمانی باتوجه‌به حالات روحی یا نوع بیماری باید چاکرای درست انتخاب شود. باتوجه‌به چاکرا، سنگ درمانی مناسب انتخاب می‌شود و بعد از درازکشیدن فرد و به آرامش رسیدن، بر روی چاکرای موردنظر قرار داده می‌شود. مدت‌زمان 20 دقیقه برای قراردادن سنگ‌ها بر روی چاکرای موردنظر کافی است.

نکات مهم استفاده از سنگ‌های درمانی

در سنگ درمانی یا سنگ تراپی برای استفاده درست و نتیجه مثبت لازم است چند نکته را در نظر بگیرید که شامل موارد زیر است:

  • توجه به مزاج سنگ مورداستفاده
  • مدت‌زمان استفاده از سنگ
  • درنظرگرفتن مزاج فرد استفاده‌کننده
  • مزاج منطقه‌ای که سنگ در آن قرار دارد.

روش شارژ سنگ‌های درمانی

نکته مهم در سنگ تراپی این است که سنگ‌های شفابخش و درمانی باید شارژ شوند. برای اثرات برخی از سنگ‌ها لازم است آن‌ها در آب قرار داده شوند و سپس فرد آب را میل کند. نحوه شارژ سنگ‌های شفابخش عبارت‌اند از:

  • گذاشتن زیر نور ماه یا خورشید
  • شستن سنگ‌ها و رفع ناخالصی‌ها
  • قراردادن سنگ‌ها در خاک
  • استفاده از نمک خشک دریا یا شعله شمع
بیشتر بخوانید  حکاکی و لیزر روی نقره و سنگ چیست؟

باتوجه‌به سختی و مقاومت کانی‌ها و سنگ‌ها، برخی از آن‌ها تراش داده می‌شوند و به‌عنوان نگین انگشتر و گردنبند یا سنگ‌های تراش‌خورده به‌صورت دستبند، جهت تأثیر بر روی چاکرا و تماس با بدن مورداستفاده قرار می‌گیرند.

روش شارژ سنگ‌های درمانی

تاثیر سنگ‌های شفابخش بر روی چاکراهای بدن

برای درمان دردها با سنگهای شفا بخش لازم است با چاکراهای بدن آشنا باشید. در ادامه شما را با چاکراهای بدن آشنا می‌کنیم.

چاکرای ریشه یا پایه ستون فقرات

محل ورود انرژی حیاتی یا پرانا و رنگ مربوط به آن قرمز است. رنگ قرمز نشان‌دهنده حیات، نیروی جسمانی و قدرت است. ارتعاشات تقویت‌کننده دارد. سنگ‌های قرمز مانند یشم قرمز، یاقوت قرمز و مرجان قرمز مناسب چاکرای ریشه هستند. این سه سنگ برای متولدین آبان، مرداد و تیر مناسب هستند. تأثیر چاکرای ریشه بر روی پا، ستون فقرات، مثانه و کلیه است.

چاکرای خاجی یا مرکز کلیه

چاکرای خاجی در پایین شکم قرار دارد و طیف رنگی آن نارنجی است. رنگ نارنجی گردش خون و هضم غذا را منظم می‌کند؛ علاوه بر قدرت ارتباطی بالا، کنترل بر خویش را متعادل می‌سازد. تأثیر این چاکرا بر روی غدد جنسی است. اوپال آتشین، سنگ ماه و عقیق نارنجی برای چاکرای خاجی مناسب هستند. متولدین آبان و اردیبهشت می‌توانند از عقیق نارنجی و متولدین شهریور، مرداد و خرداد از سنگ کهربا استفاده کنند.

چاکرای شبکه خورشیدی یا مانی پورا

شبکه خورشیدی بالاتر از ناف قرار دارد و طیف رنگی آن زرد طلایی و زرد است. تأثیرات مثبت بر روی طحال، اعصاب، کبد و درمان چاقی، یبوست و بیماری قند دارد. همچنین تأثیر آن بر روی غده لوزالمعده در بدن است. سنگ‌های مناسب این چاکرا سیترین، چشم ببر و کهربا است. این سه سنگ برای متولدین شهریور؛ خرداد و مرداد مناسب هستند.

چاکرای قلب یا عشق الهی

چاکرای قلب یا عشق الهی

چاکرای قلب در وسط سینه و بالای قلب قرار گرفته است. رنگ‌های صورتی، سبز، نارنجی، قرمز و زرد طلایی طیف رنگی مربوط به این چاکرا هستند. سنگ‌های کوارتز صورتی، تورمالین سبز و قرمز، پریلات، مالاکیت، کوانزیت و کورل مناسب چاکرای قلب هستند و به دلیل تأثیرگذاری چاکرای قلب بر غده تیموس، برای درمان بیماری‌های فشارخون و تنظیم گردش خون، مشکلات قلبی و ناراحتی‌های پوست استفاده می‌شوند.

بیشتر بخوانید  گوهر مروارید، هدیه ای در طبیعت

چاکرای گلو یا حلق

چاکرای گلو نشانه اخلاص و جاودانگی است. دارای طیف رنگی آبی و آبی و سبز روشن است. سنگ‌های شفابخش این چاکرا شامل توپاز آبی، تورمالین آبی، فیروزه آکومارین، یاقوت آبی و غیره است. چاکرای گلو و تقویت آن بر روی درمان بیماری‌های عصبی، گلو و غده تیروئید تأثیرگذار است. متولدین خرداد، اسفند، بهمن و مهر می‌توانند از سنگ‌های نامبرده استفاده کنند.

چاکرای پیشانی یا چشم سوم

چاکرای پیشانی یا چشم سوم

کمی بالاتر از بین دو چشم بر روی پیشانی، چاکرای چشم سوم قرار گرفته است. رنگ مربوط به این چاکرا آبی نیلی است و علاوه بر درمان بیماری‌های ذهنی، بالابردن آگاهی و آرامش، بر روی دید بیرونی و درونی (چشم سوم) تأثیرگذار است. سنگ‌های مناسب این چاکرا شامل آزوریت، چشم شاهین، لاجورد و یاقوت کبود است. برای متولدین اسفند، بهمن، دی و آذر سنگ لاجورد مناسب است.

چاکرای بالای جمجمه یا تاج سر

هفتمین چاکرا که در بخش میانی بالای سر قرار دارد؛ چاکرای تاج سر است. رنگ‌های طلایی، سفید و بنفش طیف رنگی این چاکرا هستند. چاکرای تاج سر بر روی بیماری‌های ذهنی تأثیرگذار است و خواب را تنظیم می‌کند. آماتیست، تورمالین، الماس و فلورین سنگ‌های درمانی چاکرای تاج سر هستند.

خاصیت درمانی سنگ‌های شفابخش

باتوجه‌به انرژی درونی و طبیعی گوهرها و سنگ‌ها و نوع ساختار اتمی، می‌توانند بر روی بدن انسان و چاکراها تأثیر مثبت بگذارند. همچنین در درمان دردها با سنگهای شفا بخش هر سنگ خواص جداگانه‌ای بر روی افراد دارد. در ادامه شما را با خواص درمانی تعدادی از سنگ‌ها آشنا می‌کنیم.

سنگ فیروزه

کشور ایران دارای معادن فیروزه زیادی است. سنگ فیروزه پیشنهادی جهت درمان درد، فیروزه نیشابور است. باتوجه‌به رنگ آبی و آبی مایل‌به‌سبز فیروزه خواص درمانی آن عبارت‌اند از:

  • ارتعاشات منفی و کابوس را دور می‌کند.
  • مشکلات قلبی، تنفسی، التهاب ریه و کبد را اصلاح می‌کند.
  • باعث شادی و نشاط در فرد می‌شود.

سنگ یشم

سنگ یشم

در درمان دردها با سنگهای شفا بخش یشم را پیشنهاد می‌کنیم. معادن این سنگ در چین و آفریقا است و به دلیل زیبایی و سختی مناسب از آن در جواهرسازی و ساخت زیورآلات استفاده می‌شود. خواص درمانی سنگ یشم عبارت‌اند از:

  • تقویت معده
  • رفع نفخ و یبوست
  • تسکین دردهای روده‌ای
  • درمان بیماری‌های ریوی، پوستی و تشنج
بیشتر بخوانید  تاج های زنان خاندان سلطنتی؛ آشنایی با مشهورترین تاج های زنان سلطنتی

سنگ عقیق

سنگ زیبای عقیق از لحاظ ساختاری به انواع مختلفی تقسیم و در ساخت زیورآلات مانند انگشتر از آن زیاد استفاده می‌شود. خواص درمانی عقیق شامل موارد زیر است:

  • تأثیر مثبت بر روی خلق‌وخو و رفع تندخویی
  • جلادادن لثه و دندان‌ها با سوخته سنگ عقیق
  • رفع بوی بددهان
  • دفع‌کننده خونریزی
  • بازکردن انسدادهای بدن

سنگ یاقوت

سنگ یاقوت

یکی دیگر از سنگ‌های درمانی در درمان دردها با سنگهای شفابخش، یاقوت است. این سنگ ارزشمند دارای خواص درمانی زیادی است که عبارت‌اند از:

  • استفاده به‌عنوان سرمه چشم یا قراردادن نزدیک چشم، جهت درمان امراض چشم
  • جهت دورشدن ترس و به‌دست‌آوردن استقلال به‌صورت آویز گردن
  • تنظیم گردش خون و دفع سموم از بدن
  • درمان ناراحتی‌های معده

سنگ زمرد

از خواص درمانی سنگ شفابخش زمرد می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • درمان گاز معده و استفراغ
  • عادی کردن حرکت نبض
  • درمان ناراحتی و درد معده

علاوه بر خواص سنگ‌های شفابخش و استفاده از آن‌ها، امروزه ماساژ بدن با سنگ‌ها هم انجام می‌شود. سنگ‌های صاف و صیقلی به‌صورت گرم جهت آرامش ذهنی و جسمی، درمان دردهای استخوانی و جلوگیری از خونریزی استفاده می‌شوند. سنگ   در ماساژ داغ، بازالت است.

جمع‌بندی

درمان دردها با سنگهای شفا بخش در زمره طب سنتی قرار می‌گیرد و در کنار درمان‌های پزشکی اثرات مطلوب و مثبتی را دارد. به دلیل تأثیرات گسترده کانی‌ها، کریستال‌ها و سنگ‌های شفابخش بر روی چاکراهای بدن، امروزه علاوه بر استفاده در سنگ تراپی و سنگ درمانی، در ساخت جواهرات و زیورآلات از آن‌ها استفاده می‌شود. علاوه بر بعد زیبایی سنگ‌ها و درخشش آن‌ها که در ساخت زیورآلات از آن‌ها استفاده می‌شود؛ به جهت تأثیرگذاری بر روی چاکراها و باز کردن انسدادها، امروزه تخصصی به آن پرداخته می‌شود. بررسی درمان دردها با سنگهای شفا بخش و انجام پروژه‌های مشترک بین پزشکان و زمین‌شناسان، می‌تواند تأثیر چشمگیری در پیشرفت بهداشت بین‌المللی داشته باشد.

برای خرید زیورآلات با متریال و کیفیت خوب، می‌توانید به وب‌سایت آرته لایف استایل مراجعه کنید. فروشگاه زیورآلات دست ساز نقره آرته دارای سابقه درخشان در طراحی و ساخت زیورآلات است. با ثبت سفارش در آرته لایف استایل خرید شیرین و دلچسبی را تجربه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *